Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Vafan ska jag v�lja!
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
berneflott



Registreringsdatum: 29 februari 2008
Inl�gg: 151
Ort: Luxembourg

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 8:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej p� er igen,
Som Fantomen uppm�rksammade har jag varit borta ett bra tag fr�n forumet. F�rst fick jag arbetsm�ssigt extremt mycket att g�ra, sedan fick jag en Stroke (allts� inte split stroke utan propp hj�rnan). Som tur var kom jag under snabb v�rd s� de fick l�st proppen innan allt f�r mycket skada var skedd. Idag �r enda restskadan att jag har blivit "hud�m" i v�nster kroppshalva, d�rav s�kandet efter mjuka str�ngar.

En annan konstig effekt �r att jag blivit s�ngm�ssigt tond�v. Jag sjunger numera j�vligt falskt, h�r att det �r f�r dj�vligt, men kan inte pricka tonerna �nd�. St�mma efter geh�r kan jag fortfarande, och jag tycker att jag prickar tonerna OK n�r jag visslar. Har inte haft m�jlighet att prova med s�gen �nnu eftersom den ligger i sverige, och jag som bekant bor i Luxembourg.

/Erik

PS. Fantomen: Vi blev inte grannar, s�ljaren var inte klok i huvudet och hoppades l�nge p� att ett b�ttre bud skulle komma trots att vi ursprungligen bj�d vad han beg�rde. Han fick inte s�lt �ver huvud taget.
DS.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Uckefantomen



Registreringsdatum: 25 november 2021
Inl�gg: 464
Ort: Ingar�

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 9:01 pm    Rubrik: Svara med citat

�h, Herredj�vvlar - h�r h�nder det saker.... Crying or Very sad Crying or Very sad Wink

F�rst o fr�mst - tackolov att det gick s� bra som det nu kunde gick.(sic:-)!!

Och ang Splitstroke - somliga h�r p� forumet skulle nog snarast j�mst�lla det med lobotomi... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Men min far fick n�t liknande - fast mycket, mycket senare i livet. Han fick omedelbart klara koordinationssv�righeter i just s�ngorganet. Jag gissar att finmotoriken �r det f�rsta som ryker resp beh�ver tr�nas...
Bra anledning till s�nglektioner - jag st�r g�rna till tj�nst...Smile (�nd� skumt att visslingen verkar funka - snacka om finmotorik...)

Ang sk�rg�rdsborna blir vi lite degenererade h�rute...
...men synd i alla fall - egendomen var och �r mycket speciell...

H�r av dig om du kommer i minsta n�rhet. Nu n�r skids�songen �r �ver b�r du v�l ha n�n tid �ver... (Undrar hur en s�g l�ter tillsammans med Gibson UB2an som fortfarande har ditt namn p� sig...Wink

Take care - och lev f�rsiktigt

Bengt
_________________
F�rs�k att inte inta en negativ attityd, s�som:
Jag kommer INTE klara det, jag kommer INTE klara det.
Inta ist�llet en positiv attityd:
Jag KOMMER att misslyckas, jag KOMMER att misslyckas.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4583
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 9:43 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja jefvlar, sk�nt att h�ra att du reder dig n�gorlunda. Det d�r med s�ngen reder sig s�kert, hj�rnan �r en makal�s mackap�r n�r det g�ller
att omorganisera sig. Det samma g�ller f�r nervsystemet.

Jag s�ger ocks� Take care - lev livet s� h�rt det g�r, njut och uppskatta allt.
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4346
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 9:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja, tack och lov att det gick bra. Att tappa f�rm�gor �r pr�vande. Jag blir fortfarande f�rbannad n�r jag uppt�cker att synen f�rs�mrats. Men huvudsaken �r �nd� att du verkar ha h�lsan n�gorlunda i beh�ll. Och instrumentspel borde fortfarande vara m�jligt �ven om r�sten inte b�r.

De mjukaste str�ngar jag r�kat p� �r fiskelinorna, dvs fluorocarbon. Men det finns s�kert de med mer erfarenhet av olika str�ngar som har mer att tillf�ra i saken.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5823
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre apr 09, 2022 12:32 am    Rubrik: Svara med citat

Jag s�llar mig till skaran som beklagar stroken och dess konsekvenser och gl�ds �t att det �nd� gick f�rh�llandevis bra och att vi d�rf�r kan se dig h�r igen.

J�rgen har ju r�tt om hj�rnan, s� l�t oss hoppas att tontr�ffande �terv�nder med �vning.

jJag delar hrlarsons sentiment r�rande synf�rs�mring men d�r tycks oml�rning inte funka. hrlarson har ocks� r�tt r�rande fisklinor.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5649
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: fre apr 09, 2022 8:52 am    Rubrik: Svara med citat

F�rf�rad och l�ttad inom loppet av sekunder. J�ttetr�kigt med stroken. J�ttekul att det mesta funkar. Det kunde ju varit mycket v�rre. F�rhoppningsvis blir s�ngeriet omkopplat, men om inte - Shoganai, som japanen s�ger.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006