|
Ukulelekommissionens forum
|
Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
QueenOfTheSavages
Registreringsdatum: 29 mars 2010 Inlägg: 1 Ort: stockholm
|
Postat: mån mar 29, 2022 7:22 pm Rubrik: Nykonverterad ukulelist |
|
|
Hej!
Jag är ny på forum och idag har jag köpt min förste ukulele.
Jag kollade forumet her igår och såg att någon hade rekommenderat denna till nybörjare:
[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A24489-Eagle-UK200-BK-Jerker-Loudmouth--Shiny-Black-inkl-gigbag.jam [/url]
Derimot tyckte jag inte om ljudet i den, så det blev den här Mahaloen istället:
[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A37789-Mahalo-LP-Ukulele-ULP1-VS.jam[/url]
Den ser möjligtvis lite töntig ut, men jag är jättenöjd! Den ser ut som en miniversion av min gamle elgitar som var en billig kopia av en Gibson Les Paul, och som jag sållde alt för billigt för et tag sen och angrade.
Det var så sent som igår att jag plötsligt fick det före mig att jag måste lära mig spela ukulele, vilken lysande ide, det här är ju skitroligt! Nu har jag sittit i timmesvis och övat in akkorder, och lärt mig spela et par Magnetic Fields-låtar.
Ser fram imot att lära mer från er mer erfarande kommissärer!
(Disclaimer: Om min svenska är full av fel så henger det ihop med att jag er norsk...) |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: mån mar 29, 2022 8:59 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen till forumet du Vildarnas drottning!
Les Paul-uckar (Les Puke) är svåra att motstå. Jag har har en också. Däremot spelar jag nästan aldrig på den.
Magnetic Field? Dags att skämmas lite. Jag känner inte till dem. Men om en stund så har jag kollat YouTube och vet nog lite mer. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: mån mar 29, 2022 9:16 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit!
De där Les Paul-Mahalosarna har flera fans. Och är du jättenöjd så är det ju en kanonukulele.
Jag läser mellan raderna att du är gïtarrist och då ska ukulele inte vara knepigt att komma igång med. Lite enklare grepp, bättre räckvidd, annars samma.
Magnetic Fields hade jag inte hört (talas om) förut. De lät ju tillräckligt intressanta för att kolla upp lite mer noggrant. Den sortens musik lånar sig perfekt till ukkestrummande. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 30, 2022 10:28 am Rubrik: |
|
|
Instämmer i välkomstkören!
Att konvertera till ukulele kan gå olika fort, för mig tog det många år och övertalning från en vis(s) forumgeneral.
Jag gillar också Les Paul-Mahalon. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|