Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Nykonverterad ukulelist

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
QueenOfTheSavages



Registreringsdatum: 29 mars 2010
Inl�gg: 1
Ort: stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 7:22 pm    Rubrik: Nykonverterad ukulelist Svara med citat

Hej!

Jag �r ny p� forum och idag har jag k�pt min f�rste ukulele.
Jag kollade forumet her ig�r och s�g att n�gon hade rekommenderat denna till nyb�rjare:

[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A24489-Eagle-UK200-BK-Jerker-Loudmouth--Shiny-Black-inkl-gigbag.jam [/url]

Derimot tyckte jag inte om ljudet i den, s� det blev den h�r Mahaloen ist�llet:

[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A37789-Mahalo-LP-Ukulele-ULP1-VS.jam[/url]

Den ser m�jligtvis lite t�ntig ut, men jag �r j�tten�jd! Den ser ut som en miniversion av min gamle elgitar som var en billig kopia av en Gibson Les Paul, och som jag s�llde alt f�r billigt f�r et tag sen och angrade.

Det var s� sent som ig�r att jag pl�tsligt fick det f�re mig att jag m�ste l�ra mig spela ukulele, vilken lysande ide, det h�r �r ju skitroligt! Nu har jag sittit i timmesvis och �vat in akkorder, och l�rt mig spela et par Magnetic Fields-l�tar.

Ser fram imot att l�ra mer fr�n er mer erfarande kommiss�rer!

(Disclaimer: Om min svenska �r full av fel s� henger det ihop med att jag er norsk...)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5871
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 8:59 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen till forumet du Vildarnas drottning! Wink

Les Paul-uckar (Les Puke) �r sv�ra att motst�. Jag har har en ocks�. D�remot spelar jag n�stan aldrig p� den.

Magnetic Field? Dags att sk�mmas lite. Jag k�nner inte till dem. Men om en stund s� har jag kollat YouTube och vet nog lite mer.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4390
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 9:16 pm    Rubrik: Svara med citat

V�lkommen hit!

De d�r Les Paul-Mahalosarna har flera fans. Och �r du j�tten�jd s� �r det ju en kanonukulele.

Jag l�ser mellan raderna att du �r g�tarrist och d� ska ukulele inte vara knepigt att komma ig�ng med. Lite enklare grepp, b�ttre r�ckvidd, annars samma.

Magnetic Fields hade jag inte h�rt (talas om) f�rut. De l�t ju tillr�ckligt intressanta f�r att kolla upp lite mer noggrant. Den sortens musik l�nar sig perfekt till ukkestrummande.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4618
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 30, 2022 10:28 am    Rubrik: Svara med citat

Inst�mmer i v�lkomstk�ren! Very Happy

Att konvertera till ukulele kan g� olika fort, f�r mig tog det m�nga �r och �vertalning fr�n en vis(s) forumgeneral. Laughing

Jag gillar ocks� Les Paul-Mahalon.
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Presentationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006