|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
QueenOfTheSavages
Registreringsdatum: 29 mars 2010 Inl�gg: 1 Ort: stockholm
|
Postat: m�n mar 29, 2022 7:22 pm Rubrik: Nykonverterad ukulelist |
|
|
Hej!
Jag �r ny p� forum och idag har jag k�pt min f�rste ukulele.
Jag kollade forumet her ig�r och s�g att n�gon hade rekommenderat denna till nyb�rjare:
[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A24489-Eagle-UK200-BK-Jerker-Loudmouth--Shiny-Black-inkl-gigbag.jam [/url]
Derimot tyckte jag inte om ljudet i den, s� det blev den h�r Mahaloen ist�llet:
[url]http://www.jam.se/produkt/Banjo--mandolin--ukulele-mfl/A37789-Mahalo-LP-Ukulele-ULP1-VS.jam[/url]
Den ser m�jligtvis lite t�ntig ut, men jag �r j�tten�jd! Den ser ut som en miniversion av min gamle elgitar som var en billig kopia av en Gibson Les Paul, och som jag s�llde alt f�r billigt f�r et tag sen och angrade.
Det var s� sent som ig�r att jag pl�tsligt fick det f�re mig att jag m�ste l�ra mig spela ukulele, vilken lysande ide, det h�r �r ju skitroligt! Nu har jag sittit i timmesvis och �vat in akkorder, och l�rt mig spela et par Magnetic Fields-l�tar.
Ser fram imot att l�ra mer fr�n er mer erfarande kommiss�rer!
(Disclaimer: Om min svenska �r full av fel s� henger det ihop med att jag er norsk...) |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5871 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 29, 2022 8:59 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen till forumet du Vildarnas drottning!
Les Paul-uckar (Les Puke) �r sv�ra att motst�. Jag har har en ocks�. D�remot spelar jag n�stan aldrig p� den.
Magnetic Field? Dags att sk�mmas lite. Jag k�nner inte till dem. Men om en stund s� har jag kollat YouTube och vet nog lite mer. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4390 Ort: Bajen
|
Postat: m�n mar 29, 2022 9:16 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit!
De d�r Les Paul-Mahalosarna har flera fans. Och �r du j�tten�jd s� �r det ju en kanonukulele.
Jag l�ser mellan raderna att du �r g�tarrist och d� ska ukulele inte vara knepigt att komma ig�ng med. Lite enklare grepp, b�ttre r�ckvidd, annars samma.
Magnetic Fields hade jag inte h�rt (talas om) f�rut. De l�t ju tillr�ckligt intressanta f�r att kolla upp lite mer noggrant. Den sortens musik l�nar sig perfekt till ukkestrummande. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4618 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 30, 2022 10:28 am Rubrik: |
|
|
Inst�mmer i v�lkomstk�ren!
Att konvertera till ukulele kan g� olika fort, f�r mig tog det m�nga �r och �vertalning fr�n en vis(s) forumgeneral.
Jag gillar ocks� Les Paul-Mahalon. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|