Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Valter O´Daniels
Registreringsdatum: 17 februari 2009 Inlägg: 3 Ort: Torsåker,Gästrikland
|
Postat: tis feb 17, 2022 9:44 pm Rubrik: Är det här man presenterar sig. (En datornivis) |
|
|
Hej kommissionärer! Jag har just registrerat mig och vill därför skriva några rader för att presentera mig . Jag heter Ola Danielson och har , för två år sedan flyttat från Södertälje till Torsåker, Gästrikland. Min förtsa ukke fick jag av min morbror. i salig åminnelse. Den lade jag åt sidan efter några år men bättrade mig när jag sprang på en gentleman från Leeds.
Det visade sig att han säljer b.la. banjoukkar. Jag åkte dit och fick, på köpet, besöka ett George Formby-sociaty-möte på Wintergardens Spanish Hall i Blackpool där jag framförde den eminenta visan om Big Bad Bill från stora scen. Man applåderade artigt. Det var min debut på banjoukke, jag spelar numera även, med stort behag (åtminståne för mig) träukke. Jag hoppas att tiden framför oss gör att jag får träffa fler av er ukulelister, inte bara i detta forum utan också på riktigt. Tack så länge Ola Danielson "Valter O´Daniels". _________________ Er ukuleleresurs i Torsåker |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Martin B
Registreringsdatum: 19 november 2021 Inlägg: 341
|
Postat: tis feb 17, 2022 10:14 pm Rubrik: Välkommen i gänget |
|
|
Välkommen Valter. Trevligt att få en medlem med blygsamma färdigheter med datorer. Jag brukar kalla mig kommissionens stenåldersman för jag kan aldrig lösa något som krånglar med datorer. Så då ska jag passa på att ge lite tips till dig. På första sidan finns det en rubrik under Ordet är fritt, som heter Presentationer. Där skulle du ha gjort din entré men det går bra ändå, jag kunde bara inte låta bli att briljera med mitt kunnande. Gutår, Martin. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: tis feb 17, 2022 10:17 pm Rubrik: |
|
|
Du är en sån show off Martin!
Välkommen till kommissionen Valter-Ola! _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: ons feb 18, 2022 9:43 am Rubrik: |
|
|
Välkommnen till Forumet!
Jag har ju haft förmånen att få höra dig spela och får säga att det var en show i god gammal ukuleleanda! Jag gillade det.
Torsåker. Gästrikland är på väg att bli ett riktigt ukulelefäste.
Eftersom jag i någon mån kan trolla här på forumet ska jag strax flytta den här tråden till den del av forumet som Martin B nämnde. Så om någon som läser detta i framtiden undrar (när forumforskarna grävt sig ända ned hit ) så är det förklaringen till att allt ligger där det inte påstås ligga. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: ons feb 18, 2022 9:45 am Rubrik: |
|
|
Ja nu föll poletten ner, tjenare Torsåker tack för senast! _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
GöstaU

Registreringsdatum: 08 oktober 2007 Inlägg: 409 Ort: Rådmansö, Norrtälje
|
Postat: ons feb 18, 2022 1:26 pm Rubrik: |
|
|
Ja, välkommen hit, Valterola. Hoppas du ska trivas lika bra som jag gör,
även om jag av olika skäl inte är inne lika nu som förr.
Och skönt att höra att du inte ramlat ner helt i banjoucketräsket utan även
spelar på en hederlig träåtta.
G.
_________________ Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke!
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke ändå! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons feb 18, 2022 1:39 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen i ukuleleförvirringen!  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: ons feb 18, 2022 1:52 pm Rubrik: |
|
|
Jörgen skrev: | Välkommen i ukuleleförvirringen!  |
Hurdå förvirring. Nu hänger jag inte med riktigt...  _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: ons feb 18, 2022 8:13 pm Rubrik: |
|
|
Men vad roligt, nu är du äntligen med i forumet!
Du och din granne var verkligen två härliga överraskningar på gävlefesten senast (fick veta att ni fanns tre dagar innan...!)
Hoppas verkligen att vi ses och hörs snart igen!!! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Valter O´Daniels
Registreringsdatum: 17 februari 2009 Inlägg: 3 Ort: Torsåker,Gästrikland
|
Postat: tis feb 24, 2022 10:09 pm Rubrik: |
|
|
Tack Robert, för guidening i syberspce. Tack alla andra för det varma välkomnandet. Det känns verkligen bra att omge sig med "förståsigpåare". Jag hoppas att kunna bidra med några gamla svenska foxtrotlåtar och en och annan oväntad version av låtar man glömt. Det är så jag jobbar. Jag har också en febless för kalkonlåtar. Tack, tack Ola _________________ Er ukuleleresurs i Torsåker |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Lasse R Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inlägg: 492
|
Postat: ons feb 25, 2022 4:59 pm Rubrik: |
|
|
Ja, välkommen Valter Ó Daniels. Jag vill hålla med, eller framhålla att det spelas aldeles för lite Kalkonlåtar!  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons feb 25, 2022 5:07 pm Rubrik: |
|
|
Lasse R skrev: | Kalkonlåtar! |
Som den här då? http://www.youtube.com/watch?v=yBt6IhjAvyw  _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|