Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

I'd like to buy some lessons / tutor sessions in Stockholm

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Köp & Sälj
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
drtortoise

Registreringsdatum: 28 mars 2010

InläggPostat: sön mar 28, 2022 9:51 pm    Rubrik: I'd like to buy some lessons / tutor sessions in Stockholm Svara med citat

Hi there,

I'm Norwegian, currently studying digital media at Hyper Island in Stockholm. I have played the ukuele on and off for one year, but now I want to take it more seriously and learn to play properly.

I'm looking for weekly lessons. I'm mostly interested in folk rock and blues.
I study at Telefonplan and live in Mälarhöjden, but am willing to travel as long as it is accessible by public transport as I don't have a car.

Thanks,
Linda
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008

InläggPostat: mån mar 29, 2022 7:09 am    Rubrik: Svara med citat

Hej Linda, jag bara antar att du läser svenska, annars ber jag om ursäkt. Jag kan antagligen inte lära dig ett smack (om det inte gäller att bygga uckar). Rock och blues skriver du, och det får mig att tänka på Mange och BaronK förstås. Nu är dom visserligen så blygsamma att dom inte kommer tro något om sig heller.

Men jag tänkte egentligen tipsa om att du ska dyka upp på någon träff snart, då får du i alla fall spela och dricka någon öl (nej vi dricker inte bärs!).

Ses och hörs / Sven

www.argapa.blogspot.com
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: mån mar 29, 2022 12:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag följer Svens exempel och skriver på svenska. Du får gärna skriva på engelska men jag tror nog att vi klarar av norska med.

Jag tycker att Svens tips att dyka upp på en träff är bra. Du skriver att spelat i ett år och det säger ju inte så mycket. En del är jätteduktiga efter ett år andra är fortfarande mycket nybörjare.

Beroende på hur mycket nybörjare du är finns det olika många här på forumet som skulle kunna hjälpa dig en bit på väg.

Det diskuteras just nu en träff i Solna/Filmstaden den 14 april. Om den blir av kunde det vara idé att komma. Håll utkik i forumet "Möten på gång".

Edit: Den heter ju "Möten på gång" och inte "Möten och träffar" som jag skrev först.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Baron K

Registreringsdatum: 11 augusti 2008

InläggPostat: mån mar 29, 2022 6:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Linda, ja som jag sa på youtube så tycker jag vore roligt att ge dig några lektioner, men det blir nog svårt för mig att hinna med varje vecka eftersom jag har massor av ungar och jobb som jag måste hinna med också.

Men kanske att man kunde ta en lektion till att börja med, så att du kommer igång liksom.

Jag tycker också att du borde komma den 14:e - då kan du säkert få matnyttiga tips av flera av oss.
drtortoise

Registreringsdatum: 28 mars 2010

InläggPostat: mån mar 29, 2022 8:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja det er klart jeg kommer!

I'd really appreciate a lesson every now and then Baron K =)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Köp & Sälj Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet