Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

I'd like to buy some lessons / tutor sessions in Stockholm

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> K�p & S�lj
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
drtortoise



Registreringsdatum: 28 mars 2010
Inl�gg: 2

Inl�ggPostat: s�n mar 28, 2022 9:51 pm    Rubrik: I'd like to buy some lessons / tutor sessions in Stockholm Svara med citat

Hi there,

I'm Norwegian, currently studying digital media at Hyper Island in Stockholm. I have played the ukuele on and off for one year, but now I want to take it more seriously and learn to play properly.

I'm looking for weekly lessons. I'm mostly interested in folk rock and blues.
I study at Telefonplan and live in M�larh�jden, but am willing to travel as long as it is accessible by public transport as I don't have a car.

Thanks,
Linda
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2113
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 7:09 am    Rubrik: Svara med citat

Hej Linda, jag bara antar att du l�ser svenska, annars ber jag om urs�kt. Jag kan antagligen inte l�ra dig ett smack (om det inte g�ller att bygga uckar). Rock och blues skriver du, och det f�r mig att t�nka p� Mange och BaronK f�rst�s. Nu �r dom visserligen s� blygsamma att dom inte kommer tro n�got om sig heller.

Men jag t�nkte egentligen tipsa om att du ska dyka upp p� n�gon tr�ff snart, d� f�r du i alla fall spela och dricka n�gon �l (nej vi dricker inte b�rs!).

Ses och h�rs / Sven
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5851
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 12:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag f�ljer Svens exempel och skriver p� svenska. Du f�r g�rna skriva p� engelska men jag tror nog att vi klarar av norska med.

Jag tycker att Svens tips att dyka upp p� en tr�ff �r bra. Du skriver att spelat i ett �r och det s�ger ju inte s� mycket. En del �r j�tteduktiga efter ett �r andra �r fortfarande mycket nyb�rjare.

Beroende p� hur mycket nyb�rjare du �r finns det olika m�nga h�r p� forumet som skulle kunna hj�lpa dig en bit p� v�g.

Det diskuteras just nu en tr�ff i Solna/Filmstaden den 14 april. Om den blir av kunde det vara id� att komma. H�ll utkik i forumet "M�ten p� g�ng".


Edit: Den heter ju "M�ten p� g�ng" och inte "M�ten och tr�ffar" som jag skrev f�rst.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 867
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 6:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Linda, ja som jag sa p� youtube s� tycker jag vore roligt att ge dig n�gra lektioner, men det blir nog sv�rt f�r mig att hinna med varje vecka eftersom jag har massor av ungar och jobb som jag m�ste hinna med ocks�.

Men kanske att man kunde ta en lektion till att b�rja med, s� att du kommer ig�ng liksom.

Jag tycker ocks� att du borde komma den 14:e - d� kan du s�kert f� matnyttiga tips av flera av oss.
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
drtortoise



Registreringsdatum: 28 mars 2010
Inl�gg: 2

Inl�ggPostat: m�n mar 29, 2022 8:04 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja det er klart jeg kommer!

I'd really appreciate a lesson every now and then Baron K =)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> K�p & S�lj Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006