|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Katja
Registreringsdatum: 13 februari 2009 Inl�gg: 42 Ort: G�vle
|
Postat: tis nov 17, 2021 9:39 pm Rubrik: Snart n�sta tr�ff - torsdagen den 26:e november!! |
|
|
Hej alla glada!
Nu �r det bara att b�rja ladda upp inf�r sista tr�ffen innan jul!
Kanske lite jull�tar vore p� plats d�?
�r det n�gon som har ackorden till Adolfsson och Falks jull�t 'Mer jul'?
Jag har f�tt den p� hj�rnan av n�gon anledning.
Naturligtvis f�r vi inte gl�mma jul�len p� puben efter�t!!!!
Som vanligt tr�ffas vi 19.00 i Sj�manskyrkan!!!!
Vi m�ste ocks� b�rja planera in �r 2010 f�r sj�lvklart k�r vi vidare!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4610 Ort: Stockholm
|
Postat: tis nov 17, 2021 9:42 pm Rubrik: Re: Snart n�sta tr�ff - torsdagen den 26:e november!! |
|
|
Katja skrev: | �r det n�gon som har ackorden till Adolfsson och Falks jull�t 'Mer jul'? |
Funkar den h�r? http://www.guitar-tab-world.com/guitar-tabs/guitarnote/Mer-jul-tab.html _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Katja
|
Postat: tis nov 17, 2021 9:53 pm Rubrik: |
|
|
Helt suver�nt!! Har redan redan trallat in den!!
TACK!!
_________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 323 Ort: G�vle
|
Postat: tor nov 19, 2021 4:47 pm Rubrik: Re: Snart n�sta tr�ff - torsdagen den 26:e november!! |
|
|
'Mer jul'?
Vilken bra l�t, den m�ste vi spela!
Jag satt ig�r och f�rs�kte f� till ackord till Rikard Wolffs "Det sitter en pojke p� m�nen", tror att det �r en perfekt ukulelel�t. Men sen kom jag p� att den kanske inte passar f�r det �r ju faktiskt l�ge f�r jull�tar p� torsdag...
...men vi kanske skulle kunna byta ut "pojke" och sjunga Det sitter en tomte p� m�nen ? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 323 Ort: G�vle
|
Postat: tor nov 26, 2021 11:08 pm Rubrik: |
|
|
�r hemma igen efter en trevlig kv�ll med ukulelespel och efterf�ljande pub (jag drack f�rresten ett s� gott �l ikv�ll - fr�n Skebo bryggeri!).
Vi spelade och sj�ng jull�tar (och en del av v�ra andra gamla favoriter). Och fixade till lite arr., blev riktigt bra!
Ikv�ll hade vi f�rutom uckar och munspel �ven med nyckelharpor en stund (jag h�mtade tre herrar som spelade i rummet bredvid).
L�t riktigt bra ihop faktiskt, ukulele + munspel + nyckelharpa, det kan jag verkligen rekommendera! Vi kommer nog att spela ihop fler g�nger hoppas jag! Och herrarna s�g inte alltf�r f�rskr�ckta ut! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Katja
|
Postat: l�r nov 28, 2021 4:34 pm Rubrik: |
|
|
Jag tycker sj�lv det var en j�ttetrevlig kv�ll! Nu �r det bara att planera in flera kv�llar n�sta �r! Vi forts�tter som vi brukar med sista torsdagen varje m�nad i Sj�manskyrkan!!!
Spelet med nyckelharpag�nget var ju j�ttetrevligt och det �r alltid kul med munspelet till.
Sen hade vi ju journalisten fr�n Gefle Dagblad som skulle kn�ppa massa kort p� oss!!
Puben efter�t �r ju alltid givet!!!!
Det h�nde mycket p� den kv�llen!
Jag ser redan fram emot n�sta �r - men innan dess ser jag fram emot ukulele julkalendern!!!! _________________ KUL med uKULele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|