Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

�rets f�rsta ukuleletr�ff, torsdagen den 28/1-10!

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukuleleklubben G�vle
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: m�n jan 18, 2022 9:13 pm    Rubrik: �rets f�rsta ukuleletr�ff, torsdagen den 28/1-10! Svara med citat

Ja, nu drar vi ig�ng igen med ukulelespelandet h�r i G�vle!

Torsdagen den 28/1 klockan 19.00 ses vi som vanligt i Musikhuset/Sj�manskyrkan. Skicka g�rna pm till mig om l�tf�rslag, (det �r jag som har ansvaret denna g�ng, men sedan forts�tter Katja med att ha huvudansvaret).

Du som l�ser denna tr�d f�r f�rsta g�ngen, du �r ocks� v�lkommen, men gl�m inte ukulelen!

Peps l�t "Jag spelar f�r livet" �r sj�lvskriven denna kv�ll som en fin inledning p� det nya �ret!!! Cool





�ss� g�r vi p� puben efter�t som vanligt!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Katja



Registreringsdatum: 13 februari 2009
Inl�gg: 42
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: ons jan 20, 2022 7:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Sj�manskyrkan i G�vle �r nu bokad - dvs. sista torsdagen i varje m�nad t.om april!
Tyv�rr kan jag inte vara med n�sta torsdag - ska p� k�rfest och sjunga och dricka vin.....ja......eller dricka vin och kanske sjunga om man hinner......

En liten solskenshistoria s� h�r i b�rjan p� ukulele�ret:
Jag har ju 2 grabbar som tycker det �r t�ntigt med ukulele och coolt med elgitarr och h�rdrock.
Nu i veckan ber�ttade min tolv�rige son att hans kompis skulle k�pa en........ukulele!!!! En kv�ll satt de b�da hemma hos oss och klinkade p� varsin ukulele - grymt!!!!
Det finns hopp om de sm� liven!
H�rligt med ett nytt ukulele�r!
_________________
KUL med uKULele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: ons jan 20, 2022 10:28 pm    Rubrik: Svara med citat

Vad bra att du har fixat bokningen Katja!

Stackars dig som missar ukulelespelet men k�rfest och vin l�ter trevligt ! Ni kanske till och med hinner med lite st�ms�ng p� festen. F�rresten s� b�rjar det v�l bli dags f�r det nu p� v�ra tr�ffar, st�ms�ng ihop med ukulelespel allts�! Hade du inte n�gra Beatlesl�tar med st�mmor som du kan ta med? Jag ska leta bland mina gamla k�rnoter efter st�marr. som passar till ukulele!

Katja skrev:

Det finns hopp om de sm� liven!
!

Ja, nu b�rjar det verkligen bli coolt med ukulele (trots mammor som spelar). Min son som fick en ukulele i julklapp f�r n�got �r sedan (och inte kom ig�ng med spelet) f�reslog faktiskt att jag skulle k�pa en ukulele till hans flickv�n denna julen - s� det finns hopp!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Zack



Registreringsdatum: 25 maj 2007
Inl�gg: 221

Inl�ggPostat: tor jan 21, 2022 6:14 am    Rubrik: Svara med citat

Katja skrev:
Sj�manskyrkan i G�vle �r nu bokad - dvs. sista torsdagen i varje m�nad t.om april!
Tyv�rr kan jag inte vara med n�sta torsdag - ska p� k�rfest och sjunga och dricka vin.....ja......eller dricka vin och kanske sjunga om man hinner......

En liten solskenshistoria s� h�r i b�rjan p� ukulele�ret:
Jag har ju 2 grabbar som tycker det �r t�ntigt med ukulele och coolt med elgitarr och h�rdrock.
Nu i veckan ber�ttade min tolv�rige son att hans kompis skulle k�pa en........ukulele!!!! En kv�ll satt de b�da hemma hos oss och klinkade p� varsin ukulele - grymt!!!!
Det finns hopp om de sm� liven!
H�rligt med ett nytt ukulele�r!


Trevligt att h�ra! Smile

Det finns ju annars el-ukuleles om nu grabben inte vill spela akustiskt Wink h�r finns n�gra - http://www.thomann.de/se/search_dir.html?xsid=b4a928dd424e658af17be80a8b312b60&sw=eleuke&x=0&y=0
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Sverker



Registreringsdatum: 05 januari 2010
Inl�gg: 156
Ort: R�ttvik

Inl�ggPostat: tor jan 21, 2022 9:01 am    Rubrik: Svara med citat

Katja skrev:
Sj�manskyrkan i G�vle �r nu bokad - dvs. sista torsdagen i varje m�nad t.om april!
Tyv�rr kan jag inte vara med n�sta torsdag - ska p� k�rfest och sjunga och dricka vin.....ja......eller dricka vin och kanske sjunga om man hinner......

En liten solskenshistoria s� h�r i b�rjan p� ukulele�ret:
Jag har ju 2 grabbar som tycker det �r t�ntigt med ukulele och coolt med elgitarr och h�rdrock.
Nu i veckan ber�ttade min tolv�rige son att hans kompis skulle k�pa en........ukulele!!!! En kv�ll satt de b�da hemma hos oss och klinkade p� varsin ukulele - grymt!!!!
Det finns hopp om de sm� liven!
H�rligt med ett nytt ukulele�r!

Samma sak med min son...
Han har spealat elgitarr ett par �r. I julas fick han en akustisk i julklapp. Dagarna efter jul dammade jag av en gammal ukulele och str�ngade upp den. Min son har nu tagit �ver min ukulele och vill att jag skall k�pa en �t honom... ganska s� kul faktiskt... Vet bara inte vad jag skall satsa p� om jag skall k�pa en barritone, sopran, eller tenor...

Synd att ni �r i G�vle... lite l�ngt att �ka.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: tor jan 21, 2022 9:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Sverker skrev:

Synd att ni �r i G�vle... lite l�ngt att �ka.

Ja, men vi f�r planera in en spelkv�ll/fest s� sm�ningom (i anslutning till n�gon helg) s� kanske du kan komma och spela med oss. Belzebukke kanske ocks� vill komma ner ifr�n Sundsvall och kanske n�n mer. S�ngplatser kan vi nog fixa!


Det g�r mot ljusare tider....!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: tor jan 21, 2022 9:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag kan varmt rekommendera ett bes�k. Minns fortfarande den f�rsta tr�ffen som n�gra av oss tjockhultare v�ldg�stade.
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: fre jan 22, 2022 2:47 pm    Rubrik: Svara med citat

ronald skrev:
Jag kan varmt rekommendera ett bes�k. Minns fortfarande den f�rsta tr�ffen som n�gra av oss tjockhultare v�ldg�stade.

...och charmade alla....! Wink

Det b�sta var, tycker jag personligen, att vi spelade s� mycket - l�ngt in p� natten!!!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 532
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: m�n jan 25, 2022 8:39 am    Rubrik: Svara med citat

Jag dyker g�rna upp om det �r en passande helg! Smile
_________________
T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Sverker



Registreringsdatum: 05 januari 2010
Inl�gg: 156
Ort: R�ttvik

Inl�ggPostat: m�n jan 25, 2022 10:59 am    Rubrik: Svara med citat

Gnistan skrev:
Sverker skrev:

Synd att ni �r i G�vle... lite l�ngt att �ka.

Ja, men vi f�r planera in en spelkv�ll/fest s� sm�ningom (i anslutning till n�gon helg) s� kanske du kan komma och spela med oss. Belzebukke kanske ocks� vill komma ner ifr�n Sundsvall och kanske n�n mer. S�ngplatser kan vi nog fixa!


Skulle verkligen vara superkul...

K�nner dock att jag m�ste kunna hantera instrumentet n�got b�ttre �n vad jag g�r i dagsl�get innan jag ger mig p� n�got s�dant.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4351
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n jan 25, 2022 12:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Men d�r t�nker du fel Sverker. Man l�r sig andras s�llskap och the aloha spirit tar hand om sk�mset.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Sverker



Registreringsdatum: 05 januari 2010
Inl�gg: 156
Ort: R�ttvik

Inl�ggPostat: m�n jan 25, 2022 1:34 pm    Rubrik: Svara med citat

�r det �ven Aoha Spririt som tar emot sk�mset p� s�ndagsmornar ocks�?

I s� fall kanske jag v�gar mig p� att tr�ffas i grupp. I v�rsa fall f�r ajg v�l mima och l�tsas spela...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: m�n jan 25, 2022 8:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Belzebukke skrev:
Jag dyker g�rna upp om det �r en passande helg! Smile

Kul, vi f�r fixa ett bra datum s� sm�ningom!

hrlarson skrev:
Men d�r t�nker du fel Sverker. Man l�r sig andras s�llskap och the aloha spirit tar hand om sk�mset.


hrlarson har r�tt (som vanligt) Sverker, du f�r tr�na ett tag till och sen f�r du komma hit p� ukkefest - det �r bra att ha ett m�l att jobba mot! Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: tor jan 28, 2022 11:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Torsdagsspelningen och pubrundan blev bra!
Det �r ju s� roligt att spela ukulele ihop med andra, hade n�stan gl�mt bort det !!!

Vi spelade "F�r livet", Peps text(er) �r verkligen otroligt t�nkv�rda!
Nu �r jag f�rresten j�ttesugen p� att skaffa en s�n d�r fl�jt som Sofia Karlsson har i en spelning fr�n Malm�/Pildammsparken (YT), �r det n�gon som vet vad det �r f�r sort och hur den �r att spela p�?

G�stas "Jag spelar min ucke �nd�" spelade vi f�r f�rsta g�ngen, den var b�de rolig att spela och hade en superbra text! Wink





PS.
�ntligen! Nu vet jag vad det �r f�r sorts fl�jt, yippih! (fick svar fr�n en s�n spelare). Nu ska det k�pas!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Katja



Registreringsdatum: 13 februari 2009
Inl�gg: 42
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: l�r jan 30, 2022 6:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Synd att jag inte kunde vara med men vi hade en trevlig k�rkv�ll ocks�! Jag ser redan fram emot n�sta tr�ff i februari!!!!
_________________
KUL med uKULele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukuleleklubben G�vle Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006