|
Ukulelekommissionens forum
|
Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021 Inlägg: 322 Ort: Gävle
|
Postat: sön jul 05, 2021 12:45 pm Rubrik: Musikfestivalen i Torsåker 4 juli |
|
|
Vi tog oss genom häftiga skyfall till ett alldeles "blått" Torsåker!
En härlig festival med massor av olika grupper som framträdde både ute på stora scenen och på innescenen på logen!
Och två av våra kommissionärer stod på scen!
Först fram av dem var Valter O`Daniels på innescenen, han spelade och sjöng som vanligt jättebra. Spelade på ukulele och banjolele.
Senare på kvällen var det dags för Backlund med sitt band på Stora scenen utomhus, så bra!!! Backlund spelade då på sitt andra instrument bas (för Backlund - ukulelen är väl ditt viktigaste instrument)...?)
PS. Backlund, ukuleleorkestern på innescenen ändrades till Valter O´Daniels (med komp.) framförande lite senare! |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Backlund

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 356 Ort: Sandviken
|
Postat: sön jul 05, 2021 11:25 pm Rubrik: Re: Musikfestivalen i Torsåker 4 juli |
|
|
Gnistan skrev: | Vi tog oss genom häftiga skyfall till ett alldeles "blått" Torsåker!
En härlig festival med massor av olika grupper som framträdde både ute på stora scenen och på innescenen på logen!
Och två av våra kommissionärer stod på scen!
Först fram av dem var Valter O`Daniels på innescenen, han spelade och sjöng som vanligt jättebra. Spelade på ukulele och banjolele.
Senare på kvällen var det dags för Backlund med sitt band på Stora scenen utomhus, så bra!!! Backlund spelade då på sitt andra instrument bas (för Backlund - ukulelen är väl ditt viktigaste instrument)...?)
PS. Backlund, ukuleleorkestern på innescenen ändrades till Valter O´Daniels (med komp.) framförande lite senare! |
Ja visst var det en trevligt festival! Det har varit en helt underbar helg faktiskt Jättekul att ni kom så man fick träffa lite fellow ukulelefolk igen!
Tyvärr missade jag ukulelandet på logen. Jag var väl och vimsade runt någon annan stans.
Kul att ni gillade det! Då vet jag att vi kan fortsätta spela hehe. Det var riktigt kul att spela, bra publik och bra ljud.
Kontrabasen har ju alltid varit mitt huvudinschtrument, men på senare tid har ju faktiskt ukulelen letat sig upp till en delad första plats
Måste också berätta att det var en kulle som hade en sån där Cumbus kastrullele med sig. Jag har funderat på att beställa en sån, så jag frågade om jag fick prova den. När jag provade den upptäckte jag att det var bra att jag inte köpt en. Inget vidare bygge. _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|