F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Anett
Registreringsdatum: 07 september 2021 Inl�gg: 46 Ort: Syd�st om Malm�
|
Postat: tis apr 06, 2022 10:35 pm Rubrik: S�kes: Spelsugna sk�nska ukulelister.... |
|
|
... i sydv�stra Sk�ne, f�retr�delsevis, typ inom en tremilsradie fr�n Malm� eller Skurup.
Niv�: �ver nyb�rjarstadiet men under fantomniv� och kraftigt sugna p� utveckling och utmaningar. Helst med gott om tid att spendera och vilja att ge ukulelandet h�g prioritet.
Finnes: Oerh�rt taggad men musikteoretiskt oskolad ukulelist med 3 �rs spelande, en halvakustisk Morgan, en banjolele och en v�lfylld l�tp�rm i bagaget. _________________ "If the world didn't suck we'd all fall off." |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ken1
Registreringsdatum: 15 mars 2010 Inl�gg: 9 Ort: Helsingborg
|
Postat: tor apr 08, 2022 9:15 am Rubrik: |
|
|
Hall��
H�r har du en spel sugen fr�n Helsingborg, kanske inte s� n�ra som du �nskar, men �nd�.
Jag har spelat ukulele nu i flera m�nader , men med m�nga �rs g****r spelande. Har ox� en fyld p�rm med b�de svenskt och engelskt.
H�ller just p� med att plocka ut - vi klarar oss nog �nd� - p� uken, hittar ingen bra tonart att spela den i, orginalet i g l�ter inte s� bra p� uken.
Ha det _________________ D. D, D, D, D. G, G, D, D. A7, G, D, D. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: tor apr 08, 2022 11:06 am Rubrik: |
|
|
Ken1 skrev: |
H�ller just p� med att plocka ut - vi klarar oss nog �nd� - p� uken, hittar ingen bra tonart att spela den i, orginalet i g l�ter inte s� bra p� uken.
|
D �r ofta en bra tonart f�r D-st�md ukulele. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Anett
|
Postat: tor apr 08, 2022 1:49 pm Rubrik: |
|
|
Ken1 skrev: | Hall��
H�r har du en spel sugen fr�n Helsingborg, kanske inte s� n�ra som du �nskar, men �nd�.
Jag har spelat ukulele nu i flera m�nader , men med m�nga �rs g****r spelande. Har ox� en fyld p�rm med b�de svenskt och engelskt.
Ha det |
Du har PM!
//Anett _________________ "If the world didn't suck we'd all fall off." |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mattias J�nsson
Registreringsdatum: 15 februari 2009 Inl�gg: 8
|
Postat: s�n maj 16, 2010 6:14 pm Rubrik: |
|
|
Och s� har vi ju hela St�ngby Ukuleleklubb!!! Men det vet du ju efter dagens succ�artade gig...
Borde vi inte f�rs�ka f� ihop en spontan buskspelning efter karnevalst�get i Lund nu p� l�rdag (22/5)? Lundaborna - inkl de ukulelespelande - �r ju p� benen d� och risken �r stor att �ven folk fr�n f�rorter som Malm� och Helsingborg kommer dit... Kulturens restaurang (uteserveringen) hade varit perfekt, men just vid karnevalen �r det ju mitt i epicentrum.
N�st efter en bucklig trombon torde ju annars ukulelen vara det b�sta karnevalsinstrumentet! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Anett
|
Postat: s�n maj 16, 2010 7:09 pm Rubrik: |
|
|
Yayy! hej Mattias och tack f�r en mycket trevlig eftermiddag i St�ngby! Den gav mersmak! Tycker vi ska hitta en tid f�r gemensamt jammande n�gon g�ng i sommar. Tror �sa och jag kan f� med oss ett par andra ukulelister fr�n Mallme, och kanske till och med en basist
Re: Lundakarnevalen tycker jag det �r en briljant id� att komplettera den med vackert uckespel! Sj�lv �r jag tyv�rr upptagen p� annat h�ll under karnevalshelgen, men ska prova lyckan som gatumusikant i Kongens By n�ng�ng i juni tillsammans med ett par andra damer _________________ "If the world didn't suck we'd all fall off." |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 217 Ort: Trelleborg
|
Postat: s�n maj 16, 2010 7:46 pm Rubrik: |
|
|
f�r se n�r tiden tll�ter mig ha s�dana n�jen igen. F�r sitta hemma s� l�nge och fila p� spelandet. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
archtop
Registreringsdatum: 01 mars 2008 Inl�gg: 234 Ort: Malm�
|
Postat: l�r maj 22, 2010 6:21 pm Rubrik: |
|
|
B200, jag hoppas f� h�ra dig!
/Micke A |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
toye
Registreringsdatum: 09 juni 2010 Inl�gg: 5
|
Postat: ons jun 09, 2022 4:39 pm Rubrik: |
|
|
Hej,
Jag �r ny h�r p� forumet. Jag har spelat i 9 m�nader och det vore kul att m�ta och spela med andra ukuleleentusiaster. Jag bor i �ngelholm.
Jag har lagt upp tv� klipp hittills p� youtube, s� klicka g�rna p� l�nken i min signatur och s�g vad ni tycker. _________________ http://www.youtube.com/user/toyelele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|