Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

S�kes: Spelsugna sk�nska ukulelister....

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Sk�neaktiviteter
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Anett



Registreringsdatum: 07 september 2021
Inl�gg: 46
Ort: Syd�st om Malm�

Inl�ggPostat: tis apr 06, 2022 10:35 pm    Rubrik: S�kes: Spelsugna sk�nska ukulelister.... Svara med citat

... i sydv�stra Sk�ne, f�retr�delsevis, typ inom en tremilsradie fr�n Malm� eller Skurup.

Niv�: �ver nyb�rjarstadiet men under fantomniv� och kraftigt sugna p� utveckling och utmaningar. Helst med gott om tid att spendera och vilja att ge ukulelandet h�g prioritet.

Finnes: Oerh�rt taggad men musikteoretiskt oskolad ukulelist med 3 �rs spelande, en halvakustisk Morgan, en banjolele och en v�lfylld l�tp�rm i bagaget.
_________________
"If the world didn't suck we'd all fall off."
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Ken1



Registreringsdatum: 15 mars 2010
Inl�gg: 9
Ort: Helsingborg

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 9:15 am    Rubrik: Svara med citat

Hall��

H�r har du en spel sugen fr�n Helsingborg, kanske inte s� n�ra som du �nskar, men �nd�.

Jag har spelat ukulele nu i flera m�nader Wink, men med m�nga �rs g****r spelande. Har ox� en fyld p�rm med b�de svenskt och engelskt.

H�ller just p� med att plocka ut - vi klarar oss nog �nd� - p� uken, hittar ingen bra tonart att spela den i, orginalet i g l�ter inte s� bra p� uken.

Ha det
_________________
D. D, D, D, D. G, G, D, D. A7, G, D, D. Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 11:06 am    Rubrik: Svara med citat

Ken1 skrev:

H�ller just p� med att plocka ut - vi klarar oss nog �nd� - p� uken, hittar ingen bra tonart att spela den i, orginalet i g l�ter inte s� bra p� uken.


D �r ofta en bra tonart f�r D-st�md ukulele.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Anett



Registreringsdatum: 07 september 2021
Inl�gg: 46
Ort: Syd�st om Malm�

Inl�ggPostat: tor apr 08, 2022 1:49 pm    Rubrik: Svara med citat

Ken1 skrev:
Hall��

H�r har du en spel sugen fr�n Helsingborg, kanske inte s� n�ra som du �nskar, men �nd�.

Jag har spelat ukulele nu i flera m�nader Wink, men med m�nga �rs g****r spelande. Har ox� en fyld p�rm med b�de svenskt och engelskt.

H�ller just p� med att plocka ut - vi klarar oss nog �nd� - p� uken, hittar ingen bra tonart att spela den i, orginalet i g l�ter inte s� bra p� uken.

Ha det


Du har PM!

//Anett
_________________
"If the world didn't suck we'd all fall off."
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mattias J�nsson



Registreringsdatum: 15 februari 2009
Inl�gg: 8

Inl�ggPostat: s�n maj 16, 2010 6:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Och s� har vi ju hela St�ngby Ukuleleklubb!!! Men det vet du ju efter dagens succ�artade gig... Wink

Borde vi inte f�rs�ka f� ihop en spontan buskspelning efter karnevalst�get i Lund nu p� l�rdag (22/5)? Lundaborna - inkl de ukulelespelande - �r ju p� benen d� och risken �r stor att �ven folk fr�n f�rorter som Malm� och Helsingborg kommer dit... Kulturens restaurang (uteserveringen) hade varit perfekt, men just vid karnevalen �r det ju mitt i epicentrum.

N�st efter en bucklig trombon torde ju annars ukulelen vara det b�sta karnevalsinstrumentet!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Anett



Registreringsdatum: 07 september 2021
Inl�gg: 46
Ort: Syd�st om Malm�

Inl�ggPostat: s�n maj 16, 2010 7:09 pm    Rubrik: Svara med citat

Yayy! hej Mattias och tack f�r en mycket trevlig eftermiddag i St�ngby! Den gav mersmak! Tycker vi ska hitta en tid f�r gemensamt jammande n�gon g�ng i sommar. Tror �sa och jag kan f� med oss ett par andra ukulelister fr�n Mallme, och kanske till och med en basist Smile

Re: Lundakarnevalen tycker jag det �r en briljant id� att komplettera den med vackert uckespel! Sj�lv �r jag tyv�rr upptagen p� annat h�ll under karnevalshelgen, men ska prova lyckan som gatumusikant i Kongens By n�ng�ng i juni tillsammans med ett par andra damer Very Happy
_________________
"If the world didn't suck we'd all fall off."
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
B-200



Registreringsdatum: 12 februari 2010
Inl�gg: 217
Ort: Trelleborg

Inl�ggPostat: s�n maj 16, 2010 7:46 pm    Rubrik: Svara med citat

f�r se n�r tiden tll�ter mig ha s�dana n�jen igen. F�r sitta hemma s� l�nge och fila p� spelandet.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
archtop



Registreringsdatum: 01 mars 2008
Inl�gg: 234
Ort: Malm�

Inl�ggPostat: l�r maj 22, 2010 6:21 pm    Rubrik: Svara med citat

B200, jag hoppas f� h�ra dig!
/Micke A
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
toye



Registreringsdatum: 09 juni 2010
Inl�gg: 5

Inl�ggPostat: ons jun 09, 2022 4:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej,
Jag �r ny h�r p� forumet. Jag har spelat i 9 m�nader och det vore kul att m�ta och spela med andra ukuleleentusiaster. Jag bor i �ngelholm.
Jag har lagt upp tv� klipp hittills p� youtube, s� klicka g�rna p� l�nken i min signatur och s�g vad ni tycker.
_________________
http://www.youtube.com/user/toyelele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Sk�neaktiviteter Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006