Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

G�vletr�ffen 31 jan -09

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1365
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 3:10 pm    Rubrik: G�vletr�ffen 31 jan -09 Svara med citat

Precis hemkommen till Stockholm efter g�rdagens ukuleletr�ff i G�vle.

Vill till att b�rja med tacka Gnistan som hade organiserat det hela mycket bra med god f�rt�ring. Den vegetariska pajen var suver�n!

T�nkte bara redovisa lite kort hur kv�llen s�g ut:

Det hela drog ig�ng runt klockan 16.00. D� var det v�ldigt mycket folk i lokalen. Vi b�rjade med enklare alls�ngsl�tar. Vissa av deltagarna hade bara spelat ukulele i n�gon dag..!!

Desto l�ngre kv�llen fortl�pte s� �kade sv�righetsgraden i spelandet.

Vi bj�ds p� underh�llning av the Spanish Pad�ng som med stor bravur framf�rde fyra l�tar. "Photograph" var min favorit! Very Happy

Dessutom d�k det upp tv� snubbar fr�n Tors�ker som hade ett halvtimmesframtr�dande p� resonator och banjolele. Han som spelade resonator var gammal musiker men hade tydligen aldrig spelat ukulele tidigare, vilket n�stan var sv�rt att tro p� med tanke p� hans fingerf�rdiga spel!
Deras version av en gammal Anna-Lena L�fgren schlager var v�ldigt bra!

Tyv�rr hann vi aldrig f� h�ra Odini spela p� den �ppna scenen, d� det hade uppst�tt en tidsm�ssig planeringsmiss och han var tvungen att avvika... Crying or Very sad

Vid 23 sn�ret s� hade m�nga l�mnat tillst�llningen och vi var en grupp best�ende av bl.a. Ronald, Robert_Hultman, Gnistan, Belzebukke, Leni och mig sj�lv som sedan jammade fram till 03-04 tiden p� natten/morgonen.

Det gjordes b�de visuella och audionoma dokumentationer under kv�llen som s�kert kommer att dyka upp lite h�r och d�r...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
G�staU



Registreringsdatum: 08 oktober 2007
Inl�gg: 409
Ort: R�dmans�, Norrt�lje

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 3:25 pm    Rubrik: Re: G�vletr�ffen 31 jan -09 Svara med citat

Mab skrev:
Det gjordes b�de visuella och audionoma dokumentationer under kv�llen som s�kert kommer att dyka upp lite h�r och d�r...


Det ser jag verkligen fram mot, ska bli kul att se o h�ra.

G.
_________________
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke!
Jag spelar min ucke,
jag spelar min ucke �nd�!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 4:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Precis som Mab ska jag tacka Gnistan f�r ett utm�rkt arrangemang i G�vle. H�lsa ocks� och tacka dina grannar som hj�lpte till med mat och arrangemang. Gott var det.

Efter en kanske lite trevande inledning (de flesta hade nog aldrig tr�ffats f�rut) tog det snart fart. Och det s�ger sig sj�lvt att vi hade riktigt roligt eftersom vi h�ll p� �nda fram till tre-fyra-sn�ret. (N�r jag tittade p� klockan n�r jag gick och lade mig visade hon 03:40)

Det ska bli kul (tror jag) att se och h�ra upptagningarna och se lite bilder. Sj�lv ska jag f�rs�ka skaka fram en inspelning (bara ljud) av "Flaming ukulele in the sky" fr�n s�d�r kl 3 p� morgonen. Som jag minns det l�t det bra. (Men kanske ska l�ta minnet vara of�rst�rt)

Kul att tr�ffa lite nya m�nniskor. Jag inst�mmer i Mabs ber�mmande av grabbarna fr�n Tors�kers framtr�dande. Jag hoppas vi snart f�r se dem p� forumet.

Kul ocks�, naturligtvis att tr�ffa gamla ukulistkompisar ocks�, som Belsebukke, Gnistan och Leni.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 4:59 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag inst�mmer i tackk�ren, v�ldigt trevligt var det. Hoppas att vi inte skr�mde bort Gnistans alla nyv�rvade ukuleleentusiaster bara Wink

(Jag vill minnas att bland det sista som sades n�r vi skulle g� var: S� nu har G�vle en ukulelefestival! Laughing S� kan det g�)
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree


Senast �ndrad av ronald den s�n feb 01, 2022 5:15 pm, �ndrad totalt 2 g�nger
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5827
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 6:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Ett skakande ljudreportage direkt ur verkligheten. Helt oredigerat. Med tanke p� att klockan i alla fall hade passerat tre p� morgonen l�ter det inte s� illa.

OCH det tar sig under framf�randets g�ng, vill jag p�st�.

Vilka r�ster som h�rs kanske vi ska tala tyst om. Eller vad vet jag. Den som vill ge offentlighet �t sin medverkan kan v�l f� g�ra det.


http://www.hultman.info/ukkelirare/Gaevle_tidigmorgon.mp3
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 7:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Laughing Ja men det �r ju lysande Laughing
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Belzebukke



Registreringsdatum: 05 juni 2007
Inl�gg: 532
Ort: Sundsvall

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 8:05 pm    Rubrik: Svara med citat

En helt otroligt rolig kv�ll/natt med h�rliga ukelister och sk�nt gung!
Maten var som de �vriga redan ber�ttat j�ttegod!
Jag har ont i fingertopparna idag och r�sten �r n�got hes... precis som det ska vara allts�! Smile

H�r kommer The Sp�nish Pand�ng p� video:
http://se.youtube.com/watch?v=cjZj7IGf-0o
http://se.youtube.com/watch?v=i2qK3rj-BfA
http://se.youtube.com/watch?v=umqTo7C6qFI
http://se.youtube.com/watch?v=bR8tOgF1S_I
http://se.youtube.com/watch?v=3pdJcgp_GKA

Jag ska ladda upp Tors�kersgrabbarna ocks�, men inte ikv�ll! Smile
_________________
T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5650
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 8:08 pm    Rubrik: Svara med citat

Det l�t ju riktigt bra. Och kul. M�jligen verkade f�rs�ngaren en smula berusad. Wink
Allts� Flaming ukulele.
Nu ska jag titta p� video

Nu har jag tittat p� video
A message to you Rudy var naturligtvis b�st.

Spelade ni Photograph tv� g�nger? Extranummer m�h�nda?
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4585
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 8:42 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
A message to you Rudy var naturligtvis b�st.

I agree.
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 9:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r ett trevligt arrangemang Gnistan! Otvunget och avslappnat. Och tack f�r att vi fick inleda och avsluta v�r f�rsta v�rldsturn� i G�vle. Lite m�r �r jag allt, efter denna heldag. Jag kommer personligen inte kolla p� youtube-filmerna Embarassed , men det �r roligt att de verkar gl�dja m�nga. Very Happy

Tack igen! Beundran
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1365
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: s�n feb 01, 2022 11:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Vilken riktigt bra l�t "Flaming Ukulele in the Sky" �r - hade aldrig h�rt den f�rut. Framf�randet l�ter ju riktigt potent s� h�r dagen efter.

( Jag och Ronald hade k�pt ett j�mnt antal Millers Lite som vi hela tiden broderligt fyllde p� i par s� att s�ga - dvs vi tog gemensamt fram dem tv� och tv� under hela kv�llen.
Men d� vi kom fram till slutet av v�rat f�rr�d s� visade det sig att det var en udda flaska kvar (som sedemera Robert H f�rbarmade sig �ver).
Var kan den andra udda flaskan i paret ha tagit v�gen???
Kan den m�h�nda ha r�kat slunkit med p� lokalt�get som gick klockan 22 mot Stockholm???)
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n feb 02, 2022 10:26 am    Rubrik: Svara med citat

Nope, jag och Larsa dricker bara Millers Heavy, eller �nnu hellre Duvels. Dessutom skulle jag aldrig tj�la en b�rs av en kompis!

Kanske tv�, f�r d� brukar du aldrig m�rka n�t...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Mange



Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inl�gg: 1379
Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon

Inl�ggPostat: m�n feb 02, 2022 11:19 am    Rubrik: Svara med citat

Det d�r l�t inte illa alls... Hehe, innan jag hade sett videoupptagningarna trodde jag att det var denna Photograph ni lirade: http://se.youtube.com/watch?v=VZ5bS3_BCDs
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4349
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n feb 02, 2022 9:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag kollat p� Photograph och kan konstatera att kl�dseln och frisyrerna �r lite Beatles fr�n Revolver-tiden. Very Happy

Med tanke p� milen i ryggen - vi har hittills repat en handfull g�nger - s� var resultatet godk�nt, tycker jag. N�sta g�ng har vi kanske n�gon form av monitor. Och s� pyroteknik och teaterblod, f�rst�s. Och kolsyrer�k. Kanske en videofond. En giljotin?
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: m�n feb 02, 2022 10:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Visst var det kul!
Jag �r j�tten�jd men lite tr�tt, men underbarare tr�tthet �n efter ett nattligt jam kan man nog inte ha!!! �r nog verkligen "bra f�r sj�len" det h�r. �ven jag �r hes och har mycket �mma fingertoppar p� v�nster hand!!!

Robert Hultman "H�lsa ocks� och tacka dina grannar som hj�lpte till med mat och arrangemang" - ja det ska jag verkligen g�ra! Men en granne fick vi stoppa tidigt (yrke=barnmorska) n�r hon m�tte Belzebukke vid ytterd�rren med "hej jag heter I-L, v�lkommen , du kan kl� av dig h�r om du vill"! Men som tur var var det n�gra grannar som h�rde henne och p�pekade att s� sa man inte s� sen fick hon nya uppgifter...???!!!

ronald "hoppas att vi inte skr�mde bort Gnistans alla nyf�rv�rvade ukuleleentusiaster bara" - nej det gjorde ni verkligen inte - alla bara �lskar er kommission�rer (inkl. Tors�kerspojkarna)!!!

Det �r kanon att ni har lagt ut olika inspelningar fr�n tr�ffen, j�tteroligt att lyssna p� nu i efterhand. hrlarson du kan visst lyssna, din grupp var j�ttebra!!!
Och inspelningen fr�n 0300 l�tt verkligen bra, jag m�rkte inte n�r den spelades in men jag �r s�ker p� att jag var med och spelade, j�ttekul!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006