Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Mötet den 16 januari 2006

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022

InläggPostat: tis jan 17, 2022 3:51 pm    Rubrik: Mötet den 16 januari 2006 Svara med citat

Jag tänkte inte orda så mycket om mötet (inte just nu i alla fall) utan bara länka till de bilder från gårdagskvällen som Lasse R tog och skickade till mig.

Nu finns också de bilder Jukkalele tog upplagda.

De finns till beskådande på:
http://www.ukulelekommissionen.se/HRCfyra.html

Senast ändrad av Robert_Hultman den tis jan 17, 2022 10:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Ukulele-Rookie

Registreringsdatum: 09 december 2021

InläggPostat: tis jan 17, 2022 4:33 pm    Rubrik: Svara med citat

Det ser jätte-trevligt (och kul) ut! Jag ska försöka komma på nästa möte, trots att jag knappt kan spela. Men jag får väl komma som observatör om inte annat... Very Happy

Göran
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Lasse R
Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005

InläggPostat: ons jan 18, 2022 7:51 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja visst ser det kul ut på bilderna och det var det också, men om Ukulele-Birgitta ska fortsätta med dessa "långdragna" 3-ackordslåtar så får vi väl införa trängselavgifter!

Lasse R Rolling Eyes
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022

InläggPostat: ons jan 18, 2022 11:05 pm    Rubrik: Svara med citat

Och en bild säger ju mer än 1000 ord! Vad ska då inte alla dessa bilder säga? Skulle jag försöka skriva ner det skulle ingen ändå orka läsa.

Och Ukulele-Rookie - det där med obsevatör verkar ju lite fegt. Kan du D, G och A7, så kan du spela uppskattningsvis åtminstone en 10-12 meter treackordslåtar. Se bilderna så förstår du vad jag menar. Dessutom finns det nog en massa fler än så. Men jag bävar inför tanken att få uppleva dessa på en ännu längre pappersrulle Laughing .

What, me uke?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Ukulele-Rookie

Registreringsdatum: 09 december 2021

InläggPostat: ons jan 18, 2022 11:28 pm    Rubrik: Svara med citat

jukkalele skrev:
Ukulele-Rookie - det där med obsevatör verkar ju lite fegt. Kan du D, G och A7, så kan du spela uppskattningsvis åtminstone en 10-12 meter treackordslåtar.

Jag har gjort lite framsteg och kan nästan ta mig igenom en låt utan att det blir avbrott för ackordsbyten Very Happy. Jag kan för närvarande D, D7, G och A7 - så jag platsar nog i treackordsgruppen. E7 däremot är fortfarande för knepig för mig... Confused
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet