F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor jun 12, 2021 2:57 pm Rubrik: V�lkomna till SUS |
|
|
F�rsta inl�gget p� v�r "egen" lilla forumdel!
M�let med SUS �r att vara en frist�ende l�s sammanslutning som tr�ffas med n�gorlunda j�mna mellanrum f�r att spela ukulele och trivas tillsammans.
Allt i enlighet med moderorganisationen ukulelekommissionens v�l inarbetade(?) metod f�r samvaro med ukulele! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Stefan
Registreringsdatum: 21 november 2021 Inl�gg: 8 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor jun 12, 2021 4:04 pm Rubrik: Snyggt jobbat |
|
|
D� f�r man v�l �ran av att vara nr 2 p� detta forum... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4351 Ort: Bajen
|
Postat: tor jun 12, 2021 6:28 pm Rubrik: |
|
|
Fast de som tr�ffas i Sundsvall g�r det ju i egenskap av Ukulelekommissionen, precis som de som r�kar bo i n�rheten av Stockholm brukar g�ra det (�ven om folk fr�n hela landet �r v�lkomna). Det �r ju inte s� att stockholmarna �r "finare", moderskeppet eller direktoriatet.
Jag skulle om jag till �ventyrs styrde kosan mot Sundsvall just n�r ett m�te h�lls, k�nna mig som om jag tr�ffade medlemmarna i mitt g�ng, snarare �n att jag h�lsade p� Sundsvallsavdelningen. Vi �r som n�gon s� klokt p�pekat en virtuell och digital sammanslutning som tr�ffas ibland.
Vill �nd� gratulera till att ni f�tt till en start p� regelbundna m�ten mitt i Sverige. Det �r roligt att tr�ffa likasinnade, s�rskilt n�r man har en s� m�rk hemlighet som ukulele gemensamt. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
|
Postat: tor jun 12, 2021 7:31 pm Rubrik: |
|
|
Alla kommission�rer varhelstifr�n de kommer fr�n v�rt avl�nga land �r givetvis v�lkomna p� v�ra m�ten!
Ju fler desto roligare!
En kul detalj ig�r var att k�nsf�rdelningen var exakt 50/50
Vad s�gs om det! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jun 12, 2021 8:04 pm Rubrik: |
|
|
Belzebukke skrev: |
Vad s�gs om det! |
Onekligen skumt! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jun 12, 2021 9:53 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Belzebukke skrev: |
Vad s�gs om det! |
Onekligen skumt! |
...Och bara att gratulera
Hade jag jobbat som vanligt hade jag garanterat kommit upp till er tr�ff. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4351 Ort: Bajen
|
Postat: tor jun 12, 2021 11:03 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | En kul detalj ig�r var att k�nsf�rdelningen var exakt 50/50
Vad s�gs om det! |
H�r hade jag en j�tterolig kommentar, som av en h�ndelse inneh�ll ordet banjolele, men det �r sommar nu och on�digt att jaga upp st�mningen bara f�r att sedan g� under jorden.
Hoppas att Sundsvall drar med sig resten av riket i ukuleletr�sket. Fler m�tesplatser! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
|
Postat: fre jun 13, 2021 7:19 am Rubrik: |
|
|
J�rgen - om du h�r av dig n�r du �r p� g�ng norrut s� kan vi kanske ordna ett extram�te om det inte st�mmer in med dina resor och ordinarie m�ten!
HrLarsson - �nnu har vi inte sett till n�n banjolele i Sundsvallstrakten, iallafall inte vad jag vet om. Det n�rmaste vi kommer �r is�fall Gunnars kastrullele! Men vem vet, n�r febern sprider sig s� kanske det skakas fram n�n gammal gibson ur n�n garderob och letar sig fram till n�t av v�ra m�ten.
Jag har t�nkt att kontakta media inf�r n�sta m�te o f� dem att be�ka v�r lilla glada skara s� att vi p� det viset kanske n�r fler ukelister som inte k�nner till komissionen eller SUS �nnu! Dessutom vill vi g�ra media uppm�rksamma p� den stundande ukkefestivalen vi planerar - UkkeFest 08 _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
uncle
Registreringsdatum: 27 maj 2008 Inl�gg: 99 Ort: Malm�
|
Postat: fre jun 13, 2021 9:41 am Rubrik: |
|
|
Om ni har ett m�te i b�rjan av Juli s� skulle jag kunna stanna p� v�gen upp fr�n Malm� till Lycksele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
|
Postat: fre jun 13, 2021 11:13 am Rubrik: |
|
|
Prelimin�rt har vi v�l sagt att vi ska ha n�sta m�te den 7 juli s� d� �r du v�lkommen om du har v�garna f�rbi! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 13, 2021 11:38 am Rubrik: |
|
|
Jag k�nner en kille som supit bort en ukulele i Sundsvall. En svart Allander, om jag inte minns fel. Men han �r tydligen beredd att �ka till Sundsvall igen _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 13, 2021 12:01 pm Rubrik: |
|
|
Ham kanske tror att han kan hitta den igen.... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
|
Postat: fre jun 13, 2021 12:33 pm Rubrik: |
|
|
F�r de som k�nner sig frestade att anm�la sig till sittningen efter UkkeFest 08 s� finns m�jligheten att supa bort fler ukkar... _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|