Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inlägg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor jun 12, 2021 2:57 pm Rubrik: Välkomna till SUS |
|
|
Första inlägget på vår "egen" lilla forumdel!
Målet med SUS är att vara en fristående lös sammanslutning som träffas med någorlunda jämna mellanrum för att spela ukulele och trivas tillsammans.
Allt i enlighet med moderorganisationen ukulelekommissionens väl inarbetade(?) metod för samvaro med ukulele!  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Stefan

Registreringsdatum: 21 november 2021 Inlägg: 8 Ort: Sundsvall
|
Postat: tor jun 12, 2021 4:04 pm Rubrik: Snyggt jobbat |
|
|
Då får man väl äran av att vara nr 2 på detta forum... |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4351 Ort: Bajen
|
Postat: tor jun 12, 2021 6:28 pm Rubrik: |
|
|
Fast de som träffas i Sundsvall gör det ju i egenskap av Ukulelekommissionen, precis som de som råkar bo i närheten av Stockholm brukar göra det (även om folk från hela landet är välkomna). Det är ju inte så att stockholmarna är "finare", moderskeppet eller direktoriatet.
Jag skulle om jag till äventyrs styrde kosan mot Sundsvall just när ett möte hölls, känna mig som om jag träffade medlemmarna i mitt gäng, snarare än att jag hälsade på Sundsvallsavdelningen. Vi är som någon så klokt påpekat en virtuell och digital sammanslutning som träffas ibland.
Vill ändå gratulera till att ni fått till en start på regelbundna möten mitt i Sverige. Det är roligt att träffa likasinnade, särskilt när man har en så mörk hemlighet som ukulele gemensamt.  _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

|
Postat: tor jun 12, 2021 7:31 pm Rubrik: |
|
|
Alla kommissionärer varhelstifrån de kommer från vårt avlånga land är givetvis välkomna på våra möten!
Ju fler desto roligare!
En kul detalj igår var att könsfördelningen var exakt 50/50
Vad sägs om det!  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jun 12, 2021 8:04 pm Rubrik: |
|
|
Belzebukke skrev: |
Vad sägs om det!  |
Onekligen skumt!  _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jun 12, 2021 9:53 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Belzebukke skrev: |
Vad sägs om det!  |
Onekligen skumt!  |
...Och bara att gratulera
Hade jag jobbat som vanligt hade jag garanterat kommit upp till er träff. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4351 Ort: Bajen
|
Postat: tor jun 12, 2021 11:03 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | En kul detalj igår var att könsfördelningen var exakt 50/50
Vad sägs om det! |
Här hade jag en jätterolig kommentar, som av en händelse innehöll ordet banjolele, men det är sommar nu och onödigt att jaga upp stämningen bara för att sedan gå under jorden.
Hoppas att Sundsvall drar med sig resten av riket i ukuleleträsket. Fler mötesplatser! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

|
Postat: fre jun 13, 2021 7:19 am Rubrik: |
|
|
Jörgen - om du hör av dig när du är på gång norrut så kan vi kanske ordna ett extramöte om det inte stämmer in med dina resor och ordinarie möten!
HrLarsson - ännu har vi inte sett till nån banjolele i Sundsvallstrakten, iallafall inte vad jag vet om. Det närmaste vi kommer är isåfall Gunnars kastrullele! Men vem vet, när febern sprider sig så kanske det skakas fram nån gammal gibson ur nån garderob och letar sig fram till nåt av våra möten.
Jag har tänkt att kontakta media inför nästa möte o få dem att beöka vår lilla glada skara så att vi på det viset kanske når fler ukelister som inte känner till komissionen eller SUS ännu! Dessutom vill vi göra media uppmärksamma på den stundande ukkefestivalen vi planerar - UkkeFest 08  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
uncle

Registreringsdatum: 27 maj 2008 Inlägg: 99 Ort: Malmö
|
Postat: fre jun 13, 2021 9:41 am Rubrik: |
|
|
Om ni har ett möte i början av Juli så skulle jag kunna stanna på vägen upp från Malmö till Lycksele  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

|
Postat: fre jun 13, 2021 11:13 am Rubrik: |
|
|
Preliminärt har vi väl sagt att vi ska ha nästa möte den 7 juli så då är du välkommen om du har vägarna förbi!  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5827 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 13, 2021 11:38 am Rubrik: |
|
|
Jag känner en kille som supit bort en ukulele i Sundsvall. En svart Allander, om jag inte minns fel. Men han är tydligen beredd att åka till Sundsvall igen  _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5650 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jun 13, 2021 12:01 pm Rubrik: |
|
|
Ham kanske tror att han kan hitta den igen.... _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Belzebukke

|
Postat: fre jun 13, 2021 12:33 pm Rubrik: |
|
|
För de som känner sig frestade att anmäla sig till sittningen efter UkkeFest 08 så finns möjligheten att supa bort fler ukkar...  _________________ Tänk gärna fel, men tänk själv! - Doris Lessing |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|