Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Saddle & Sabre 24 september 2021

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n sep 24, 2021 10:54 pm    Rubrik: Saddle & Sabre 24 september 2021 Svara med citat

Jag gick ganska tidigt eftersom jag hade andra �taganden ocks�. S� jag kan inte recensera tillst�llningen som den utvecklades "to the bitter end". (Fast det �r osannolikt att den skulle ha slutat bittert med tanke p� hur den f�rl�pte s� l�nge jag var med)

Mycket blues blev det... fast jag k�nner mig m�rkligt nog inte ens en nyans blue efter kv�llen, tv�rtom lite rosig s� d�r.

Personligen tror jag vi har hittat en fungerande formel. Det har ju alltid varit en massa plinkande och sm�spel p� v�ra m�ten och d�rmed sv�rt att f� en syl i v�dret om man velat n� fler �n de som sitter n�rmast. Men n�r alla uckar v�l var st�mda visade alla kv�llens "solister" stor respekt och avstod fr�n allt spel och prat, b�de n�r Martin och jag spelade. Och �ven n�r H�gel lite senare klev fram och framf�rde Olrogs undervattensb�t. (�ven om det nog f�rekom en del "medspel" men det var ju som sagt senare under kv�llen och jag uppfattade det inte som st�rande. H�gel?)

Att "rotera" en bluestolva som vi sen gjorde (flera varv - och under mer �n 10 minuter) skulle man kunna t�nka sig blir v�ldigt monotont. Men f�r egen del upplevde jag det inte s�. "Solona" r�ddar tillst�llningen, kul att h�ra andra och kul att f� f�rs�ka sj�lv.

Detta var f�rsta g�ngen vi provade p�'t och jag tycker det blev bra. N�sta g�ng tycker jag kanske att vi ska g� igenom f�ruts�ttningar ocks� p� plats s� att alla vet vad "hur det g�r till". Jag tycker att vi ska f�rs�ka h�lla koll p� vems tur det �r under f�rsta varvet, s� att de som �r "blyga" inte ska missa sin tur. Och att de som inte vill "sola" vet att de f�rv�ntas ge n�gon typ av tecken som talar om att de "hoppar" sin tur.

Calypsonic noterade att n�r vi "flyttade pinnen", dvs spelade i ett annat tempo i detta fallet, sk�rpte alla till sig och spelade b�ttre. En buestolva i raggae-takt eller tango-takt som vi spelade kr�vde tydligen precis s� d�r lagom mycket mer av alla att vi lyfte oss ett sn�pp (och lyssnade och inte bara spelade?) s� att det blev mycket mera tight.

Jag har laddat �ver tv� jam-avsnitt fr�n kameran till datorn. Sen tog batteriet slut och ligger nu p� laddning. B�da �verladdade avsnitten �r under uppladdning p� Youtube och s� snart deras url:er �r klara kommer jag att l�nka till dem.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006