Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

FANTOMEN L�MNAR GURAN!

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 315
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor apr 05, 2022 10:36 am    Rubrik: FANTOMEN L�MNAR GURAN! Svara med citat

FANTOMEN L�MNAR GURAN!

Lirar litet str�nginstrument Denna nyhet i djungeltelegrafens tam-tam-budskap skulle naturligtvis sl� ner som en bomb i De Djupa Skogarna. I synnerhet att Fantomen �verger guran f�r ukulelen! Men sanningen �r den att Guran alltid lirat ukulele (titta bara p� hans bastkjol) medan Fantomen aldrig r�rt en guitar, s�vitt jag vet.
Men det �r kanske inte den Fantomen som menas? Utan Fantomen p� Operan? Liras det ukulele p� operan? Jag visste inte att George Formby var operas�ngare?
Fr�gorna hopar sig. Inte ens Djungelpatrullen vet (dom f�r ju sin Sjungbok levererad p� ett mystiskt s�tt i sitt kassask�p).

Det �r bara Ukulelekommissionen som har svaren. Ty hos oss uppenbarar sig understundom en eminent musiker och s�ngare som v�r egen Ukulelefantomen, med ekvilibristiska utbrott som tyv�rr s�llan f�r det utrymme de f�rtj�nar.

Jag har sett honom p� scen och det unnar jag varje medkommission�r att g�ra. Flera nummer i rad -- utan avbrott!
Det �r mycket inspirerande att se hans ukuleleteknik och h�ra hans spirituella texter framf�ras med lysande s�ngr�st.

    D�rf�r vill jag sl� ett slag f�r hans UKULELEREVY den 15/4 kl. 19!

Kan ju ocks� ses som en liten extrasammankomst f�r kommissionsmedlemmar i Stockholm, denna g�ng p� Folkkulturcentrum, Skeppsholmen? Kan kanske vara inspirerande inf�r allspelet p� v�rt ordinarie m�te veckan efter...??? Wink

(Detta inl�gg �r personligt och ingen annons!) Very Happy
_________________
Keep Strummin'
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006