F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: ons aug 23, 2021 10:29 pm Rubrik: |
|
|
Visst �r utveckling och lyh�rdhet fantastiskt. Man blir s� glad _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 464
|
Postat: ons aug 23, 2021 11:22 pm Rubrik: |
|
|
Ja shit det var by far det r�rigaste m�tet! Musikalisk och organisatorisk kaos. Tur att iallafall tv� av j�nkarna f�tt i sig ett par �l...
L�tlistan
Att l�tlistan var illa f�rberedd �r f�rsvarligt -Den fanns faktiskt inte f�re m�tet utan skapades d�r utifr�n diverse f�rslag fr�n forumet. Det blev ju s�klart ett litet f�retag att decimera den men s� sm�ningom �r jag �vertygad om att den till och med kommer att kunna framf�ras i stor s�ttning. Ig�r l�t dock igenomspelandet av l�tlistan f�rv�nansv�rt illa. Vid tidigare tr�ffar har det fungerat mycket b�ttre. Jag fattar inte riktigt varf�r..?!
Hur som helst: Nu har vi en l�tlista! Det �r ju en kanonbra �nde att b�rja i!
Jag �r odelat positiv till faddrar och v�rdar, lite mer f�rberedelser och utskrivna l�tar.
Avseende l�tlistans utveckling �r mitt f�rslag �r att ev. f�r�ndringar av l�tlistan sker innan m�tets uppl�sande s� att eventuella f�r�ndringar fastst�lls redan d� s� att l�tlistan �r of�r�ndrad t.o.m n�sta m�te.
Samspelandet
Det kanske inte �r s� m�rkligt att det blir lite kaosartat n�r vi spelar hela g�nget ihop. De flesta av oss �r ju inte musiker med vana att spela i st�rre s�ttningar (�ven om det finns lysande undantag), utan brukar spela f�r oss sj�lva med h�gst personliga och ibland taktslirande versioner av l�tarna. D� tar det mer �n en eller tv� genomspelningar f�r att f� styrsel p� det. H�r har ju den eventuella faddern en konkret uppgift i att f� tillst�nd en "allm�ngiltig" version av l�ten. Dessutom �r det ju v�ldigt mycket l�ttare att f� det fint om vi hoppar �ver den nyinf�rda �verr�sta-varandra-t�vlingen. (Sn�lla)
Sm�grupper
Jag tycker inte att det f�r bli f�r styrt utan det m�ste finnas utrymme f�r att lira eller snacka fritt i sm�grupper under kv�llen/m�tet, men en kul grej vore ju om de spontana grupper som bildas n�r l�tlista rivits av har i uppgift att framf�ra en l�t tillsammans inf�r de �vriga grupperna mot slutet av kv�llen. Det skulle ju ig�r inneb�ra att de typ 3 spontana grupper som bildades ig�r "battlade" genom att st�lla balkongr�karnas "blue hawaii" mot bordsh�rnans "all of me" och vad nu �vriga filade p�. En liten kul ambitionsh�jare.
Deltagandet
Personligen uppskattar jag och uppmuntrar g�rna till att alla som har best�mt sig f�r att komma anm�ler det i aktuell m�testr�d. D� f�r man ju en uppfattning om man t ex ska v�nta in folk. F�r man f�rhinder finns ju en telefonlista g�md bland ackordposterna. Det �r ju lite morot f�r �vriga ocks� att se att m�nga kommer.
Lika trist som att flera av kommision�rerna inte kunde komma, lika kul var det att det d�k upp tre nya ansikten.
Nu f�ll det sig s� att jag inte hann lira med/snacka med Patrik men enligt Robban var han b�de en riktigt trevlig sj�l och en v�lspelande ukkeist. Kul att du har kommit med Patrik. Du �r hj�rtligt v�lkommen och visst f�r du skaka fram lite organisation i oss stackars vilsna ukkekommission�rer
Sk�nsjungande och takts�kra musikern/musikpedagogen Zandra (och hennes tr�ffs�kra iaktagelser ovan) och riktigt v�lspelande (tror nog han �r musiker ocks�) Magnus hann jag b�de spela/prata/sjunga med. Ruskigt trevliga och duktiga. Kul att Ni �r kvar fter ig�r
Tre lysande tillskott till v�r fina kommission.
�landet och eftersnacket samt dn sociala biten.
Lysande som vanligt. Vilket h�rligt g�ng det h�r �r! S� olika och lika och sp�nnande och kn�ppa, roliga och trevliga. Jag ser alltid fram mot n�sta m�te redan n�r jag �r p� v�g hem fr�n det f�rra. JAg �r stolt och glad att f� tillh�ra detta fina g�ng! _________________
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 198
|
Postat: tor aug 31, 2021 11:10 am Rubrik: |
|
|
�terkommen fr�n v�rmen +42 och efter att nu l�st allt eftersnack s� k�nner man att man missat en som vanligt festlig kv�ll!! Vi ses vid n�sta m�te! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1779 Ort: Stockholm
|
Postat: tor sep 14, 2021 12:54 am Rubrik: |
|
|
I min mailbox infl�t under kv�llen en h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano som skriver:
"Thank you and all the Commissioners for such a lovely evening. We had a wonderful time and brought home some great stories of ukulele playing in Sweden. You folks are quite accomplished!
Please extend an open invitation to all for a visit to Santa Cruz Ukulele Club. I'm sure we can find plenty of places for you to stay."
"Our club is currently planning our Burning Uke IV in Big Sur at the end of this month. It's a bit like Burning Man, but smaller and we keep our clothing on.
Very best wishes to Christian, Jurgen, Per, Martin, Magnus, Sandra (of the beautiful voice), Hans and everyone else. It really was a highlight of our trip.
Keep on playing,
Sue and Tony Graziano"
Det var ju en trevligt h�lsning. Vi skr�mde dem av allt att d�ma inte f�r mycket. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: tor sep 14, 2021 11:15 am Rubrik: |
|
|
Sue and Tony skrev: | You folks are quite accomplished!
|
Smickrande - men var vi verkligen p� samma m�te? _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 464
|
Postat: tor sep 14, 2021 1:19 pm Rubrik: |
|
|
Det �r ju stora �l p� hardrock f�rst�s LOL |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: tor sep 14, 2021 3:39 pm Rubrik: |
|
|
Plink-plonk skrev: | Det �r ju stora �l p� hardrock f�rst�s LOL |
F�r att inte tala om vinglasen M�nga �r de ocks�! _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: tor sep 14, 2021 4:54 pm Rubrik: |
|
|
Efter m�nga vinglas, vinglas det en del.
F'l�t
_________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukke-Birgitta
Registreringsdatum: 25 oktober 2005 Inl�gg: 19
|
Postat: tor sep 14, 2021 5:00 pm Rubrik: �ntligen tillg�ng till dator!!! |
|
|
Undertecknad som redan var datorfreak p� det glada (h�lkortsstansande) 70-talet ( - de�ni!!!) - men nu 30 �r senare INTE �ger en endaste datorsladd har f�rst d.d. upps�kt ett bibliotek f�r att ���NTLIGEN kunna f� del av all sp�nnande "korrespondens" som p�g�tt i kommissionen sen sist!
Lika bra ni alla vet l�get - dvs HUR min nuvarande relation till datorer ser ut, s� ni inte undrar varf�r mitt deltagande i kommunikationen �r h�gst sporadiskt! Dessutom har jag i sommar f�tt VIRUS (.. att man f-n kan f�de�� ox�!!!?? ) i min mobiltelefon s� det verkar som om "makterna" vill f� mig att �terg� till snigelpost � nummerskive-telefon!!! Vill ni n� mej n�n g�ng s� vet ni allts� vad som g�ller ( .. om ni inte kan v�nta s�d�r en 5- 12 veckor allts�!!). NOG OM DETTA!!!
KUUL ATT L�SA ALLT OM SENASTE M�TET!! LESSEN ATT JAG INTE LYCKADES TA MEJ DIT SOM JAG HADE MEDDELAT !! SHIT HAPPENS ....
BLIR J�TTENYFIKEN P� OM N�N AV ER KOMMISSION�RER HAR N�GRA DR�MMAR/PLANER P� ATT INOM N�RMASTE 2-3 �REN DRA IV�G P� N�N BES�KS-TURNE� - "WORLDVIDE" - T EX TILL DE UTRIKISKA G�STERNA SOM NI NU F�TT KONTAKT MED !!???
JAG MENAR ATT D� SKULLE MAN JU KANSKE KUNNA F� LITE FART P� T EX BILDANDET AV OLIKA GRUPPER SOM SPELAR IN LITE ST�LAR ( � la s�lja kokosbollar n�r man skulle p� klassresa i 6:an ... FAST IST�LLET av bara tusan!! Typ Gamla Stan i december ... eller n�t !?)
VI KAN V�L TA ETT SNACK OM DETTA P� N�STA M�TE - eller h�r p� n�tet - OM N�N MER HAR LUST??
Detta var allt fr�n Ukke-Birgitta denna g�ng! PLINGELING!!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor sep 14, 2021 5:59 pm Rubrik: |
|
|
Att spela in pengar till en resa l�ter dj-lgt roligt. Utan erfarenhet av stockholmsflan�rers givmildhet har jag dock en mycket diffus uppfattning om vad det kan ge f�r pengar.
Men man kanske kan boka en lokal och spela in lite slantar om man kan f� till ett avtal om att "spela p� d�rren" (l�rde mig uttrycket i veckan och anv�nder det nu s� ofta jag kan f�r att l�ta lite musikindustriellt bevandrad).
Edit: Men vi ska f� till en oarvoderad spelning p� HRC f�rst. Det projektet b�rjar n�rma sig sin f�rsta f�delsedag utan att ha blivit s�rskilt mycker konkretare �n n�r det f�ddes: _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1611 Ort: Stockholm
|
Postat: tor sep 14, 2021 7:38 pm Rubrik: |
|
|
Spela in pengar??? Jag f�rs�kte rikta miken mot en hundring, men det blev ingen anv�ndbar inspelning. Det kanske beh�vs st�rre belopp?
H�ller f � med om att HRC borde ha prio 1. Det b�rjar n�stan bli pinsamt. Vi kanske skulle �ngna tid �t det n�sta g�ng, �ven om det tar tid fr�n samkv�m o dyl aktiviteter. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n feb 19, 2022 10:22 pm Rubrik: En h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano |
|
|
Uppt�ckte idag (19/2 2007) till min stora f�rv�ning och gl�dje ett brev fr�n Sue och Tony Graziano. De skickar bilder fr�n v�r tr�ff i augusti och en CD-skiva med the Ukulele Club of Santa Cruz Play a Long Songbook.
De skriver:
"What a memorable night that was. Thank you so much for inviting Tony and me to your meeting.
Slow boat to China was remarkable, and your voices and music have not been forgotten."
Jag ska skanna in bilderna och l�gga upp dem inom kort. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 774 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n feb 19, 2022 10:53 pm Rubrik: Re: En h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Jag ska skanna in bilderna och l�gga upp dem inom kort. |
H�lsa tillbaka! _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|