Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Eftersemesterntr�ffen 22/8
G� till sida F�reg�ende  1, 2
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: ons aug 23, 2021 10:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Visst �r utveckling och lyh�rdhet fantastiskt. Man blir s� glad Laughing
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: ons aug 23, 2021 11:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja shit det var by far det r�rigaste m�tet! Musikalisk och organisatorisk kaos. Tur att iallafall tv� av j�nkarna f�tt i sig ett par �l...


L�tlistan
Att l�tlistan var illa f�rberedd �r f�rsvarligt -Den fanns faktiskt inte f�re m�tet utan skapades d�r utifr�n diverse f�rslag fr�n forumet. Det blev ju s�klart ett litet f�retag att decimera den men s� sm�ningom �r jag �vertygad om att den till och med kommer att kunna framf�ras i stor s�ttning. Ig�r l�t dock igenomspelandet av l�tlistan f�rv�nansv�rt illa. Vid tidigare tr�ffar har det fungerat mycket b�ttre. Jag fattar inte riktigt varf�r..?!

Hur som helst: Nu har vi en l�tlista! Det �r ju en kanonbra �nde att b�rja i!

Jag �r odelat positiv till faddrar och v�rdar, lite mer f�rberedelser och utskrivna l�tar.

Avseende l�tlistans utveckling �r mitt f�rslag �r att ev. f�r�ndringar av l�tlistan sker innan m�tets uppl�sande s� att eventuella f�r�ndringar fastst�lls redan d� s� att l�tlistan �r of�r�ndrad t.o.m n�sta m�te.

Samspelandet
Det kanske inte �r s� m�rkligt att det blir lite kaosartat n�r vi spelar hela g�nget ihop. De flesta av oss �r ju inte musiker med vana att spela i st�rre s�ttningar (�ven om det finns lysande undantag), utan brukar spela f�r oss sj�lva med h�gst personliga och ibland taktslirande versioner av l�tarna. D� tar det mer �n en eller tv� genomspelningar f�r att f� styrsel p� det. H�r har ju den eventuella faddern en konkret uppgift i att f� tillst�nd en "allm�ngiltig" version av l�ten. Dessutom �r det ju v�ldigt mycket l�ttare att f� det fint om vi hoppar �ver den nyinf�rda �verr�sta-varandra-t�vlingen. (Sn�lla)

Sm�grupper
Jag tycker inte att det f�r bli f�r styrt utan det m�ste finnas utrymme f�r att lira eller snacka fritt i sm�grupper under kv�llen/m�tet, men en kul grej vore ju om de spontana grupper som bildas n�r l�tlista rivits av har i uppgift att framf�ra en l�t tillsammans inf�r de �vriga grupperna mot slutet av kv�llen. Det skulle ju ig�r inneb�ra att de typ 3 spontana grupper som bildades ig�r "battlade" genom att st�lla balkongr�karnas "blue hawaii" mot bordsh�rnans "all of me" och vad nu �vriga filade p�. En liten kul ambitionsh�jare.

Deltagandet
Personligen uppskattar jag och uppmuntrar g�rna till att alla som har best�mt sig f�r att komma anm�ler det i aktuell m�testr�d. D� f�r man ju en uppfattning om man t ex ska v�nta in folk. F�r man f�rhinder finns ju en telefonlista g�md bland ackordposterna. Det �r ju lite morot f�r �vriga ocks� att se att m�nga kommer.

Lika trist som att flera av kommision�rerna inte kunde komma, lika kul var det att det d�k upp tre nya ansikten.

Nu f�ll det sig s� att jag inte hann lira med/snacka med Patrik men enligt Robban var han b�de en riktigt trevlig sj�l och en v�lspelande ukkeist. Kul att du har kommit med Patrik. Du �r hj�rtligt v�lkommen och visst f�r du skaka fram lite organisation i oss stackars vilsna ukkekommission�rer Smile

Sk�nsjungande och takts�kra musikern/musikpedagogen Zandra (och hennes tr�ffs�kra iaktagelser ovan) och riktigt v�lspelande (tror nog han �r musiker ocks�) Magnus hann jag b�de spela/prata/sjunga med. Ruskigt trevliga och duktiga. Kul att Ni �r kvar fter ig�r Razz
Tre lysande tillskott till v�r fina kommission.

�landet och eftersnacket samt dn sociala biten.
Lysande som vanligt. Vilket h�rligt g�ng det h�r �r! S� olika och lika och sp�nnande och kn�ppa, roliga och trevliga. Jag ser alltid fram mot n�sta m�te redan n�r jag �r p� v�g hem fr�n det f�rra. JAg �r stolt och glad att f� tillh�ra detta fina g�ng!
_________________
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Lasse R
Kommissionens sommartomte


Registreringsdatum: 26 maj 2005
Inl�gg: 198

Inl�ggPostat: tor aug 31, 2021 11:10 am    Rubrik: Svara med citat

�terkommen fr�n v�rmen +42 och efter att nu l�st allt eftersnack s� k�nner man att man missat en som vanligt festlig kv�ll!! Vi ses vid n�sta m�te! Crying or Very sad
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 12:54 am    Rubrik: Svara med citat

I min mailbox infl�t under kv�llen en h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano som skriver:

"Thank you and all the Commissioners for such a lovely evening. We had a wonderful time and brought home some great stories of ukulele playing in Sweden. You folks are quite accomplished!

Please extend an open invitation to all for a visit to Santa Cruz Ukulele Club. I'm sure we can find plenty of places for you to stay."

"Our club is currently planning our Burning Uke IV in Big Sur at the end of this month. It's a bit like Burning Man, but smaller and we keep our clothing on.

Very best wishes to Christian, Jurgen, Per, Martin, Magnus, Sandra (of the beautiful voice), Hans and everyone else. It really was a highlight of our trip.

Keep on playing,

Sue and Tony Graziano"

Det var ju en trevligt h�lsning. Vi skr�mde dem av allt att d�ma inte f�r mycket.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 11:15 am    Rubrik: Svara med citat

Sue and Tony skrev:
You folks are quite accomplished!

Smickrande - men var vi verkligen p� samma m�te? Embarassed
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 464

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 1:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Det �r ju stora �l p� hardrock f�rst�s Smile LOL
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 3:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Plink-plonk skrev:
Det �r ju stora �l p� hardrock f�rst�s Smile LOL

F�r att inte tala om vinglasen Shocked M�nga �r de ocks�! Wink
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 4:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Efter m�nga vinglas, vinglas det en del.
F'l�t
S�ger inget
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Ukke-Birgitta



Registreringsdatum: 25 oktober 2005
Inl�gg: 19

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 5:00 pm    Rubrik: �ntligen tillg�ng till dator!!! Svara med citat

Undertecknad som redan var datorfreak p� det glada (h�lkortsstansande) 70-talet ( Twisted Evil - de�ni!!!) - men nu 30 �r senare INTE �ger en endaste datorsladd har f�rst d.d. upps�kt ett bibliotek f�r att ���NTLIGEN kunna f� del av all sp�nnande "korrespondens" som p�g�tt i kommissionen sen sist!
Lika bra ni alla vet l�get - dvs HUR min nuvarande relation till datorer ser ut, s� ni inte undrar varf�r mitt deltagande i kommunikationen �r h�gst sporadiskt! Dessutom har jag i sommar f�tt VIRUS (.. att man f-n kan f�de�� ox�!!!?? Evil or Very Mad ) i min mobiltelefon s� det verkar som om "makterna" vill f� mig att �terg� till snigelpost � nummerskive-telefon!!! Vill ni n� mej n�n g�ng s� vet ni allts� vad som g�ller ( .. om ni inte kan v�nta s�d�r en 5- 12 veckor allts�!!). NOG OM DETTA!!!

Laughing KUUL ATT L�SA ALLT OM SENASTE M�TET!! LESSEN ATT JAG INTE LYCKADES TA MEJ DIT SOM JAG HADE MEDDELAT !! SHIT HAPPENS ....

BLIR J�TTENYFIKEN P� OM N�N AV ER KOMMISSION�RER HAR N�GRA DR�MMAR/PLANER P� ATT INOM N�RMASTE 2-3 �REN DRA IV�G P� N�N BES�KS-TURNE� - "WORLDVIDE" - T EX TILL DE UTRIKISKA G�STERNA SOM NI NU F�TT KONTAKT MED !!???

JAG MENAR ATT D� SKULLE MAN JU KANSKE KUNNA F� LITE FART P� T EX BILDANDET AV OLIKA GRUPPER SOM SPELAR IN LITE ST�LAR ( � la s�lja kokosbollar n�r man skulle p� klassresa i 6:an ... FAST IST�LLET Lirar litet str�nginstrument av bara tusan!! Typ Gamla Stan i december ... eller n�t !?)

VI KAN V�L TA ETT SNACK OM DETTA P� N�STA M�TE - eller h�r p� n�tet - OM N�N MER HAR LUST??

Detta var allt fr�n Ukke-Birgitta denna g�ng! PLINGELING!!!! Wink
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 5:59 pm    Rubrik: Svara med citat

Att spela in pengar till en resa l�ter dj-lgt roligt. Utan erfarenhet av stockholmsflan�rers givmildhet har jag dock en mycket diffus uppfattning om vad det kan ge f�r pengar.

Men man kanske kan boka en lokal och spela in lite slantar om man kan f� till ett avtal om att "spela p� d�rren" (l�rde mig uttrycket i veckan och anv�nder det nu s� ofta jag kan f�r att l�ta lite musikindustriellt bevandrad).

Edit: Men vi ska f� till en oarvoderad spelning p� HRC f�rst. Det projektet b�rjar n�rma sig sin f�rsta f�delsedag utan att ha blivit s�rskilt mycker konkretare �n n�r det f�ddes:
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor sep 14, 2021 7:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Spela in pengar??? Jag f�rs�kte rikta miken mot en hundring, men det blev ingen anv�ndbar inspelning. Det kanske beh�vs st�rre belopp?

H�ller f � med om att HRC borde ha prio 1. Det b�rjar n�stan bli pinsamt. Vi kanske skulle �ngna tid �t det n�sta g�ng, �ven om det tar tid fr�n samkv�m o dyl aktiviteter.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n feb 19, 2022 10:22 pm    Rubrik: En h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano Svara med citat

Uppt�ckte idag (19/2 2007) till min stora f�rv�ning och gl�dje ett brev fr�n Sue och Tony Graziano. De skickar bilder fr�n v�r tr�ff i augusti och en CD-skiva med the Ukulele Club of Santa Cruz Play a Long Songbook.

De skriver:
"What a memorable night that was. Thank you so much for inviting Tony and me to your meeting.
Slow boat to China was remarkable, and your voices and music have not been forgotten."

Jag ska skanna in bilderna och l�gga upp dem inom kort.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n feb 19, 2022 10:53 pm    Rubrik: Re: En h�lsning fr�n Sue och Tony Graziano Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
Jag ska skanna in bilderna och l�gga upp dem inom kort.


H�lsa tillbaka!
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Eftersnack Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006