Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Prototyp hos Jam
G� till sida F�reg�ende  1, 2
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Jonas



Registreringsdatum: 19 februari 2006
Inl�gg: 426
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: fre jul 02, 2021 6:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Sven skrev:
Fan, det enda jag hade k�pt!


+ 1

Flink wie Windhunde, z�h wie Leder und hart wie Kruppstahl. Twisted Evil

Hals- und beinbruch, alte kameraden mit ukuleles! Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4346
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: fre jul 02, 2021 10:53 pm    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
N�r jag l�ser kritiken mot JAMs ukuleleutbud och placering av ukulelarna drar jag mig till minnes att ... Jerker ... avsl�jade ... sina planer f�r en ny modell av ukulele. En med uppseendev�ckande design.
...

Jag inser nu att det ocks� �r en ukulele som riskerar att v�cka irritation och ilska hos en del. Det �r en ucke som inte kommer att bidra till att ucken blir upptagen bland "riktiga" instrument i folkflertalets medvetande.

Men �rligt talat �r det f� saker som bekymrar mig mindre.

Ja, i skuggan av de stora fr�gorna kan det ju k�nnas som det kvittar om ukulelen blir upptagen i fininstrumentens krets. Inte spelar det v�l heller n�gon st�rre roll om n�gon, enligt vissa helt felaktigt, blir lycklig av att spela p� en kastrullele.

Men det �r v�l ungef�r samma sak som om man beslutat sig f�r att verkligen g� in f�r att l�ra sig att spela p� ukulelens storebror och bara kunde hitta s�nt h�r:


_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
B-200



Registreringsdatum: 12 februari 2010
Inl�gg: 217
Ort: Trelleborg

Inl�ggPostat: l�r jul 03, 2021 8:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Jerker �r mycket trevlig f�rresten. Very Happy
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4346
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: l�r jul 03, 2021 9:35 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja, Jerker �r j�ttetrevlig och har varit en av de viktigaste personerna n�r det g�ller att skapa hype kring ukulele. Jag tror inte att n�gon h�r har n�got emot Jerker eller misstror hans ambitioner. Men f�r den sakens skull kan man f�rst�s �nd� �nska ett st�rre utbud av kvalitetsinstrument. Sedan �r det f�rst�s fr�gan om de kvalitetsinstrument som tas in s�ljs. Oms�ttningen p� de finukkar som funnits p� Jam har inte varit stor. Jag vet inte hur det g�r med Gottfrid Johansson och deras Ohana.

Men man kan som sagt �nd� �nska att det fanns mer att sukta p�.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4582
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n jul 04, 2021 9:20 am    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att det vi ser �r ett utslag av den s.k. marknaden. Det finns helt
enkelt ingen l�nsamhet att k�pa in dyra instrument som mest f�r h�nga
och samla damm i n�'t h�rn av butiken. Det bor f�r lite m�nniskor i den h�r byn och i det h�r landet.

Man kan se samma m�nster n�r det g�ller bilar. Renault har en v�ldigt
sportig variant [1] av en av sina vardagsmodeller, en modell som mycket v�l kan j�mf�ras med
ett fint kvalitetsinstrument n�r det g�ller spelbarhet och ljud. Den s�ljs inte i Norden. Det g�r inte ens att
k�pa den ny om man skulle vilja (jag har en bekant som ville det. Han skrev t.o.m. p� ett k�pekontrakt).

Det �r sv�rt att leva och driva en aff�rsr�relse med bara en handfull entusiaster
som potentiella kunder, entusiaster som ofta redan har kvalitetsinstrument som de �r n�jda med.

Vi f�r helt enkelt se till att bli m�nga fler, s� att Stockholm blir som London. S� att Sverige blir som England eller Tyskland.

1. Renault Megane R26R med skyddsbur, plastrutor, ingen isolering... H�r i j�mf�relse med bilarnas motsvarighet till en piccolo: http://www.youtube.com/watch?v=bRLefZIINCo
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4346
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: s�n jul 04, 2021 8:04 pm    Rubrik: Svara med citat

J�rgen skrev:
Jag tror att det vi ser �r ett utslag av den s.k. marknaden. Det finns helt
enkelt ingen l�nsamhet att k�pa in dyra instrument som mest f�r h�nga
och samla damm i n�'t h�rn av butiken. Det bor f�r lite m�nniskor i den h�r byn och i det h�r landet.

...

Vi f�r helt enkelt se till att bli m�nga fler, s� att Stockholm blir som London. S� att Sverige blir som England eller Tyskland.
Jag ser ingen annan r�d �n att vi f�r skaka fram en petition f�r �kad invandring.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Backlund



Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 354
Ort: Sandviken

Inl�ggPostat: tis jul 13, 2021 5:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Snygg f�rg!
_________________
www.myspace.com/patrikbacklund
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida MSN Messenger
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006