F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Sturelele
Registreringsdatum: 02 mars 2010 Inl�gg: 9 Ort: G�teborg
|
Postat: tis mar 02, 2022 5:32 pm Rubrik: |
|
|
Tackar f�r era snabba tips.
Jag tog mig i kragen och kontaktade jam h�r i G�teborg. Dock visste de inte n�r Allanders lilla svarta skulle komma in.
S� jag f�r v�l f�rs�ka att ha t�lamod... vilket absolut inte �r min starka sida. Det kommer jag v�l f�r �vrigt att m�rka n�r jag ska l�ra mig att spela! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jonas
Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inl�gg: 427 Ort: G�teborg
|
Postat: tis mar 02, 2022 6:29 pm Rubrik: |
|
|
Gitarren p� Skanstorget har oftast Bruko inne i boutiquen, de �r helt Ok f�r cirkus 1000 pengar. Ska du ha elektrifierad uke s� har de modellen Jason som �r helt adekvat, men lite ljudtunn utan just denna nu ack s� dyra el. Gef-Ab, p� andra sidan Skanstorget, har uts�kta Lanikai till anst�ndiga priser, rekommenderas.
MUG kan ha Samick, om man �r tillfreds med t�mligen tjock hals (p� instrumentet allts�!), skulle tippa att de g�r p� bort�t 7-800 eller s�.
�vriga handlare i stan, dvs FourSounds, Jam, Musikb�rsen Musikverkstan och Harris Musik, saluf�r s�llan n�got annat �n l�gbudgetutbudet av Mahalo, Reno och liknande. D� ligger d� mellan 200-600 ungef�r.
Ska du ha en uke som faktiskt kostar 2000 s� �r det nog n�thandling som g�ller, d� kan du hittade betydligt b�ttre speleverk utomstads och utomlands. Det finns femtielva tr�dar p� forumet som handlar om ink�psst�llen, utbud, j�mf�relser osv. S�k och i skola finna! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5883 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 02, 2022 6:35 pm Rubrik: |
|
|
Se d�r! Nu kom det en som inte bara kan ukulele utan ocks� G�teborg. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
Registreringsdatum: 16 februari 2010 Inl�gg: 53 Ort: G�teborg
|
Postat: ons mar 03, 2022 8:40 am Rubrik: |
|
|
Gef-Ab har �ven Kala, Pono med flera m�rken.
Vad g�ller Jam: jag mailade med Peter p� Jam och han sa att den svarta Allandern var best�lld och skulle landa om n�gon vecka - vilket betyder att den snart borde vara d�r. _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
Kala Travel Sopran [KA-SSTU] |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
B-200
Registreringsdatum: 12 februari 2010 Inl�gg: 221 Ort: Trelleborg
|
Postat: ons mar 03, 2022 8:59 am Rubrik: |
|
|
Jag startade en n�stan identisk tr�d n�r jag skulle v�lja f�r mindre �n en m�nad sen. Jag fattade beslutet att iom allt skulle skaffas, ukke str�ngar st�mningsapparat noter gigbag mm s� b�rjade jag med en Eagle UK 100 f�r ca 300 kronor. Det g�r mig glad iaf. Det l�ter betydligt b�ttre en vad jag trodde en s� pass billig ukke skulle kunna spela.
Kanske ett tips att kolla p�?
Jag har iaf inte slutat spela fast ukken var billig
Men det �r klart man sneglar p� en Allander/Bruko |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ardbeg
Registreringsdatum: 16 februari 2010 Inl�gg: 53 Ort: G�teborg
|
Postat: ons mar 03, 2022 9:06 am Rubrik: |
|
|
Harris i M�lndal har enlig hemsidan Lanikai, Allander, Gold Tone, Samick, Mahalo och Br�ko. Skall f�rs�ka ta mig dit och titta n�gon dag� _________________ Har slutat att oroa mig i on�dan. Numera roar jag mig i bara on�dan.
���
Kala Travel Sopran [KA-SSTU] |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sturelele
|
Postat: ons mar 03, 2022 4:55 pm Rubrik: |
|
|
Valm�jligheterna g�r mig skakis!
Besluts�ngest, hur medicinerar man mot detta? Konstigt egentligen eftersom jag redan best�llt en liten platt svart sak fr�n Jam. Undrar bara n�r den anl�nder till staden.
I morrn ska jag d�remot �ka runt till butikerna, lyssna p� ukarna och kl�mma lite . Dock ej p� personalen. Det sistn�mnda allts�! _________________ Tond�v & omusikalisk? Det kan ju bara bli b�ttre! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sturelele
|
Postat: s�n mar 07, 2022 11:42 pm Rubrik: |
|
|
Hmm!
Tog butikerna inne i stan i helgen och SAMTLIGA ville s�lja en uke f�r typ 295 kr till mig!
J�ttefin, kanonkvalitet, l�ttspelad och allt vad det var! Varf�r d� s�lja dyrare instrument om den nu var s� himlans bra?
Jag k�nde mig som en brittisk turist - en s�dan med kamera p� magen och bleka ben - p� marknaden i Bagdad. Hos jam visste de inte ens om ifall min best�llning fanns eller ej.
S� jag �kte hem och best�llde en ekolele av herr Allander ist�llet. Den enda han hade hemma. Inom en vecka l�r jag f� bek�nna f�rg inf�r mig sj�lv och se hur l�rbar jag egentligen �r Det enda jag vet �r att jag f�r l�gga en hel del tid p� detta fram�ver, novis som jag �r. Och det ser jag verkligen fram emot!
Ha det s� gott p� er och tack f�r alla svar
H�lsar
Sture _________________ Tond�v & omusikalisk? Det kan ju bara bli b�ttre! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Denno
Registreringsdatum: 05 mars 2009 Inl�gg: 194
|
Postat: m�n mar 08, 2022 8:06 am Rubrik: |
|
|
http://mainlandukuleles.com/
K�p en consert. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4634 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 08, 2022 9:02 am Rubrik: |
|
|
Bara att gratulera till ett bra val. En upps�ttning Aquilastr�ngar s� �r du hemma. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sturelele
|
Postat: tis mar 09, 2022 3:47 pm Rubrik: |
|
|
Snabbt gick det.
Nu har jag blivit pappa - till en ekolele
_________________ Tond�v & omusikalisk? Det kan ju bara bli b�ttre! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1906 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tis mar 09, 2022 4:23 pm Rubrik: |
|
|
grattis och k�r p� det ryker! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5693 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 09, 2022 4:29 pm Rubrik: |
|
|
Grattis. Och d� beh�ver du ju inte ens l�gga p� extra eko p� dina inspelningar... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 09, 2022 6:24 pm Rubrik: |
|
|
N� t�nk va kuler man sparar, ja menar tj�nar, p� de! _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5883 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 09, 2022 8:28 pm Rubrik: |
|
|
Man kanske kan ha/g�ra n�got slags hemmagjort eko. Om man vill spara pengar.
Jag vet inte riktigt hur. Men om man har en l�da med riktigt h�rd yta, s� kan man kanske sitta i den och spela och sjunga? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|