F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tor dec 07, 2021 12:09 am Rubrik: Lucka 7/Door 7 |
|
|
Nu �r klockan �ver midnatt - och s� f�r jag beskedet "Tjyvkika inte".
�r v�l inte r�ttvist, jag �r bara ivrig att f� se och h�ra vad som d�ljer sig bakom 7:an _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5840 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 07, 2021 12:12 am Rubrik: |
|
|
Prova igen. G�r reload i v�rsta fall. (Efter att ha klickat i det f�nster som �ppnar sig, s� att browsern fattar att det �r det f�nstret som ska reloadas).
(Edit, f�rresten: Det h�r �r ett av mina favoritbidrag. Det blir bara b�ttre och b�ttre ju fler g�nger man lyssnar p� det!) _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tor dec 07, 2021 12:26 am Rubrik: |
|
|
Nu k�nns det genast b�ttre, gjorde som Robban sade (gissar dock att han inte hunnit aktivera kalendern n�r jag f�rs�kte f�rsta g�ngen) - och vips - s� h�ll jag p� att v�lta �ver �nda d�r jag l�g p� alla fyra p� mitt badrumsgolv som precis �r klart. Musikens kraft fullkomligen v�lde in i rummet. H�rligt!
Snyggt jobbat Bobba. Tredubbel gl�dje; ett helt f�rdigt golv, helt underbar musik och grym text.
Fick dock lyssna tv� g�nger bara f�r att f�rst� att det inte var min h�rddisk som h�ngde sig _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders-oinloggad G�st
|
Postat: tor dec 07, 2021 8:18 am Rubrik: Helt galen! |
|
|
Jag har h�rt den h�r l�ten f�rut ett par g�nger och h�ller med Robert om att den v�xer med tiden.
Det �r en helt galen l�t. Texten och musik �r kraftfull, med en blandning av punk och egensinne. Jag t�nker lite p� Bob Log III av n�gon anledning. N�r man talar med m�nnsikor som har varit p� "psyket" s� �r det inte riktigt samma bild man f�r, men jag tycker att Bobbas version l�ter mer sp�nnande.
Extrapo�ng f�r egen text och musik skall man ocks� ha tycker jag!
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 130 Ort: �stern�rke
|
Postat: tor dec 07, 2021 9:26 am Rubrik: |
|
|
Om man s�ger att man gillar slutet p� en l�t, s� skulle ju det kunna tolkas som att man inte gillade det som kom f�re slutet, eller helt enkelt bara var glad �ver att det var �ver...
Jag gillar slutet p� "Julen p� psyket"... och introt... och texten, arrangemanget och inte minst framf�randet. Kanoners!
Sj�lv ska jag nu transporteras till en (troligtvis) internetfri zon f�r ett par dagar... Risken f�r ett bryt av n�got slag k�nns �verh�ngande n�r jag nu kommer att vistas i kalenderskugga fram till och med l�rdag...
I�ll be back... _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 07, 2021 9:45 am Rubrik: |
|
|
Bobba Smed rules OK
...f�r att travestera gammalt punkgrafitti fr�n n�r det begav sig f�rsta g�ngen.
Vad ska jag mer s�ga, �n det som redan �r sagt? �h, jag skiter i det och lyssnar igen i st�llet. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 07, 2021 10:02 am Rubrik: Re: Helt galen! |
|
|
anders-oinloggad skrev: | Jag t�nker lite p� Bob Log III av n�gon anledning. |
�ven jag fick liknande associationer av Bobbas annorlunda jull�t. En
text som v�cker eftertanke och ett h�rligt sv�ng.
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Filippuss
Registreringsdatum: 25 februari 2006 Inl�gg: 62 Ort: Yxtorp L�nn�s
|
Postat: tor dec 07, 2021 1:26 pm Rubrik: Re: Helt galen! |
|
|
Den s�tter sig den h�r l�ten... och man vill h�ra den igen... S� det g�r man och det �r d� det sker! B�rjan �r b�st -heja! _________________ Behandla andra som du vill bli behandlad sj�lv... Dvs spela ner dina fiender med ukuleles�ng! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|