Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Lucka 7/Door 7

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2006 Ukulelejulkalender Ukulele Christmas Calender
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 12:09 am    Rubrik: Lucka 7/Door 7 Svara med citat

Nu �r klockan �ver midnatt - och s� f�r jag beskedet "Tjyvkika inte".

�r v�l inte r�ttvist, jag �r bara ivrig att f� se och h�ra vad som d�ljer sig bakom 7:an Crying or Very sad
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5840
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 12:12 am    Rubrik: Svara med citat

Prova igen. G�r reload i v�rsta fall. (Efter att ha klickat i det f�nster som �ppnar sig, s� att browsern fattar att det �r det f�nstret som ska reloadas).

(Edit, f�rresten: Det h�r �r ett av mina favoritbidrag. Det blir bara b�ttre och b�ttre ju fler g�nger man lyssnar p� det!)
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 12:26 am    Rubrik: Svara med citat

Nu k�nns det genast b�ttre, gjorde som Robban sade (gissar dock att han inte hunnit aktivera kalendern n�r jag f�rs�kte f�rsta g�ngen) - och vips - s� h�ll jag p� att v�lta �ver �nda d�r jag l�g p� alla fyra p� mitt badrumsgolv som precis �r klart. Musikens kraft fullkomligen v�lde in i rummet. H�rligt!

Snyggt jobbat Bobba. Tredubbel gl�dje; ett helt f�rdigt golv, helt underbar musik och grym text.

Fick dock lyssna tv� g�nger bara f�r att f�rst� att det inte var min h�rddisk som h�ngde sig Beundran
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders-oinloggad
G�st





Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 8:18 am    Rubrik: Helt galen! Svara med citat

Jag har h�rt den h�r l�ten f�rut ett par g�nger och h�ller med Robert om att den v�xer med tiden.

Det �r en helt galen l�t. Texten och musik �r kraftfull, med en blandning av punk och egensinne. Jag t�nker lite p� Bob Log III av n�gon anledning. N�r man talar med m�nnsikor som har varit p� "psyket" s� �r det inte riktigt samma bild man f�r, men jag tycker att Bobbas version l�ter mer sp�nnande. Wink

Extrapo�ng f�r egen text och musik skall man ocks� ha tycker jag!

//Anders
Till �verst p� sidan
Tompa



Registreringsdatum: 24 januari 2006
Inl�gg: 130
Ort: �stern�rke

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 9:26 am    Rubrik: Svara med citat

Om man s�ger att man gillar slutet p� en l�t, s� skulle ju det kunna tolkas som att man inte gillade det som kom f�re slutet, eller helt enkelt bara var glad �ver att det var �ver...

Jag gillar slutet p� "Julen p� psyket"... och introt... och texten, arrangemanget och inte minst framf�randet. Kanoners! Njuter av musik

Sj�lv ska jag nu transporteras till en (troligtvis) internetfri zon f�r ett par dagar... Risken f�r ett bryt av n�got slag k�nns �verh�ngande n�r jag nu kommer att vistas i kalenderskugga fram till och med l�rdag...
Gr�ter

I�ll be back...
_________________
En ucke kommer s�llan ensam...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5660
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 9:45 am    Rubrik: Svara med citat

Bobba Smed rules OK
...f�r att travestera gammalt punkgrafitti fr�n n�r det begav sig f�rsta g�ngen.

Vad ska jag mer s�ga, �n det som redan �r sagt? �h, jag skiter i det och lyssnar igen i st�llet.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4599
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 10:02 am    Rubrik: Re: Helt galen! Svara med citat

anders-oinloggad skrev:
Jag t�nker lite p� Bob Log III av n�gon anledning.


�ven jag fick liknande associationer av Bobbas annorlunda jull�t. En
text som v�cker eftertanke och ett h�rligt sv�ng.

Lirar litet str�nginstrument
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Filippuss



Registreringsdatum: 25 februari 2006
Inl�gg: 62
Ort: Yxtorp L�nn�s

Inl�ggPostat: tor dec 07, 2021 1:26 pm    Rubrik: Re: Helt galen! Svara med citat

Den s�tter sig den h�r l�ten... och man vill h�ra den igen... S� det g�r man och det �r d� det sker! B�rjan �r b�st -heja!
_________________
Behandla andra som du vill bli behandlad sj�lv... Dvs spela ner dina fiender med ukuleles�ng!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> 2006 Ukulelejulkalender Ukulele Christmas Calender Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006