Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Lucka 7/Door 7
G� till sida F�reg�ende  1, 2
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelejukalendern 2009
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Gnistan



Registreringsdatum: 12 september 2021
Inl�gg: 322
Ort: G�vle

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 3:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Hur kan det finnas s� mycket musik bakom denna lilla lucka, det �r ofattbart!!!
Jag gillar allt; instrumentspel, text, musikgenre och era l�ckra r�ster grabbar!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1367
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 4:24 pm    Rubrik: Svara med citat

Mange skrev:
Jag �nskar att jag n�gon dag blir lika grym som Martin p� den fyrstr�ngade besten, f�r �nska kan man v�l alltid g�ra?

Jag tror att det �r just �nska det handlar om.. Crying or Very sad

Snygg bild, H�gel!

Jag vill �ven passa p� att tacka Kontemplationen f�r en trevlig inspelningskv�ll med mat, vin och Famous Grouse. Jag tycker inspelningen sv�nger p� riktigt bra!
_________________
Gammalt br�d rostar aldrig
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 4:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Mab skrev:
Jag vill �ven passa p� att tacka Kontemplationen f�r en trevlig inspelningskv�ll med mat, vin och Famous Grouse.

V�ldigt stort o varmt tack till dig sj�lv Mab. Utan ditt storstilade engagemang hade det f�rmodligen inte blivit n�got kalenderbidrag - i alla fall inte till denna julen. Kan d�rtill meddela att Kontemplationen sedan en tid tillbaka har ett julpaket till dig, liggandes i bakluckan p� min bil.

Det har kanske inte precis rullat fram o tillbaka �ver ekvatorn, men v�l �ver de skottska h�glandet och ett antal v�ndor genom fler av Stockholms olika tullar i v�ntan p� ett l�mpligt leveranstillf�lle. Vi ber om tolerans - snart kommer nog tomten till dig.


_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
MrBean



Registreringsdatum: 04 november 2021
Inl�gg: 36

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 5:59 pm    Rubrik: Bara musik f�r mina �rons hammare. Svara med citat

En doft av lik�r sprider sig �ver den tindrande �lven.
En �lg springer fram ur h�cken.
Jul � Vinter - Sommar, ingen vet.
Bara musik f�r mina �rons hammare.
_________________
Flying-V Forever
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ronald



Registreringsdatum: 08 april 2022
Inl�gg: 1895
Ort: Stockholm/S�dermalm

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 6:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Jamen det �r ju lysande pojkar! Jag dras pl�tsligt p� ett of�rklarligt s�tt mot avloppsrensaren*. �r det en ny fin gammal saxofon man h�r?


*(�r att undvika missf�rst�nd s� kan jag ber�tta att avloppsrensare anv�nds som wahwah-sordin av trumpetare s� vad jag menar �r att jag blir spelsugen helt enkelt)
_________________
Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 341

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 7:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Tack f�r alla uppskattande ord om v�r lekstuga. Vi hade faktiskt v�ldigt roligt n�r vi gjorde Doktor Tomten. I viss m�n tycker jag detta h�rs, och jag njuter storligen av att strunta i tekniska sm� miss�den f�r att l�ta spelgl�djen h�ras. Tack Mange f�r dina uppskattande ord. Bas �r det instrument som ofta ingen t�nker p� om man inte spelar v�ldigt d�ligt. D� kan man r�na en viss uppm�rksamhet. St�rsta hemligheten tycker jag �r att spela p� en tr�bas som ger en sjungande ton och det sk�na k�ttiga ljudet d� fingret sn�rtar av tonen fr�n str�ngen. Det var det jag t�nkte p� d� jag skrev att jag inte �r s� svag f�r dataljudsbasar, som jag tycker l�ter helt syntetiska. Snart dags att dra ut en ny l�da i musikbyr�n. Martin
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 1196

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 9:20 pm    Rubrik: Svara med citat

Vill �ven jag tacka f�r alla uppskattande ord. Vi hade som sagt ruskigt kul n�r vi repade o skulle spela in v�rt bidrag, om �n att tiden kom att bli lite v�l knapp pga div teknikstrul o pl�tsligt uppdykande influensor.

P� Rolands fr�ga om altsaxen, s� �r svaret nej. Det var inte den fina nya gamla, det var en hyggligt fin gammal ny. Den fick st� till buds i v�ntan p� att den fina nya gamla ska bli klar efter sin p�g�ende helrenovering, ngn g�ng under mitten p� februari.
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Orbert



Registreringsdatum: 27 november 2021
Inl�gg: 14
Ort: �rebro

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 10:17 pm    Rubrik: Svara med citat

Det �r en s�dan varm och sk�n ljudbild att jag kan v�rma mina frusna -jag har just burit in ved-fingrar mot datorsk�rmen. V�ldigt mjuk och fin sax, spl�ndid! Om jag har f�rst�tt r�tt s� �r det Mab som �r den ansvariga f�r detta. Tummen upp till dig! Och nu till sj�lva framf�randet: Mycket spl�ndid!
_________________
Det �r m�nskligt att spela...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2093
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n dec 07, 2021 10:47 pm    Rubrik: Svara med citat

Ja allts�. Jag tycker den �r v�ldigt bra. Jag har lyssnat mer p� den h�r �n dom andra hittills. Och jag skrev visst sn�lla saker imorse, men nu var det dags igen. Fy fanken vicket drag!

Skulle man vara lite kul ocks� kunde man v�l kommentera att det var f�rsta g�ngen man h�rde ett skillingtryck med bara n�gra veckor p� nacken, samt ett konstaterande att gammal �r �ldst, gubbarna tar revansch etc etc.

Men vaffan. Jag kapitulerar inf�r musiken och �nskar att jag kunnat spela den h�gt p� tuben n�r mina mottrafikanter undrade vad jag fnissade och h�ffade �t!
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
urhunden



Registreringsdatum: 08 december 2021
Inl�gg: 1
Ort: F�r�

Inl�ggPostat: tis dec 08, 2021 2:29 pm    Rubrik: Svara med citat

coolt
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ukulelejukalendern 2009 Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006