Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Hans-Ove
Registreringsdatum: 10 mars 2009 Inlägg: 5
|
Postat: tis mar 10, 2022 11:38 am Rubrik: Ukuleleträff i Västerbotten fredagen den 10 juli 2009 |
|
|
Hej
Vi kommer att ordna en Ukuleleträff i Burträsk i Västerbotten fredagen den 10 juli. För mer info se vår hemsida burtrasksvangen.nu
Hälsningar
Hans-Ove |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inlägg: 699 Ort: Umeå
|
Postat: ons mar 11, 2022 12:58 am Rubrik: |
|
|
Yiihooooo! en västerbottning till på forumet, Välkommen hit!
10:e juli ligger långt in i framtiden för oss som bara kan planera två veckor framåt, men jag hoppas att jag kan ta mig dit! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5826 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 11, 2022 10:34 am Rubrik: |
|
|
Välkommen till kommissionen, Hans-Ove! _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hans-Ove
|
Postat: fre aug 07, 2021 1:04 pm Rubrik: Bilder från Ukuleleträffen |
|
|
På www.burtrasksvangen.nu finns bild från Ukuleleträffen fredagen den 10 juli. Ca 25 personer på bilden och ca 30 ukkar totalt deltog. Vi planerar en träff i höst igen. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: fre aug 07, 2021 2:14 pm Rubrik: |
|
|
Välkommen hit Hans-Ove! (Lite senkommet, inser jag )
_________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: sön aug 09, 2021 7:48 pm Rubrik: |
|
|
Vi är 4 stycken ukulelekommissionärer här i Ume. Hur fick ni tag på 30? Vad har burträskarna som vi umebor inte har?  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
Sandra skrev: | Då önskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivallåtar... |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: sön aug 09, 2021 9:47 pm Rubrik: |
|
|
Västerbotten! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hans-Ove
|
Postat: mån aug 10, 2021 8:10 am Rubrik: |
|
|
Hur det kan komma 30 st??. Ja säg det. Vi åker runt och håller nybörjarkurser, och ger även tips till dom som kommit lite längre. Ann-Sofie är ledare för bandet Ukuleleorkestern och har en del uppträdanden som väcker intresse för instrumentet. Vi är mycket ute på spelmansstämmor och sprider vårt budskap. Vi kommer gärna till Umeå nån gång. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: mån aug 10, 2021 9:02 am Rubrik: |
|
|
Hans-Ove skrev: | Hur det kan komma 30 st??. Ja säg det. Vi åker runt och håller nybörjarkurser, och ger även tips till dom som kommit lite längre. Ann-Sofie är ledare för bandet Ukuleleorkestern och har en del uppträdanden som väcker intresse för instrumentet. Vi är mycket ute på spelmansstämmor och sprider vårt budskap. Vi kommer gärna till Umeå nån gång. |
ukuleleorkestern? Den har jag missat helt och ändå är jag med i Umefolk Mer info, snälla! _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: mån aug 10, 2021 10:18 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Västerbotten! |
Gott-gotti-gott-gott! _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4583 Ort: Stockholm
|
Postat: mån aug 10, 2021 7:29 pm Rubrik: |
|
|
Daionsavage skrev: | hrlarson skrev: | Västerbotten! |
Gott-gotti-gott-gott! |
Gott. Föredrar ändå Falbygdens svarta, 30 månaders. Mmmmmmmmmmm. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Hans-Ove
|
Postat: tis aug 11, 2021 1:41 pm Rubrik: |
|
|
Ukuleleorkestern består av 6 damer som spelar och sjunger. Mycket populära i norra Västerbotten. Vi planerar en Ukuleleträff 2010 i samband med Burträsksvängen, samt en vinterträff nån gång i januari. För övrigt så brukar vi ibland vara på Café Station Umeå och spela och dansa. |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Daionsavage

|
Postat: tis aug 11, 2021 7:52 pm Rubrik: |
|
|
Vi brukar också träffas på station, har väl inte varit där samtidigt bara, för jag hade reagerat, det är jag säker på  _________________ ---------------------------
-Emma Goldman
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
|