Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

N�sta m�te den 9 juni?

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons jun 01, 2022 3:24 pm    Rubrik: N�sta m�te den 9 juni? Svara med citat

Vad s�ger ni? Ska vi ses den 9 juni? Jag f�resl�r detta datum f�r att jag sj�lv kan just d�. F�r min del �r det annars bara den 14 eller 15 juni som �r m�jliga fram till mitten av juli. (semester, you know)

Jag har inte st�mt av med n�gon annan. Inte heller med tex Jerker. Men om vi inte kan vara p� JAM kan vi kanske vara p� pressklubben.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Svante



Registreringsdatum: 02 maj 2005
Inl�gg: 3
Ort: T�by

Inl�ggPostat: ons jun 01, 2022 5:24 pm    Rubrik: 9 maj OK Svara med citat

Jag kan 9 juni (�ven 14, 15/6). Pressklubben skulle sitta fint, dom har ju s� god �l d�r. N�gon tyckte vid ett tidigare m�te att vi kanske kunde ha med n�got mer instrument � jag kanske kunde smyga med mandolinen..?

F�r �vrigt ses vi i Gtbg. F� se om vi kan l�ra oss Claudis sexigt skorrande rrrr i sk�ntl�ten..! Embarassed
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons jun 01, 2022 8:03 pm    Rubrik: Svara med citat

9:e �r OK f�r mig med. �ven de andra dagarna tror jag.

Pressklubben �r ocks� helt OK

Mandolin �r OK+
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons jun 01, 2022 9:11 pm    Rubrik: Svara med citat

Pratade med Jerker idag. Det �r OK att vara p� JAM den 9:e.

Fast det kanske finns de som vill vara p� pressklubben? Variera sig eller s�.

Mandolin? har inte den v�ldigt m�nga str�ngar Rolling Eyes
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Maggan



Registreringsdatum: 31 maj 2005
Inl�gg: 5
Ort: Liding�

Inl�ggPostat: ons jun 01, 2022 11:34 pm    Rubrik: Vilka l�tar? Svara med citat

Hej, jag �r ny och ska f�rs�ka dyka upp den 9e. Vilka l�tar ska jag tr�na p�? Sen undrar jag hur jag ska g�ra f�r att komma �t texter och ackord... Jag saknar "speciell �tkomst" Crying or Very sad
Maggan
_________________
Maggan
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande AOL Instant Messenger
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: tor jun 02, 2022 5:23 am    Rubrik: Svara med citat

Pressklubben blir bra! Inte helt fel att ha ett bord till alla texter o ackord Wink
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 198
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r jun 04, 2022 12:56 pm    Rubrik: Skall f�rs�ka komma, �r �nd� i krokarna. Svara med citat

Den 9/6 kanske jag �r p� Pressklubben hur som helst, fast med arbetsgruppen fr�n jobbet (ingen fara!, vi sitter inte i k�llaren Smile ). Vi har en temadag p� torsdag och firar med en efterjobbet�l och det blir alltid p� Pressklubben.

Jag tar med mig ukulelen till jobbet och blir det tillf�lle s� smyger jag ner i k�llaren efter jobbsnacket.

F�r �vrigt kan jag varken den 14:e, eller 15:e.

//Anders
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 198
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r jun 04, 2022 12:59 pm    Rubrik: Re: Vilka l�tar? Svara med citat

Maggan skrev:
Hej, jag �r ny och ska f�rs�ka dyka upp den 9e. Vilka l�tar ska jag tr�na p�? Sen undrar jag hur jag ska g�ra f�r att komma �t texter och ackord... Jag saknar "speciell �tkomst" Crying or Very sad
Maggan


Om jag minns r�tt s� har vi beslutat att man m�ste dyka upp p� ett m�te f�rst. Prata med Robert p� m�tet. Du f�r ge dig till t�ls helt enkelt. Wink Det brukar g� bra �nd�. Det viktigaste �r att ta med en ukulele och ett gott hum�r! Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Mia



Registreringsdatum: 22 april 2022
Inl�gg: 9
Ort: Krylbo

Inl�ggPostat: s�n jun 05, 2022 7:28 pm    Rubrik: N�sta m�te Svara med citat

Jag och Uku-Lelle kan f�rmodligen komma alla de tre f�reslagna datumumen. Tycker liksom Ukulelerud att det verkar praktiskt med ett bord till papper m.m. ang�ende fr�gan om var vi skall vara.
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Eva Forss



Registreringsdatum: 02 maj 2005
Inl�gg: 18
Ort: Gubb�ngen

Inl�ggPostat: m�n jun 06, 2022 3:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej hopp! Jag kan tyv�rr inte den 9:e. 14 och 15 okej. Men man beh�ver ju inte vara med j�mt. Very Happy Hade det g�rbra i g�tet.Eva
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1782
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 07, 2022 2:29 pm    Rubrik: Svara med citat

Som jag ser det blir det inga fler m�ten p� Pressklubben. Simon som driver st�llet tycker att vi konsumerar f�r lite. Han vill att notan ska uppg� till 2 500 kronor f�r att vi ska f� l�na lokalen. V�r nota kan s�kert uppg� till detta belopp fr�n g�ng till annan (250 kr per skalle och 10 pers �r ingen orimlighet) men det k�nns inte kul att tr�ffas n�r man har ett s�nt krav p� sig.
Pressklubben kan ju ist�llet f�rs�ka krama ut 2 500 kronor ur ett tomt k�llarvalv Wink


Detso st�rre anledning att gl�dja sig �t att Jerker och JAM �r gener�sa och uppl�ter lokal �t oss. Belgiskt �l f�r man v�l ta med sig om man har sv�rt att klara sig utan Wink
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1614
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 07, 2022 3:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Konstig typ den d�r Simon. Han r�knar tydligen som en byr�krat, utan att ta i beaktande att vi var 5-6 stycken som �t och drack ett par bira f�re m�tet f�r uppskattningsvis en 300 sp�nn per skalle. Det var ocks� m�nga som passade p� att handla �l i baren p� v�g ner till k�llaren. Det f�rekom spring i trappan f�r att handla i baren n�r serveringspersonal inte visade sig just n�r stora t�rsten satte in. Slutligen var det v�l n�gra som tog en sista t�rstsl�ckare i baren efter�t? OK att notan f�r det som handlades just i k�llaren inte blev s� h�g, men det skulle f�rv�na mig om vi inte h�jde st�llets oms�ttning med minst de efterstr�vansv�rda 2500 den dag jag var med i alla fall.

Som sagt �r det i alla fall bra med en kommission�r som Jerker, som 1. har ett st�lle d�r vi kan h�lla b�de hus och m�te 2. dessutom l�ter oss vara d�r. D�remot tycker jag att det vore trevligt om vi kunde komma p� ett alternativt st�lle typ Pressklubben att variera med. Vi kan v�l alla t�nka efter lite och h�ra oss f�r p� eventuellt m�jliga st�llen. Vid tj�nlig v�derlek och temperatur kunde m�jligen ett utomhusm�te genomf�ras n�gon g�ng. Humleg�rden, Djurg�rden, Skeppsholmen, Tanto eller n�t s�nt.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Magnus B



Registreringsdatum: 22 april 2022
Inl�gg: 3

Inl�ggPostat: tis jun 07, 2022 4:08 pm    Rubrik: N�sta m�te Svara med citat

Hej! Jag kan inte n�rvara 9:e juni men b�da de andra alternativen g�r bra.
/Magnus
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
anders
Kommissionens f�gelfluktare


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 198
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 07, 2022 9:47 pm    Rubrik: Trist med Pressklubben och nya id�er Svara med citat

Jag f�rst�r att de vill ha in pengar - det �r ju varken en v�lg�renhetsinr�ttning, eller en fritidsg�rd - men h�ller samtidigt med om att deras oms�ttning rimligtvis m�ste bli h�gre med ett g�ng som kommer in och best�ller �l, �n med en tom lokal... jaja. Ingen id� att klaga. Nu g�ller det att hitta bra alternativ. Vi kan ju inte heller lita p� att Jerker alltid har lust att vara med och tillhandah�lla plats. Rimligtvis har han ett annat liv ocks� och andra �taganden.
Personligen tyckte jag om Pressklubb-uppl�gget, d�r man hade m�jlighet till mat och en �l om man s� �nskade. Det kan dock bli k�rvt att hitta liknande st�llen. Det k�nns osannolikt att en bar/pub skulle vilja uppl�ta delar av sina platser till ett g�ng ukulelebev�pnade fr�mlingar, som dessutom troligtvis skr�mmer iv�g andra g�ster med (o)ljudet.

Jag kommer spontant att t�nka p� n�gra m�jliga alternativ, utan att ha koll p� halten av genomf�rbarhet:

- K�llaren p� Big Ben Bar (Folkungagatan).
Den verkar vara lite halvtillg�nglig. Jag har varit d�r p� rekordf�rs�k i ukulele f�r ett par �r sedan och jag vet att n�got slags trubadurf�rening brukar husera d�r vissa m�ndagkv�llar (v�ldigt glest bes�kt). Jag misst�nker dock att Big Ben Bar inte har lust att ge rum �t regelr�tta f�reningssammankomster. F�rmodligen m�ste det vara n�got som kan affisheras och eventuellt locka folk.

- Tellus Caf� (Kulturf�reningen Tellus i Midsommarkransen)
Jag har varit d�r p� kroki n�gra ggr och det verkar inte vara s� sv�rt att f� l�na/hyra st�llet. De �r allm�nt lite f�r sn�lla och verkar mer ideologiskt drivna �n ekonomiskt. Om vi d�per om oss till "Kulturf�reningen ukulelens v�nner i Stockholm" och ber sn�llt kanske det g�r. Jag kan ta p� mig en stickad kofta om det kr�vs och l�na ut en konstig m�ssa. Om vi ocks� s�ger att vi g�rna nytolkar Vladimir Vysotskij med ukulele s� kommer vi garanterat in.
Senaste ryktet s�ger dock att det i princip har tagits �ver av Konsfackstudenter - om inte nyorningen om r�kfrihet har �ndrat p� detta nyligen.

- Starta studiecirkel (ABF)
Vet inte s� noga, men om vi startar en studiecirkel kanske vi kan komma in p� ABF, p� n�got s�tt. Jag vet inte vad som kr�vs, men de ha v�l lokaler och f�rordar bildning av den svenska arbetskraften (oss)?

Ok, det �r sv�rt, men p� n�got s�tt kommer vi att lyckas.

//Anders
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> M�ten p� g�ng Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006