Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4585 Ort: Stockholm
|
Postat: ons dec 19, 2021 12:52 am Rubrik: |
|
|
Lite mer ljudspår från igår (fuskstereo= förskjut höger och vänster monokanal lite, lite i förhållande till varandra):
http://www.jorgeneriksson.se/diverse/folkjam.mp3 _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: ons dec 19, 2021 9:21 am Rubrik: |
|
|
Sedär vad ett soloinstrument styr upp ett gäng bångstyriga kompinstrument (eller var det rytminstrument?).
En stämma som alla kan följa verkar vara receptet.
Sedan tjoas det på slutet, vilket gör mig oerhört avundsjuk att jag inte var med. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Lasse R Kommissionens sommartomte

Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inlägg: 492
|
Postat: ons dec 19, 2021 11:57 am Rubrik: |
|
|
En mp3-mackapär? Ja, nu fattar jag att det var den där lilla lilla saken som var stor eller liten som ett frimärke. Det var ett väldigt ljud i den maskinen! Trevligt att höra att ni gillade Bo Gabrielssons medverkan i valvet. Bosse har en enorm låtskatt i sitt huvud, ja minst 3-400 låtar. Bosse är traditionsbärare och riksspelman och tillhör en av dom, ja tre främsta i landet på sitt instrument.
Tack för en trevlig afton!  |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke

Registreringsdatum: 15 november 2021 Inlägg: 361 Ort: Stockholm, Saltsjöbaden
|
Postat: ons dec 19, 2021 1:13 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Sedär vad ett soloinstrument styr upp ett gäng bångstyriga kompinstrument (eller var det rytminstrument?).
En stämma som alla kan följa verkar vara receptet.
Sedan tjoas det på slutet, vilket gör mig oerhört avundsjuk att jag inte var med. |
Tänk då om det varit planerat! om han förberett 10-15 låtar och varit inställd på att leda jammet... då hade nog många av oss gått hem en halvmeter längre än när vi kom
Citat: | Bosse har en enorm låtskatt i sitt huvud, ja minst 3-400 låtar. Bosse är traditionsbärare och riksspelman och tillhör en av dom, ja tre främsta i landet på sitt instrument. |
Jag råkar faktiskt känna dom andra två, Mats Quarford och Ulf Holgersson funderar på om jag ska ta o ringa upp dom o kanske några andra efter att julstöket är över, o se om någon har lust o titta förbi!
Ulf Holgersson är väldigt duktig på o spela låtar, då lite mer åt det amerikanska hållet  _________________ Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Plink-plonk Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inlägg: 1539
|
Postat: ons dec 19, 2021 2:22 pm Rubrik: |
|
|
eller magnus Norrman? Det vore skoj! _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke

Registreringsdatum: 15 november 2021 Inlägg: 361 Ort: Stockholm, Saltsjöbaden
|
Postat: ons dec 19, 2021 3:08 pm Rubrik: |
|
|
Har faktiskt funderat på honom också
Han har förrut varit känd för o vara upptagen o en gnutta virrig med tider o möten, men han e ju helt underbar!! o dessutom intresserad av uckar  _________________ Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|