Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

UOGB-video p� Youtube

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1789
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 07, 2022 10:38 pm    Rubrik: UOGB-video p� Youtube Svara med citat

En f�r mig tidigare osedd video med Ukulele Orchestra of GB finns nu p� You tube. Den har n�gra �r p� nacken. Kul att se orkestermedlemmarna i n�got yngre upplaga. L�ten �r Wuthering Heights och det �r inte det vanliga konsertvideo-uppl�gget.

http://www.youtube.com/watch?v=KmBaE7ozWow&mode=related&search=

Den �r nog snart nedplockad d�rifr�n, s� skynda er att kika.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 777
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 07, 2022 10:45 pm    Rubrik: Svara med citat

Helt j**la underbar! Very Happy Mr. Green Njuter av musik

Jag vill ha s� d�r kul var enda dag!

EDIT: (Nu �r hon h�r igen) Noterade �ven en scenversion (gick inte att undvika p� den sajt som tar 30% av Internets kapacitet) Cool
http://www.youtube.com/watch?v=NSed1K-QNMc&mode=related&search=
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1623
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons mar 07, 2022 11:41 pm    Rubrik: Svara med citat

Jepp. Helt fantastisk. Ja b�da versionerna, men eftersom jag har DVD:n hade jag sett konsertverionen.

Ja jag hade sett barversionen ocks� och med lite kommentarer. Lite kuriosa: N�gon g�ng efter 1:25 tror jag ser man tv� g�nger en sittande ryggtavla if�rd hawaiiskjorta, med �verh�ngande h�stsvans. Dessa tillh�r den i vissa kretsar v�lk�nde ukisten och ukkesamlaren Uncle Rufus, eller Rufus Yells som han egentligen heter. P� sitt typiska s�tt kommenterade han inspelningen med: "It was a larf" Han kom v�l med f�r att han k�nner orkestermedlemmarna. S�rskilt George Hinchcliff verkar h�lsa p� i det Yellska hush�llet ibland f�r att fika och strumma p� lite olika ukkar.

Det vandrar iv�g fr�n �mnet, men nur n�r vi �r d�r vi �r kan jag inte l�ta bli att citera en post av Rufus i �mnet om man ska h�nga upp dem p� v�ggen eller ha dem i sina fodral. Det ger en antydan om vidden av hans samling. Bara en antydan �r jag r�dd:
Citat:
I've got SOME in cases... But there are nine Gibson sopranos on the wall of uke, along with various other vintage; the Hodson D'uke, a KoAloha concert, a Kook-a-la-lee, a Longridge concert and two Black Bears... My Glyph 'The Yells' is snug in its DATT case; upstairs on the wardrobe is an Earnest Tululele, and in the Eagle's Nest is my Martin 3 to hand... The styles 2 and 3 Gibson tenors are cased, but the Style 1 is out. One of the Dobros is cased, one out, And the National steel, for some reason, is ALWAYS cased. apart from these special mentions, all the others are on the wall too. Am I a BAD man?

Can't work out a system there at all. Fortunately we're blessed for pretty stable humidity and temperature in this house - I've never lost one yet!

I n�got annat sammanhang n�r man diskuterat wall of fame eller wall of shame har han sagt att han nog har "a wall and a half" plus dem i fodral d� f�rst�s....

Ack ja
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006