Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

V�rldsrekordf�rs�ket - vad tycks?

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelemannen



Registreringsdatum: 27 februari 2007
Inl�gg: 1
Ort: Delsbo och Stockholm

Inl�ggPostat: l�r mar 03, 2022 1:49 am    Rubrik: V�rldsrekordf�rs�ket - vad tycks? Svara med citat

Tack f�r senast!
Jag dristade mig vid �sammantr�det� den 26/2 ner i underjorden vid Tegn�rgatan och fick m�ta ett g�ng verkliga entusiaster. Igen! Jag ville presentera min plan att s�tta ett v�rldsrekord i �ST�RSTA UKULELEORKESTERN�. Har f�tt brev fr�n Guiness World Records d�r de godk�nner mitt �mnesf�rslag. F�rsta g�ngen �s�tter� man rekordet och f�rst d�refter kan det sl�s. Det �r ju f�rvisso kul om det inte kan sl�s med en g�ng, men jag f�rest�ller mig att man l�tt kan samla flera hundra ukulister, kanske tusentals? Ukulelekommissionen hade flera v�rdefulla synpunkter. F�rst och fr�mst borde det vara helt gratis. Att dra ig�ng ett s�dant spektakel inneb�r b�de mycket jobb och �ven utgifter. Har f�tt en lunta med regler som m�ste f�ljas, l�tar ska ev k�pas r�ttigheter f�r, plats och scen med PA ska skaffas fram, tillst�nd ordnas, affischer tryckas och ansl�s mm mm. S� om det ska vara helt gratis s� m�ste pengar ordnas p� att annat s�tt. En tyckte man skulle starta med en marsch och svingande sin ukar t�ga genom stan till rekord- och festivalplatsen.

Jag tog 1987 initiativet till �v�rldens f�rsta ukulelest�mma� p� Djurg�rden och tio �r senare 1997 var det dags f�r jubileum. Jag f�reslog d� g�teborgsentusiasterna p� ukulele att starta en klubb och dra ig�ng en festival d�r. Det gjorde dom och jag medverkade med min show. Sen har de fortsatt vartannat �r och de har k�rt det hela p� det ideella f�reningsplanet utomhus.
Jag vill d�rf�r h�ra om medlemmarna i ukulelekommissionen �r positivt inst�llda till att bidraga till ett dylikt rekordevenemang? P� m�tet fanns det flera som glatt skakade sin ukulelisar. L�t oss f�ra ut fr�gan och komma med f�rslag p� plats och tid och allt annat som kan komma att kr�vas.
Skriv ocks� g�rna direkt till mig om ni k�nner f�r det: infosnabelaukulelemannenpunktse
_________________
h�lsningar

ukulelemannen
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r mar 03, 2022 11:01 am    Rubrik: Svara med citat

Augusti 2007. Veckan f�re skolstart var den tid vi pratade om, om jag minns r�tt.

(F�r det var n�gon som trodde att efter skolstart skulle vara b�ttre eftersom man kunde hoppas p� att musikl�rare kunde ansluta med sina elever till rekordet)
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 774
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n mar 04, 2022 11:13 am    Rubrik: Re: Vad tycks? Svara med citat

ukulelemannen skrev:
allt annat som kan komma att kr�vas.

Kr�ver Guiness n�got som f�rsv�rar/f�rdyrar sj�lva uppl�gget? Eller
r�cker det med att samma 1000(?) glada spelare och riva av n�gra l�tar?
St�ller de krav p� (betalande?) publik och annat runt sj�lva f�rs�ket?

Roberts id� r�rande skolelever �r ju annars helt lysande.
_________________
http://jetbloggen.blogspot.com/
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1779
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n mar 04, 2022 4:30 pm    Rubrik: Re: Vad tycks? Svara med citat

J�rgen skrev:

Roberts id� r�rande skolelever �r ju annars helt lysande.


Lysande eller ej, ska jag l�ta vara osagt. Men det var hur som helst inte min id�. Kan ha varit Zprestons? Hon har ju elever.
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 1611
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis mar 20, 2022 10:47 am    Rubrik: Svara med citat

Den 23 augusti �R internationella ukuleledagen, av sk�l som jag �terkommer till i en annan post. Nu �r ju det en torsdag vilket kanske inte �r idealiskt f�r detta v�rldsrekordf�rs�k, men i n�rheten. Var inte 18 augusti en ide som diskuterades. �r det efter skolstart? Annars kanske f�ljande helg vore l�mplig.
_________________
Jukkal E. Le

What, me uke?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Evenemang Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006