Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Hamano Soprano Ukulele?
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4, 5
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
ukulelerud
Happy Per


Registreringsdatum: 23 april 2022
Inl�gg: 601

Inl�ggPostat: fre aug 17, 2021 5:28 pm    Rubrik: Svara med citat

snutstrut skrev:
... t�nkte p� det d�r med UAS: Ukulelerud s�ger att hans UAS kommer att ligga l�gt ett tag fram�ver iochmed ink�pet av Hamanon. Jag har haft min i en m�nad, men mina fingrar har redan b�rjat klia. Trots att jag �r mer �n n�jd med mitt ink�p. Tror att jag kommer leta bland andra storlekar eller modeller. En Fluke eller Flea? Kanske jag hittar en gammal Favilla Teardrop via Ebay?l

�r ju inte s�mre �n att jag kan �ndra mig, men i det kortare perspektivet s� har jag nog t�nkt njuta mitt nyf�rv�rv en tid innan jag l�ter mig drabbas av UAS igen. Men � andra sidan - en Favilla sk�mmer s�kert inte samlingen Confused

Keep me posted, please!
_________________
ukulelerud Rolling Eyes
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
snutstrut



Registreringsdatum: 05 juli 2007
Inl�gg: 61
Ort: Falkenberg

Inl�ggPostat: m�n aug 27, 2021 8:36 pm    Rubrik: Svara med citat

Har inte testat Aquila-str�ngar f�rut, men ojojoj vilken skillnad det blev. Reagerade f�rst p� hur mjuka de var. Tonen p� Hamanon blev v�ldigt mycket st�rre.
_________________
Snutstrut
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
H�gel
Hawaiian Blue


Registreringsdatum: 15 mars 2006
Inl�gg: 314
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n aug 27, 2021 9:06 pm    Rubrik: Svara med citat

Jo, str�ngar g�r stor skillnad.

Man vill g�rna prova lite olika, men de varar ju ganska l�nge ... Jag provade D'Addarios Ukulelestr�ngar p� min svarta Br�ko, men dom �r inga h�jdare. Funderar nu p� att dressa om den med de Aquila konsertstr�ngar som jag k�pt (d�rf�r att jag trott att Jukka hade rekommenderat s�na).

Hur det �n �r med den saken, en sak vet man: det g�r skillnad! Lirar litet str�nginstrument
_________________
Keep Strummin'
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Instrumenten Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida F�reg�ende  1, 2, 3, 4, 5
Sida 5 av 5

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006