|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4600 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n apr 13, 2022 9:25 pm Rubrik: |
|
|
Denno skrev: | Ass� hur fasen t�nkte gud n�r han gjorde naglarna d�? |
Gud? Vem fan �r gud? �r inte gud d�d? Eller var det han son? Fan s� f�rvirrande. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 361 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: l�r jul 25, 2021 11:20 am Rubrik: |
|
|
Som bluegrass/oldtime gitarrist l�rde jag mig fort att all kontakt med tv�l el diskmedel efter spel var str�ngeligen f�rbjudet samma dag, b�ttre bara vaska av med lite kallt vatten, sm�rja med lite lotion o vips n�sta dag har du grunden till framtida valkar, efter en tid n�r man den punkten d� man emellan�t f�r fila fingertopparna med nagelfil
Enkelt knep att f�rl�nga speltiden med kontrabas, �r att k�pa en refillp�se med Dialon Kroppspuder (finns p� ica) o ha med i spelv�skan, detta tar man p� h�gerfingrarna med j�mna mellanrum under spelandet och slipper d�rmed det hudb�ndande slitaget som uppst�r av svettiga fingrar mot torra str�ngar som snabbt blir till bl�sor o blankr�d hud
Clawhammerbanjoister har ofta p�limmade l�snaglar f�r att undvika blodiga nagelf�sten, d� kan man dessutom reparera, fila o bygga p� naglarna p� n�n minut mellan spelpassen _________________ Another one drives the bussahh!! www.myspace.com/calypsonic |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|