Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ett s�tt att prova en ny ucke p�?

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 1789
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n dec 17, 2021 4:54 pm    Rubrik: Ett s�tt att prova en ny ucke p�? Svara med citat

Roy "who needs strings" Smeck

http://www.youtube.com/watch?v=UeD8xNeNqzM&mode=related&search=
_________________
N�got slags initiativtagare
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Jonas



Registreringsdatum: 19 februari 2006
Inl�gg: 106
Ort: G�teborg

Inl�ggPostat: s�n dec 17, 2021 9:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Roy Smeck! Jag s�ger bara Roy Smeck! The Wizard of the strings. Jag har s�kert minst en timme p� video med hans alster fr�n 20-talet och fram�t, dokument�r mm. Hade ett instrument str�ngar, s� spelade han p� det och gjorde det bra. Finns en del helt hysteriska grejer med Roy och ukulele...
Vi kanske skulle samordna resurserna till en video (OK, det �r v�l DVD som det f�r bli av praktiska sk�l)- session n�n g�ng fram�ver, d�r det kan dreglas �ver virtuoser och diskuteras kring vad �gon och �ron uppfattar? F�rmodligen i god harmoni med br�nda och destillerade drycker...
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Martin B



Registreringsdatum: 19 november 2021
Inl�gg: 90

Inl�ggPostat: ons sep 05, 2021 10:40 pm    Rubrik: Oj oj oj, Roy Smeck. Svara med citat

Smecken �r verkligen underbar. Jag har bara avnjutit hans Tiger Rag och den tycker jag �r st�rtsk�n. Han anv�nder bl.a. ukken som lerg�k plus att han gestikulerar med den mellan tv� ackord s� att damen p� hans v�nstersida f�r blinkningsparoxysmer n�r hon tror att hon ska f� den i pl�ten. Honom skulle man mer �n g�rna �gna en kv�ll �t att spisa ihop med goda v�nner och starka varor. Fin id�!!! H�lsning Martin B Cool
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> L�nkar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006