F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n aug 23, 2021 10:51 pm Rubrik: Pedal your blues away |
|
|
Ack ja. Internationella ukuleledagen. Den 23 augusti. Jag har inte r�rt en ukulele sedan i fredags (eller tidigt p� l�rdagmorgonen om man ska va noga). Har varit m�tt och n�jd p� n�got s�tt. S� �r det ju ibland.
Fick ackorden till Pedal Your Blues Away fr�n min gode v�n Phil i veckan. En av de l�tar som Robert Crumb och hans Cheap Suit Serenaders gjort k�nd.
Eftersom det k�ndes som att jag m�ste spela n�got p� Internationella Ukuleledagen s� fick det bli den.
� s� blev det s� att jag spelade in. Inspelningen �r som mina inspelningar har varit p� sista tiden. En bastuba, taffligt uckesolo, lite mer habilt uckekomp, g�tarrkomp (inte s� vanligt), vispar (bitvis v�ldigt otaktiskt) � s� s�ng. Ja det var v�l allt:
Pedal your blues away
En till s�n d�r inspelning som det k�nns som jag vill g�ra om n�gon g�ng fram�ver "p� riktigt" _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: tis aug 24, 2021 7:12 am Rubrik: |
|
|
Det h�r �r v�l p� riktigt om n�got!
Helt fantastiskt, Robert!
Jag gillar verkligen de h�r Spike-Jones-Roy-Rogers inspelningarna du g�r.
Solot �r toppen, dubbade s�ngen l�ter kanon, tuban driver p� stabilt, visparna fladdrar liksom i vinden.
Jag ger det 5 plus. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis aug 24, 2021 10:00 am Rubrik: |
|
|
Man tackar och bockar.
Ang "p� riktigt" �r det v�l s� att jag egentligen menar "b�ttre". Solot kajkar ju ur mot slutet och visparna vispar v�l fritt emellan�t m m, m m. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4363 Ort: Bajen
|
Postat: tis aug 24, 2021 11:28 am Rubrik: |
|
|
Jag tar en s�n som trummisen tog.
Det var ju riktigt, riktigt bra. Du har framf�r allt utvecklats till en tubaspelare. Att solot fick slagsida p� slutet blev bara en markering om omtag. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis aug 24, 2021 11:48 am Rubrik: |
|
|
Man tackar f�r ber�mmet, hrlarson. Det g�r mig riktigt, riktigt glad.
Fast tubaspelare?! Jag trodde det en stund ig�r ocks�. Men det var hybris. Det fanns ett tag ett tubasolo. Hade du h�rt det hade du inte kommit p� tanken att kalla mig tubaspelare. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: tis aug 24, 2021 12:20 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Fast tubaspelare?! Jag trodde det en stund ig�r ocks�. Men det var hybris. |
OK, hybrisspelare d�. Jag trodde ocks� att det var en tuba.
Betr�ffande inspelningen vill jag inte uttala mig innan jag h�rt den, vilket jag kommer att g�ra n�r jag har dator med fungerande ljud. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis aug 24, 2021 12:33 pm Rubrik: |
|
|
Hybris �r det nya tuba. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 867 Ort: S�der om S�der
|
Postat: tis aug 24, 2021 2:49 pm Rubrik: |
|
|
Snyggt lirat Robban! Man blir glad av dina l�tar. Jag gillar de "fria" visparna. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis aug 24, 2021 6:21 pm Rubrik: |
|
|
Tack Baronen. Jag gillar att folk blir glada (av musik eller annat). _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4363 Ort: Bajen
|
Postat: tis aug 24, 2021 6:57 pm Rubrik: |
|
|
Vi �r ett riktigt gladpack. Transparenta och lite sega. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: tis aug 24, 2021 8:16 pm Rubrik: |
|
|
Nu har jag h�rt. Gladpack var ordet. Anarkistiskt var det ocks�. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|