|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Kroffe75
Registreringsdatum: 14 augusti 2010 Inl�gg: 21 Ort: G�teborg
|
Postat: s�n aug 15, 2021 9:47 pm Rubrik: Tips: Polera tr�tta plastdelar eller en plast Ukke. |
|
|
Ett litet tips om ni har ett instrument med lite tr�tta och sm�repiga plastdelar, eller en hel ukulele i plast.
Antingen g�r man till Biltema, ljuger och s�ger att man beh�ver ett polermedel till sin bil. Vilket medf�r att man med all sannolikhet f�r n�got preparat fullt med kemikalier som kan ha en negativ effekt p� gamla plaster.
Eller s� g�r man in i badrummet och tar en tub med tandkr�m (Whitening) och k�r loss med en trasa. Det fungerar och ger plastukken en "Minty freshness" som en liten bonus.
Sen f�r man utst� fundersamma blickar fr�n ens n�ra och k�ra medan de febrilt letar efter akutpsyk i gulasidorna n�r man glatt kl�mmer tandkr�m p� sin ukulele./ _________________ Mina ukkar: Allander ekolele, Br�ko no:6, Flea mango, Eleuke sopran, Mastro T.V.PAL(plast), Kala jazz Tenor, Ortega RU11(Konsert) och Mahalo LP(min f�rsta). |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: m�n aug 16, 2021 11:05 am Rubrik: |
|
|
Du hade v�l hatt p� dig? Det brukar st� p� tandkr�mstuberna att man inte ska gl�mma s�tta p� hatten. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Kroffe75
Registreringsdatum: 14 augusti 2010 Inl�gg: 21 Ort: G�teborg
|
Postat: m�n aug 16, 2021 11:42 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Du hade v�l hatt p� dig? Det brukar st� p� tandkr�mstuberna att man inte ska gl�mma s�tta p� hatten. |
Absolut! S�kerheten framf�rallt ! _________________ Mina ukkar: Allander ekolele, Br�ko no:6, Flea mango, Eleuke sopran, Mastro T.V.PAL(plast), Kala jazz Tenor, Ortega RU11(Konsert) och Mahalo LP(min f�rsta). |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|