Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Resfeber inf�r Indiana...
G� till sida 1, 2  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ordet �r fritt
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 862
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 8:45 pm    Rubrik: Resfeber inf�r Indiana... Svara med citat

Jah, nu b�rjar det dra ihop sig. Om drygt tv� dagar, p� torsdag morgon kliver jag p� flyget mot New York f�r att sedan �ka vidare till Indianapolis och Ukulele World Congress. Jag ville �ka redan f�rra �ret, men d� hade vi ju en ganska liten bebis och min fru tyckte att id�n var ganska d�lig.

Nu ska det dock bli av och det k�nns otroligt sp�nnande. Jag har ju umg�tts med ett antal youtube-m�nniskor via datan i drygt tv� �r, men aldrig tr�ffat n�gon av dem personligen. Nu ska jag bo i en stor canpingstuga med de 6-7 jag k�nner b�st. Och ytterligare en hel massa bekanta kommer bo i andra stugor i omgivningen.

Jag kommer landa i Indianapolis p� torsdag vid 17 och tar d�rifr�n en buss till Bloomington d�r Mike (han som har Mainland Ukes) h�mtar mig f�r att k�ra ut mig till hans hem i skogen utanf�r Nashville, IN, d�r jag ska krasha f�rsta natten. Dagen efter ska vi v�l hj�lpas �t att bygga upp scenen och flytta bajamajor och s�nt innan folket kommer p� eftermiddagen.

Sen blir det ukkejammande och open stage och picknick och s�nt hela helgen. R�tt bisarrt, men det k�nns j�vligt kul.

Fr�gan �r bara hur jag ska g�ra med intstrumenten... Jag kommer nog vilja k�pa en mainland av Mike (mango soprano?), om inte annat f�r att st�dja hans verksamhet, men jag t�nkte nog ta med mig argapan. Men d� f�r jag ju tv� ukkar p� v�gen hem. Hmmm...

Fan, inte utan att man har lite resfeber...
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
lookomotiv



Registreringsdatum: 03 maj 2008
Inl�gg: 90
Ort: �stra Sorgenfri, Malm�

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 9:20 pm    Rubrik: Svara med citat

inteavisinteavisinteavis... N� inte egentligen. Jag �r glad f�r din skull Baronen! Hoppas du f�r det kul och har lite att ber�tta sedan! Du kan v�l f�ra resedagbok h�r p� kommissionen?
Trevlig resa!
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 862
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 9:25 pm    Rubrik: Svara med citat

lookomotiv skrev:
Du kan v�l f�ra resedagbok h�r p� kommissionen?
Trevlig resa!


Ja, jag vet ju inte hur det �r med wifi h�r: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=4600+Plum+Creek+Rd,+Nashville,+IN+47448,+USA&sll=37.0625,-95.677068&sspn=35.136115,60.820313&ie=UTF8&hq=&hnear=4600+Plum+Creek+Rd,+Nashville,+Brown+County,+Indiana+47448&ll=39.248739,-86.327133&spn=0.033566,0.059395&t=h&z=14&iwloc=A


Men jag ska f�rs�ka rapportera, �tminstone via fejan och youtube...
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4345
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 10:30 pm    Rubrik: Re: Resfeber inf�r Indiana... Svara med citat

Baron K skrev:
Jag kommer nog vilja k�pa en mainland av Mike (mango soprano?), om inte annat f�r att st�dja hans verksamhet
Mainland �r sjukt snygga och jag har bara h�rt positiva omd�men om dem. K�per du en island style med flush fretboard kommer du s� n�ra en originalukke du kan, men nybyggd.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 862
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 10:35 pm    Rubrik: Re: Resfeber inf�r Indiana... Svara med citat

[quote="hrlarson"]
Baron K skrev:
K�per du en island style med flush fretboard kommer du s� n�ra en originalukke du kan, men nybyggd.


Har de s�na? Blandar du inte ihop dem med n�t annat? Mainland �r typ Ohanas med andra dekaler.
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5823
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 11:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Ha det s� kul! (vilket jag �r s�ker p� att du kommer att ha). Resedagbok tycker jag ocks� vore kul om det �r genomf�rbart.




Sen sl�r det mig mer eller mindre pl�tsligt att ukulelev�rlden �r stor. Ukulele World Congress har jag inte h�rt talas om trots att jag f�ljt vad som h�nder i ukulelev�rlden s� noga jag kan i s�d�r 10 �rs tid. Men jag tycker bara det �r bra.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Mab



Registreringsdatum: 28 september 2021
Inl�gg: 1365
Ort: Hammarbyh�jden

Inl�ggPostat: m�n maj 31, 2010 11:48 pm    Rubrik: Svara med citat

Ukulele World Congress!!
Det l�ter ju hur fett som helst!!
Det l�ter ju skitkul!
T�nk p� att USA har landsnummer +1 - det �r inte alla som har det. Jag �r avis!
Snart f�r vi spela in "He aint heavy he's my brother".
_________________
Gammalt br�d rostar aldrig
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4345
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 7:26 am    Rubrik: Re: Resfeber inf�r Indiana... Svara med citat

[quote="Baron K"]
hrlarson skrev:
Baron K skrev:
K�per du en island style med flush fretboard kommer du s� n�ra en originalukke du kan, men nybyggd.


Har de s�na? Blandar du inte ihop dem med n�t annat? Mainland �r typ Ohanas med andra dekaler.
Det �r tydligt att jag blandar ihop korten. Vad fan hette de som jag t�nker p�. Jag kunde tagit gift p� Mainland. Vilken tur att du hindrade mig!
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2092
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 8:13 am    Rubrik: Svara med citat

Ukebrand?
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5648
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 8:45 am    Rubrik: Svara med citat

Ha det s� himla kul. Kom ih�g att vid s�dana d�ra m�ten �r inte ukarna det intressanta. Prio 1, m�nniskorna. Prio 2, musiken. Prio 3 �l osv (vete fan om det g�r att skilja fr�n prio 1 iofs). Prio 4 ukkar.

Men det vet du ju och det ger sig. Lite svulstigt namn p� m�tet, men vaffan. Ska inte Craig Robertson och Victoria Vox dit? Hal Brolund?
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4345
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 9:00 am    Rubrik: Svara med citat

Sven skrev:
Ukebrand?
Sven t�nker "vad rimmar p� Mainland"? och spikar ... huvet p� spiken. S� hette det!

F�r �vrigt anser jag att Robin ska ha det kul p� sin resa.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2092
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 9:05 am    Rubrik: Svara med citat

Men det finns fortfarande f�rvirring i Svens huvve. Heter inte killen bakom Ukebrand n�got som starkt p�minner om John King?

Jag vet att jag kan googla men d� missar jag ju detta puttriga �siktsutbytande med Lars.


@Robin: jag �r glad att du funderar p� att dra dit med Argapan, det vore kul. Men sen har jag en varning, AKTA DIG F�R SPRITEN! T�nk om det finns s�nt d�r borta... Hur ska det g�?

Sven
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
hrlarson



Registreringsdatum: 23 augusti 2007
Inl�gg: 4345
Ort: Bajen

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 9:51 am    Rubrik: Svara med citat

Sprit? Inte i USA. D�r �r det ju prohibition och speakeasys och killar med stora byxor och hattar. Om han nu inte �ker till framtiden f�r d� �r det likadant, fast med sv�varbilar.
_________________
Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Bes�k anv�ndarens hemsida
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4581
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 10:59 am    Rubrik: Svara med citat

Det l�ter skitkul det d�r!
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 862
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: tis jun 01, 2022 11:06 am    Rubrik: Svara med citat

Robert_Hultman skrev:
Ukulele World Congress har jag inte h�rt talas om trots att jag f�ljt vad som h�nder i ukulelev�rlden s� noga jag kan i s�d�r 10 �rs tid.


UWC drogs ig�ng f�rra �ret av Mike (hoosierhiver p� youtube), lite som en marknadsf�ringsgrej f�r hans d� nystartade Mainland Ukes, men ocks� f�r att han �r en sk�n hippie som vill h�nga med lite sk�nt folk tror jag.

Jag har ju h�ngt mer med det amerikanska Ukuleleunderground-g�nget �n med Cosmos-gubbarna, eftersom det var n�gra av de d�r j�nkarna som drog in mig i det h�r vansinnet. Jag k�nner l�ngt ifr�n alla, men �r ganska tajt med en liten klick. Riktigt bra m�nniskor och det ska bli kul att h�nga med dem IRL s� att s�ga...
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Ordet �r fritt Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2  N�sta
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006