Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Heavy Baron

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Baron K

Registreringsdatum: 11 augusti 2008

InläggPostat: mån maj 10, 2010 8:43 pm    Rubrik: Heavy Baron Svara med citat

Består av mig och min basspelande komanjon Micke "Heavy" Sandström. Vi började som ett tvåmanna hårdrocksband för några år sedan som spelade spelade in metalcovers på elgura, elbas och programerade trummor. Sedan gick vi över till ackgura och bas, mandolin och bas för att tillslut landa i dagens sättning: ukulele och akustisk bas (ibland ståbas).

Musikstilen är fortfarande ganska hårdrockig, men också massa blues, americana och vanlig hederlig gubbrock.

Vi spelar mest på fester på reklambyrån där vi båda jobbar, men har dykt upp på ukulelekabarén och i andra sammanhang.

Vårt hittills enda betalda gig var i källaren på Berns i februari (?) 2010. Då fick vi inte bjuda in folk i så stor utsträckning för arrangören. Det får vi dock (tror jag) när detta upprepas i slutet av maj. Jag får återkomma om detta.

Så här låter vi när vi är någorlunda nyktra: http://www.youtube.com/watch?v=gOVxvpSLavQ
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet