Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Heavy Baron

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Baron K



Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inl�gg: 863
Ort: S�der om S�der

Inl�ggPostat: m�n maj 10, 2010 8:43 pm    Rubrik: Heavy Baron Svara med citat

Best�r av mig och min basspelande komanjon Micke "Heavy" Sandstr�m. Vi b�rjade som ett tv�manna h�rdrocksband f�r n�gra �r sedan som spelade spelade in metalcovers p� elgura, elbas och programerade trummor. Sedan gick vi �ver till ackgura och bas, mandolin och bas f�r att tillslut landa i dagens s�ttning: ukulele och akustisk bas (ibland st�bas).

Musikstilen �r fortfarande ganska h�rdrockig, men ocks� massa blues, americana och vanlig hederlig gubbrock.

Vi spelar mest p� fester p� reklambyr�n d�r vi b�da jobbar, men har dykt upp p� ukulelekabar�n och i andra sammanhang.

V�rt hittills enda betalda gig var i k�llaren p� Berns i februari (?) 2010. D� fick vi inte bjuda in folk i s� stor utstr�ckning f�r arrang�ren. Det f�r vi dock (tror jag) n�r detta upprepas i slutet av maj. Jag f�r �terkomma om detta.

S� h�r l�ter vi n�r vi �r n�gorlunda nyktra: http://www.youtube.com/watch?v=gOVxvpSLavQ
_________________
http://www.youtube.com/baronk69
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006