|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Tyko
Registreringsdatum: 02 mars 2010 Inl�gg: 67 Ort: Winterthur
|
Postat: s�n maj 02, 2010 10:53 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Ja du Tyko, det var j�drar att m�rka ord faktiskt. Jag f�r v�l �ndra till att b�rja "p�f�ra shellack med en sudd" f�r det �r ju det jag g�r. |
.....och jag f�r v�l �ndra till "att upplysa alla som eventuellt �r intresserade" ist�llet f�r det d�r med att p�peka.
Men just franskpolering finns det s� m�nga myter och olika uppfattningar om s� jag ville mest bidra till att det f�rblir s�... _________________ www.runessonguitars.com
www.myspace.com/runessonguitars.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ingvar Tropp
Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inl�gg: 264 Ort: Karlstad
|
Postat: m�n maj 03, 2010 1:51 pm Rubrik: |
|
|
Unge man. N�r man kan bygga s� fina instrument som du g�r �r man "�verbeg�vad". Det d�r med "p�kostad" �r ett v�rml�ndskt uttryck. N�r Tage Elander som barn i Rans�ter lekte med sina kamrater h�nde det att hans mamma �ppnade f�nstret och skrek till barnen. "Var r�dd om Tage, han ska k�stes p�" D.v.s han ska f� en utbildning. Det �r nog din utbildning i f�rg och form som bidrar till dina skapelser - samt givetvis beg�vningen.
med all v�nlighet
Ingvar Sven skrev: | Ingvar. Du g�r mig r�tt generad n�r du kallar mig �verbeg�vad, p�kostad, geni och �ven f�ruts�tter att jag vet allt om franskpolering eller schellackering.
Jag tar det som en komplimang eftersom jag k�nner dig som icke-ironisk och hederlig, men en (visserligen kl�dsam) rodnad infinner sig i plytet.
Sven |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|