F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n maj 03, 2010 4:07 pm Rubrik: Ghost Riders in The Sky - invitational p� Cosmos |
|
|
Maj m�nads invitational 2010 p� Ukulele Cosmos �r Ghost Riders in the sky.
Det �r inte n�gon av mina favoritl�tar, om man s�ger. D�rav lustmordet:
Ghost Riders _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: m�n maj 03, 2010 9:55 pm Rubrik: |
|
|
Robert, du har just gjort en inspelning som jag tror skulle gett Tom Waits en liten t�r i �gat av f�rtjusning.
Dina refr�ng-arr �r ju helt enorma!!!! _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n maj 03, 2010 11:56 pm Rubrik: |
|
|
En av f�rtjusning r�rd Tom Waits!? Jag gillar tanken/den inre synen. (�ven om jag nog inte riktigt f�rst�r varf�r min inspelning skulle �stadkomma detta)
Kakafoni! Det var "m�lljudet" som f�resv�vade mig n�r jag spelade in refr�ngen. Jag t�nkte mig en g�ng cowbojsare som �r hj�rtligt tr�tta p� hela cowboy-pekoral-musik-bagen med l�ttk�pt sentimentala formul�r 1A-texter och oj-vad-jobbigt-vi-har-det-och-hur-deppigt-�r-inte-det-musik.
De sitter runt l�gerelden p� kv�llen � s� b�rjar deras egen Trubadurix sjunga den h�r l�ten. N�r det �r dags f�r refr�ngen g�r de uppror - bankar p� allt som finns till hands och tjuter av hj�rtats lust ungef�r som de egentligen vill att cowbojsmusik ska l�ta. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tis maj 04, 2010 6:55 am Rubrik: |
|
|
Och hela Hare Krishna processionen hakade p�...
Jag kan inte annat �n h�lla med Mab. Jag noterar ocks� att pl�tsligt spelar du baktaktskomp! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: tis maj 04, 2010 7:30 am Rubrik: |
|
|
Jag �lskar versen: en ensam man med sin banjo. Jag t�nker l�gereld, h�stfilt
och kok-kaffe som st�tt alldeles f�r l�nge. Jag lyckas �ven kl�mma in en pr�rievarg i bilden.
Refr�ngarrangemanget f�ll mig inte p� l�ppen.
Blues brothers �r ju �ven f�r alltid l�nkade till Ghost Riders in the Sky. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: tis maj 04, 2010 10:19 am Rubrik: |
|
|
Robert, jag tycker du har en mycket bra k�nsla f�r l�tarrangemang i n�gon slags 40-50-tals-glad-Rhinestone-MGM-country a'la Roy Rogers.
Refr�ngen p� Ghost Riders, men framf�r allt din version av Roll along covered wagon �r ju fenomenala.
http://www.ukulelekabaren.se/visst/Roll_along_covered_wagon.mp3 _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 04, 2010 8:16 pm Rubrik: |
|
|
Tack f�r de uppskattande kommentarerna.
J�rgen gillade inte refr�ngen, som ju �r det som i mina �ron g�r hela min "tolkning". I �vrigt �r det ju en ganska tr�kig uppspelning (l�t vara i baktakt) av en tr�kig l�t. Men jag gissar att det �r ganska m�nga som delar J�rgens uppfattning. Eller som inte gillar verserna heller. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis maj 04, 2010 9:46 pm Rubrik: |
|
|
�Trippat Robban! Far out man! L�ten �r ingen personlig favorit h�r heller s� lite mordf�rs�k har jag inget emot... St�kigt och flummigt i refr�ngen mixat med lite gammaldags cowboysound i verserna. Coolt. Konstigt. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis maj 04, 2010 9:58 pm Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | Trippat ... Far out ... Coolt. Konstigt. |
Jag blir smickrad! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2099 Ort: Stockholm
|
Postat: tis maj 04, 2010 10:20 pm Rubrik: |
|
|
Jag tyckte det var sjov som dansken s�ger. Jag blir alltid lite avundsjuk n�r du postar inspelningar och videor med dagsljus i, du verkar liksom inte sitta s� h�rt fast i ekorrhjulet som jag. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: ons maj 05, 2010 8:44 am Rubrik: |
|
|
Kn�ppskalle! Verkligen m�rkligt. Jag hade t�nkt att f�rs�ka g�ra n�got liknande en Victrola Lag�e-version, men du har redan kidnappat halva grejen. F�r kanske bli en monsterproduktion i st�llet... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 867 Ort: S�der om S�der
|
Postat: ons maj 05, 2010 2:19 pm Rubrik: |
|
|
Flummigt Robban! Jag misst�nkte aldrig att just du knarkade, men � andra sidan �r det ju ofta de mest f�rh�rdade som faktiskt lyckas d�lja sitt missbruk.
Men vad menar sven med att det var en video i dagsljus - jag fick bara en ljudfil n�r jag klickade p� l�nken? Knarkar du ocks� Sven? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2099 Ort: Stockholm
|
Postat: ons maj 05, 2010 3:31 pm Rubrik: |
|
|
H�rru, jag t�nkte p� den videon med det krympande sk�gget.
Sven _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons maj 05, 2010 4:31 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Kn�ppskalle! Verkligen m�rkligt. |
Tack!
BaronK skrev: | Flummigt Robban! Jag misst�nkte aldrig att just du knarkade... |
Torkade bananskal... puff puff och smoke rings.
Sven skrev: | ...du verkar liksom inte sitta s� h�rt fast i ekorrhjulet som jag |
N�stan vuxna barn �r halva f�rklaringen. Kontoret hemma �r ocks� r�tt praktiskt om man vill disponera om sin dag smidigt och ta vara p� n�gra timmars dagsljus. Men det finns nackdelar ocks�, tro mig...
...det g�r �t ganska mycket torkade bananskal. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|