Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

S�KES: Ett glatt ukuleleg�ng
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Spelningar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Staffan



Registreringsdatum: 13 april 2022
Inl�gg: 7

Inl�ggPostat: tis apr 13, 2022 12:13 pm    Rubrik: S�KES: Ett glatt ukuleleg�ng Svara med citat

Jag beh�ver ett glatt ukuleleg�ng f�r medverkan i ett k�pcentrumarrangemang i norra Stockholm fredag 23 april vid ca 16.30 - 17.00 och l�rdag 24 april vid ca 12.00 - 13.00.
Staffan 070 753 26 28
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1541

Inl�ggPostat: tis apr 13, 2022 8:51 pm    Rubrik: Svara med citat

vad f�r arrangemang och i vilket k�pcentrum?
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5842
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: tis apr 13, 2022 9:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Plink-plonk skrev:
vad f�r arrangemang och i vilket k�pcentrum?



N�sby Park, tror jag mig veta. (Minnet kan spela mig ett spratt!?)
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Staffan



Registreringsdatum: 13 april 2022
Inl�gg: 7

Inl�ggPostat: tis apr 13, 2022 9:25 pm    Rubrik: Svara med citat

Vi har ett promotionjippo / arrangemang, som Robert helt r�tt mindes, �ger rum i N�sby Park Centrum.
Ing�r du i en grupp, eller ... ?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2103
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 7:53 am    Rubrik: Svara med citat

Jag ing�r i inte mindre �n fem ukuleleg�ng, eller snarare orkestrar, eller snarare band. Kanske fler beroende p� hur man r�knar.

Men..! H�r och h�pna. Inte ett enda av dom kan ens med b�sta vilja i v�rlden r�knas som "glatt". Ett dricker tom sprit n�r dom ses.

Jag vet inte varf�r jag �vertolkar Staffans f�rfr�gan, men "glatt ukuleleg�ng" l�ter ju lite hatt och fluga och tokroligheter.

Kanske Toros Suecos vill k�ra The Wall-versionen av "E du vaken Mab?". Det skulle �tminstone vara... of�rgl�mligt.

Hoppas du hittar n�got Staffan. Men som k�nnare av den h�r kommissionen �r jag tveksam om du f�r napp h�r.

Sven
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Staffan



Registreringsdatum: 13 april 2022
Inl�gg: 7

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 8:26 am    Rubrik: Glatt ? Svara med citat

Det l�ter som om forumet omfattar den sedvanliga mixen av musikanter och folk i allm�nhet. Finns det n�got g�ng som g�r att "duscha" av och hj�lpligt vattenkamma inf�r ett musikalist m�ten med "vanliga" familjer i ett k�pcentra. I s� fall tror jag nog att vi skall kunna f� ihop n�tt som passar.
Kom med f�rslag. Alla id�er �r v�lkomna! Smile
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5842
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 8:46 am    Rubrik: Svara med citat

F�r min del �r det fel datum. Annars hade jag kunnat t�nka mig att f�rs�ka anstr�nga mig att antingen f� de sv�rfl�rtade kompisarna i Pad�ngen att hoppa p�'t. Eller f�rs�ka sno ihop en tillf�llighetskonstellation. Utsikterna att f� spela inf�r en publik brukar f� mig att kasta omd�met �ver bord.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2103
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 10:03 am    Rubrik: Svara med citat

H�r nu Staffan. Vad �r gaget, och vem �r du? Tycker jag vore festligt att f� reda p�.

Sven
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5662
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 10:13 am    Rubrik: Svara med citat

Jupp. Som sur kommission�r snarare �n glad ukelist undrar man ju vad som skulle f� mig att st�lla upp p� promotion f�r n�got som jag inte ens vet vad det �r. K�pcentret i sig? N�got j�kla mobiltelefonibolag, som f�rpestar tillvaron f�r medborgarna i detta land med alla sina p�tr�ngande gatunissar och telefonf�rs�ljare? Mamma Scan? Ska jag g�ra reklam f�r n�t vill jag veta f�r vad och ha snuskigt betalt (om det inte �r f�r en god sak).
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Staffan



Registreringsdatum: 13 april 2022
Inl�gg: 7

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 1:52 pm    Rubrik: Mer info Svara med citat

Vilken h�rlig kommision!
Jag sj�lv, snart 60 �r p� planeten, har passerat alla stadier av attitydsproblem och intigritetsbehov. Nu f�rs�ker jag att f�rgylla min tillvaro med dels ett Rock- och Bluesband dels ett Ukulele Big Band (som dessv�rre inte g�tt att mobilisera till detta arrangemang). Att f�rgylla tillvaron inneb�r att jag inte st�ller mig fr�mmande till att s�lla mig till de mest kommersiella syften f�r att f� lira med bandet och orkestern. Jag l�nar mig inte till vad som helst, men eftersom jag sj�lv anv�nder mobiltelefon s� har jag inte dragit min gr�ns s� sn�vt.

Min bakgrund (till Sven som undrar) �r den att jag arbetar som konsult med samordning och utbildning inom myndigheter (departement och kommuner) mot drogmissbruk och kriminalitet. Men jag arbetar har �ven uppdrag som handledare inom fastighetssektorn med bl.a. tillst�ndshandl�ggning. D�rav min kontakt med N�sby Park Centrum.

Ring mig g�rna p� min mobil 070 753 26 28 (Jag m�ste fatta snabba beslut) s� f�r jag ber�tta mer om saken (och budget).

som inga ambitionertror inte jag kinte till an
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4600
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 2:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Ett tips �r att enrollera en n�rliggande musikklass. Ukulelen �r vanlig i m�nga skolor, kanske �ven i N�sbyparksskolan?

http://skolweb.taby.se/TswFramePage.aspx?contentPage=http://skolweb.taby.se/templates/TswSimplePage.aspx?id=4097

Barn �r ju glada och kanske inte har odlat en s�'n skepsis som vi 40-50-60-70-taggare. Laughing
Sj�lv kan jag bara l�tar fulla av svordomar, sv�rmod, fylla, droger, sex och... Cool
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Plink-plonk
Kommissionens entusiast


Registreringsdatum: 20 mars 2006
Inl�gg: 1541

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 2:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Hej Staffan, f�r att f�rklara lite: Kommissionen best�r av en massa folk men de som �r mest aktiva IRL och framf�r allt i Stockholm �lskar ukulelen som instrument och spelar mestadels hyfsat o-rolig musik. Kolla g�rna under rubriken egna inspelningar.

Det har h�nt att folk h�rt av sig och f�rv�ntat sig hawaiiskjortor och lite tokroliga gubbar som spelar spexiga formbyvarianter. Det finns s�kert folk h�r ocks� som kan t�nka sig spela s�dant men de �r ganska f�....

(V�r k�re Jam-Jerker t ex har en del Hawaiiskjortor vill jag minnas...)

Lycka till! Ber�tta g�rna n�r Ni spelar. det var inte p�annonserat p� hemsidan, vore kul att se om man har v�garna f�rbi! Brorsan bor i N�sby Park och vi �r ofta d�r p� helgerna

edit:det stod ju d�r i f�rsta in�gget ja....
_________________
Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton


Senast �ndrad av Plink-plonk den ons apr 14, 2022 7:25 pm, �ndrad totalt 1 g�ng
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
jukkalele
Custom (kosta mer) customer in waiting


Registreringsdatum: 20 april 2022
Inl�gg: 5662
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 3:27 pm    Rubrik: Svara med citat

�vaffan! Jag t�nkte f�rst h�lla truten, men f�r att undvika missf�rst�nd, b�de oavsiktliga och ev avsiktliga s�:

Jag kan v�l ocks� st�lla upp p� kommersiella grejor, men om n�gon t�nker sig att det ska hj�lpa till med deras intj�ning, vill jag i s� fall inte g�ra det gratis.

Jag hoppas dock att jag aldrig v�xer ifr�n �nskan om integritet och respekt f�r andras dylika. Om det automatiskt inneb�r attitydproblem i n�gons �gon, so be it.

Jag har inget mot mobiltelefoner. Det jag skrev om handlade om operat�rerna. Telefoni, inte telefon. Och egentligen bara vissa av dem, fast det �r nog subjektivt beroende p� vilka just jag r�kat att r�ka ut f�r. Jag hade lika g�rna kunnat n�mna elbolag, kalsongf�rs�ljare eller "ekonomir�dgivare" f�r att bara ta n�gra exempel.

Som Plink s�ger s� tror folk ofta att ukulelespelare spelar kl�mk�cka saker ikl�dda lustiga kl�der. Och det finns det v�l n�gra som g�r kanske, me de �r nog f� h�r.

Ett annat tips p� var man kan hitta ukuleister �r folkkulturcentrum, som har kurser. Vissa av kursdeltagarna stod p� scen s� sent som i l�rdags. De kanske har intresse av att delta.
_________________
Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5842
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 3:38 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag uppmuntrade Staffan att efterlysa ett uckeband h�r p� forumet. Jag vet ju att det spelas i olika konstellationer. Jag vet ocks� att tillf�llena att spela inf�r publik inte �r s�rskilt m�nga f�r de flesta band. S� jag tyckte - och tycker fortfarande - att det �r en utm�rkt id� att efterlysa band h�r p� forumet.

Jag tror att det finns en del band/grupper bland de som inte deltar s� aktivt i diskussionerna utan mest n�jer sig med att f�lja dem.

I samma veva skapade jag ett nytt subforum p� forumet. Ett d�r man kan skriva och ber�tta att man har/�r med i ett band. N�sta g�ng fr�gan dyker upp kanske det finns ett antal beskrivningar och kontaktinformation, s� att det bara �r att k�ra!

Sen har vi ju utvecklat en skepsism till "det glada" och "den lilla gl�djespridaren", etc. F�r egen del kanske �verdrivet skeptiskt? F�r egentligen tycker jag att musik och gl�dje - musik och humor - musik och lustigheter passar utm�rkt tillsammans. Egentligen �r jag mer skeptisk till musik och sv�rmod - musik och sorg - musik och ilska. N�r jag m�r d�ligt d�r lusten till musik totalt hos mig. Men jag vet ju andra som lyckas kombinera det med utm�rkt resultat.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Sven



Registreringsdatum: 14 januari 2008
Inl�gg: 2103
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: ons apr 14, 2022 3:56 pm    Rubrik: Re: Mer info Svara med citat

Staffan skrev:
... mot drogmissbruk och kriminalitet. ...

�sch, d�r r�k mina band all v�rldens v�g!

Jag vill ocks� klarg�ra att jag alls inte lackar ur n�r du efterlyser musikanter h�r, det �r ett utm�rkt st�lle att leta p�. Men jag fann den inledande fr�gan lite korthuggen och alltf�r �ppen f�r feltolkningar. Jag brukar feltolka.
_________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev:
Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt.

www.argapa.blogspot.com
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Spelningar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
G� till sida 1, 2, 3  N�sta
Sida 1 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006