Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Daionsavage

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Daionsavage



Registreringsdatum: 12 juli 2008
Inl�gg: 699
Ort: Ume�

Inl�ggPostat: m�n apr 26, 2022 4:06 pm    Rubrik: Daionsavage Svara med citat

Underbar id�! Bara h�r p� forumet myllrar det av div konstellationer:

Good cop, Bad cop
Hamster Tree
Motor Papayas
The Spanish Pad�ng
The Walking Mabrons
Ice-cream and Cars

Var �r era presentationer??

Sj�lv har jag inte mycket att komma med f�rutom mig sj�lv: Jag kallar mig f�r Daionsavage i brist p� ett b�ttre namn och har tv� l�tar med p� en kanonbra ukuleleskiva, "Svenska Ukudemien" som kom ut i fjol vid den h�r tiden. Wink

Jag har f�rs�kt att f� in ukulelen i tv� olika band, men det har alltid slutat med att jag m�ste hantera basen ist�llet. D�remot s� har jag ofta med mig ukken i ryggs�cken f�r att f�rstr� mig sj�lv, ibland �r det t o m n�gon som lyssnar, och vid ett tillf�lle d�k det upp en kille fr�n sydamerika som spelade trumma och vi jammade bort en timme under en b�tf�rd ut till holm�n (som ligger en bit utanf�r ume�). Det �r ett ljust minne som jag fortfarande blir glad av att t�nka p�.

N�gra av mina Ukulele-egenheter:
*Jag plockar oftast p� ackorden till Pogues vackra s�ng "thousands are sailing" om jag inte t�nker mig f�r.
*Jag vill g�rna spela ackordkomp i baktakt eftersom jag upplever att det blir ett b�ttre sv�ng p� det s�ttet.
*Jag har ett v�ldsamt och yvigt anslag.
*Jag kan ta ett C-ackord p� en D-st�md ukke utan problem (jag �r dessutom en j�kla skrytm�ns!) och rekommenderar alla att l�ra sig det. Barr�ackord �r en av de essentiella nycklarna till att kunna transponera utan besv�r och man ber�var sig s� m�nga m�jligheter om man l�ter sin repertoir begr�nsas till �ppna ackord....(... va, skulle vi prata om vad vi g�r och inte vad vi tycker? Embarassed)

Vill man se och h�ra n�gra av mina ukuleleprestationer s� finns de h�r:
http://www.youtube.com/user/daionsavage
_________________
---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!

-Emma Goldman

Sandra skrev:
D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar...

Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Band - Grupper - Orkestrar Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006