F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: m�n apr 05, 2022 8:32 pm Rubrik: Lite p�skblues... |
|
|
Jag satt och improviserade lite med min gamla baryton. Micken �kte fram och en r�tt s� r� tagning tv� av den i stunden skrivna "Go no one blues" f�rvandlades till ettor och nollor.
Texten �r inte helt �rlig d� min fru kom in och pajjade f�rsta tagningen med att fr�ga om jag inte ville umg�s lite ist�llet f�r att bara sitta och yla. En bluesman har dock inte tid f�r mys med familj och s�nt sm�borgerligt tjafs. Han m�ste f�rmedla till v�rlden hur synd det �r om honom. H�r �r resultatet:
http://www.magnusgyllenberg.com/musik/got_no_one_blues.mp3 _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: m�n apr 05, 2022 8:38 pm Rubrik: |
|
|
Skitbra! Du b�rjar mer och mer l�ta som Canned Heat. Nu hoppas jag att du inte aktivt hatar Canned Heat. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: m�n apr 05, 2022 9:40 pm Rubrik: |
|
|
Tack, jag gillar det lilla av Canned Heat jag har h�rt och tar det som en komplimang. _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5841 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n apr 05, 2022 11:20 pm Rubrik: Re: Lite p�skblues... |
|
|
Mange skrev: | ... min fru kom in och pajjade f�rsta tagningen med att fr�ga om jag inte ville umg�s lite ist�llet f�r att bara sitta och yla. En bluesman har dock inte tid f�r mys med familj och s�nt sm�borgerligt tjafs. |
Precis! Om folk bara visste vilka umb�randen man m�ste utst�...
Bra blev det iaf, s� l�gnaktigt det var. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4599 Ort: Stockholm
|
Postat: tis apr 06, 2022 10:07 am Rubrik: |
|
|
Helt pl�tsligt fick jag lust att ta p� mig en smutsfl�ckig n�tbrynja,
�ppna en bira (p� burk) och �ngestsvettas i den dallrande f�rmiddagshettan.
Bra blues. Skitig blues.
En synpunkt: taktstampet har lite karakt�ren av kloppetiklopp, f�r lite thump, thump, tjoff, tjoff, lite f�r diskantigt. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5660 Ort: Stockholm
|
Postat: tis apr 06, 2022 10:32 am Rubrik: |
|
|
Trots att p�sken v�l officiellt �r �ver (s�vida den inte i sin tur varar till pingsta) �r en p�skbloos aldrig fel. Det blev ju en (numera) klassisk Mange-blues av detta. taktfast komp med slajd och en text som �r s bluesig den kan bli. Det �r bara att kapitulera, gilla och gunga med.
Jag h�ller dock lite med J�rgen om diskantigheten i kloppetikloppet. Jag tillskrev sj�lv detta mina h�gtalare, men d� kanske det inte var r�tt tillskrivelse att g�ra. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
|
Postat: tis apr 06, 2022 3:19 pm Rubrik: |
|
|
Tack f�r sn�lla ord, jag tror att stampljudet l�ter som det g�r eftersom jag var barfota (vilket iofs �r j�vligt blues...) vilket kanske inte var en s� bra id�... Ist�llet f�r stampljud l�ter det som �rfilar? Men blir det inte mer hippiefolkbluescannedheatigt med det soundet? _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4364 Ort: Bajen
|
Postat: tis apr 06, 2022 3:20 pm Rubrik: |
|
|
Lite som att byta ut claves mot fl�skkotletter. R�tt metal, med andra ord. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2099 Ort: Stockholm
|
Postat: tis apr 06, 2022 3:31 pm Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | ... eftersom jag var barfota ... |
Dang dat woman! She took dem shoes?! Dat woman she EEEVIL I tell ya.
Where dem smokes..? Dang. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1371 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: tis apr 06, 2022 7:39 pm Rubrik: |
|
|
Snajdigt och sk�nt.
Bra med ett hyggligt tempo tycker jag s� den inte bluesar ihop f�r mycket.
Det �r ett ganska stort ljud p� barytonen - l�ter n�stan som en g....r.
Verkligen bra komponerat f�r att vara en i-farten-l�t!
Du f�r 5 annanaser! _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tis apr 06, 2022 8:26 pm Rubrik: |
|
|
Kanon som vanligt! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 867 Ort: S�der om S�der
|
Postat: tis apr 06, 2022 11:04 pm Rubrik: |
|
|
Assk�nt! J�vligt bra slajdande och bra s�ng som fan. Ballt ljud ocks�. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|