Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Fasen! D�r small stallet!

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 20, 2022 10:19 pm    Rubrik: Fasen! D�r small stallet! Svara med citat

N�ja, det har inte fallit av helt �n riktigt. Men uppt�ckte idag till min fasa att stallet hade sl�ppt i kanten. S� nu har jag sl�ppt p� str�ngarna f�r att inte fresta p� s� den flyger av helt. Men jag kan heller inte spela nu.

N�gon som har en aning vad det kan kosta att f� detta fixat? Jag har mailat mike p� mainlandukes precis eftersom ukulelen bara �r 8 m�nader gammal. S� f�r se vad han s�ger ocks�. Men drygt att skicka tillbaka den till staterna eventuellt.

L�ter ju bra fr�n hemsidan i alla fall.
"as long as you take good care of your ukulele and consider the heat and humidity with caring for your instrument, we will of course cover you if any flaw would become apparent within a years time. We will make every effort to be available for you and will reply to your concerns promptly. Your satisfaction is our top priority."

Fan va sne jag vart nu, min �lsklingsukulele...Sad
S�h�r ser det ut.
http://i43.tinypic.com/4ig5rn.jpg
_________________
Se mina videos p� http://www.youtube.com/user/learninguke
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5823
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: l�r mar 20, 2022 10:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Stallsl�pp �r varken ovanligt eller n�gon katastrof.

F�r ett par �r sen hade vi en veritabel stallsl�ppsepedemi h�r i kommissionen.

N�r stallet sl�pper "rent" fr�n locket utan att ta med sig tr� fr�n locket �r det bara att limma dit det igen. Jag limmade mitt lossnade stall med "superlim".

N�r stallet sl�ppte fr�n en av mina g�tarrer (ungef�r i samma veva faktiskt) satt det ganska stora flisor av locket kvar p� stallet. Jag l�mnade in den p� JAMs verksta och fick den lagad. Kostade 600 kronor och det �r som ren magi. Fast jag vet vad som h�nde kan jag inte se ett sp�r av det p� instrumentet.

Men jag har aldrig uppt�ckt det i f�rv�g, som du. Vad man ska g�ra d� vet jag inte rikitigt. Vet man hur �r det s�kert b�ttre att pilla loss stallet under kontrollerade former. Annars f�r man spela vidare till det sl�pper och hoppas att det lossnar snyggt.
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Denno



Registreringsdatum: 05 mars 2009
Inl�gg: 194

Inl�ggPostat: l�r mar 20, 2022 10:44 pm    Rubrik: Svara med citat

Men man beh�ver inte l�gga n�got tryck eller liknande p� stallet d�? R�cker det att limma och bara trycka dit det? L�ter ju lite b�ttre att det inte �r hela v�rlden. Men jag gillar det fasen inte!
_________________
Se mina videos p� http://www.youtube.com/user/learninguke
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
J�rgen
Kommissionens Lautsprecher


Registreringsdatum: 31 januari 2006
Inl�gg: 4583
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n mar 21, 2022 11:00 am    Rubrik: Svara med citat

Denno skrev:
Men man beh�ver inte l�gga n�got tryck eller liknande p� stallet d�? R�cker det att limma och bara trycka dit det? L�ter ju lite b�ttre att det inte �r hela v�rlden. Men jag gillar det fasen inte!

Hur det ska limmas beror p� limmet. Det lim jag k�rt med (f�r att laga diverse halsbrott och annat) kr�ver tryck, l�s tving.
_________________
Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�?
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006