Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2022 Inlägg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 16, 2022 11:08 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | A popular saying is “It ain’t so much the things we don’t know that get us into trouble. It’s the things we know that just ain’t so.” Wikiquote attributes it to a 19th century American humorist named Artemus Ward but The Quote Verifier: Who Said What, Where, and When attributes it to another 19th century humorist named Josh Billings who actually wrote: “I honestly beleave it iz better tew know nothing than two know that ain’t so.” Another versions attributed to Josh Billings are “It iz better to kno less than to kno so much that ain’t so” and “You’d better not kno so much than know so many things that ain’t so.” The misattribution to Artemus Ward is just another example of the problem that Josh Billings was talking about. |
_________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: tis mar 16, 2022 11:08 pm Rubrik: |
|
|
Klart Jukka har rätt. Jukka har, när han håller med mig, alltid rätt. _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inlägg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: tis mar 16, 2022 11:20 pm Rubrik: |
|
|
Jag måste säga att jag är lite osäker nu. Men det stärker å andra sidan bara min övertygelse. Att missförstånd bara är ett förhållningssätt i ögonen på den som säger något med emfas, fast med darr i rösten. Typ nån som chansar av gammal vana trots att det sedan länge borde ha gått upp för vederbörande att de andra har slutat lyssna/läsa. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Mab

Registreringsdatum: 28 september 2021 Inlägg: 1365 Ort: Hammarbyhöjden
|
Postat: ons mar 17, 2022 7:12 am Rubrik: |
|
|
Robert, det hela gör mig förvirrad.
1. För mig så är frasen så otroligt förknippad med Mastermind.
2. När jag var liten hade vi ett MasterMind, men inget Othello.
3. Jag har verkligen för mig att frasen står skriven på vår gamla MasterMind-kartong. Saknar dock några som helst bevis för detta i nuläget. _________________ Gammalt bröd rostar aldrig |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Sven

Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inlägg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 17, 2022 8:23 am Rubrik: |
|
|
Jag skjuter nu teorin om Mastermind i sank: det tog inte en minut att lära sig skiten! Jag minns TIMMAR av gräl med mina syskon för att dom inte satte dom svarta och vita plupparna i den ordning jag tyckte dom skulle representera mina färgade gissningspluppar.
Om jag lät lite vredgad förut var det för att jag ville vara lite ball. Nu är jag orolig att jag drivit Robban över gränsen; från att klippa ur bloggar är steget inte långt till att fylla A4:or med pytteliten handstil och på dom skildra orättvisor, påstådda övergrepp och felbehandlingar.
Sorry för det, jag kommer sakna han lika mycket som ni andra. _________________
Mange, och senare även jukkalele, skrev: | Det är klart att Sven har rätt. Sven har alltid rätt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: ons mar 17, 2022 9:55 am Rubrik: |
|
|
Jag tror att det är "a lifetime to master" och mastermind som kan ställa till det. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: ons mar 17, 2022 10:54 am Rubrik: |
|
|
Var inte Othello en sån där svekfull typ som högg sin bästis i ryggen, för övrigt? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: ons mar 17, 2022 10:55 am Rubrik: |
|
|
Nä, det var ju bästisen. Menjallafall. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 17, 2022 11:12 am Rubrik: |
|
|
Jag har bara hört uttrycket i ett sammanhang och det var i boule, eller om det var i pétanque. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: ons mar 17, 2022 11:18 am Rubrik: |
|
|
Nejnejnej. Man siktar mot lillen, inte bästisen.
(att folk alltid ska blanda ihop begreppen....) _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 17, 2022 11:33 am Rubrik: |
|
|
Nä ni behöver inte vara oroliga. Jag lägger ned det här och satsar helhjärtat på homeopatin, som ju ligger mig så nära. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
hrlarson

|
Postat: ons mar 17, 2022 11:42 am Rubrik: |
|
|
Jörgen skrev: | Jag har bara hört uttrycket i ett sammanhang och det var i boule | Boule Shit! _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inlägg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 17, 2022 11:51 am Rubrik: |
|
|
Mab skrev: | Robert, det hela gör mig förvirrad.
1. För mig så är frasen så otroligt förknippad med Mastermind.
2. När jag var liten hade vi ett MasterMind, men inget Othello.
3. Jag har verkligen för mig att frasen står skriven på vår gamla MasterMind-kartong. Saknar dock några som helst bevis för detta i nuläget. |
Vi är många, Markus. Men vi är Homeopater! _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
Till överst på sidan |
|
 |
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022 Inlägg: 1894 Ort: Stockholm/Södermalm
|
Postat: ons mar 17, 2022 1:16 pm Rubrik: |
|
|
Ja nu har väl Kenneth fattat vad det här forumet går ut på i alla fall... _________________ Spånvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till överst på sidan |
|
 |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: ons mar 17, 2022 1:33 pm Rubrik: |
|
|
ronald skrev: | Ja nu har väl Kenneth fattat vad det här forumet går ut på i alla fall... |
Till skillnad från homeopatisk medicin har vi i alla fall någon slags aktiv substans här. Vill minnas att det har med ukulele att göra, men jag kan ha fel. _________________ Jag är bra på att göra andra bäst. Vad är du bra på? |
|
Till överst på sidan |
|
 |
|