F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: l�r maj 15, 2010 9:11 pm Rubrik: |
|
|
Trashy Blonde ig�r. Folkis och BiB idag. Det g�r utf�r. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n maj 16, 2010 10:08 am Rubrik: |
|
|
Oooh! Jag drack en Trashy Blonde i f�rrg�r. Ig�r blev det lite f�r m�nga �l av lite f�r m�nga sorter, men det avslutades tidigt s� det �r r�tt OK idag i alla fall _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2091 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jul 01, 2021 1:49 pm Rubrik: |
|
|
H�pp! Jag smet in p� Wirstr�ms efter ett �rende nyss och svepte en st�l av irl�ndsk typ bara f�r att bli av med huvudv�rken som jag f�tt f�r att kaffemaskinen p� jobbet surat ur och g�r s� j�vla �ckligt kaffe att man inte kan dricka det och d� f�r jag koffeinbrist med huvudv�rk som f�ljd men nu k�nns det mycket b�ttre och servitrisen var s� s�t.
Sven, medel�lders konsult i byggbranschen. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jul 01, 2021 1:57 pm Rubrik: |
|
|
S�ta servitriser kan f� det enklaste �l att smaka gott.
Sj�lv har jag precis druckit ett stort glas te. Det var gott.
Ig�r drack jag StMiguel ur enlitersflaska. Lite m�rkligt med en �lflaska i en vinkylare. Servitrisen var det inget fel p� men det var nog �nd� v�rmen som gjorde att detta ganska blaskiga �l �nd� smakade gott. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 862 Ort: S�der om S�der
|
Postat: tor jul 01, 2021 9:49 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | S�ta servitriser kan f� det enklaste �l att smaka gott. |
Och gott �l kan f� den mest vardagliga servitris att bli s�t.
Sj�lv var jag p� Matkultur ikv�ll och provade bland annat ett Isl�ndskt �l. Hyfsat gott, men jag bytte sedemera till Spaten som ju m�ste vara ett av v�rldens b�sta �l. _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: tor jul 01, 2021 10:56 pm Rubrik: |
|
|
Kom i slang med en isl�ndsk bryggare p� �lfestivalen om det var f�rra eller f�rrf�rra �ret. Han gjorde de mest intressanta �len det �ret (det var nog f�rrf�rra). Islan�ndsk �lkultur �r annars tveksam, men det var, som det oftast �r i nybryggarkulturen, �t det amerikanska craft-h�llet. F�r tillf�llet f�rs�ker jag h�lla mig till v�rldens godaste l�gkaloridryck: vatten. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jul 02, 2021 9:24 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | v�rldens godaste l�gkaloridryck: vatten. |
Jag med. Har petat i mig en dryg liter, en liter som snart g�r f�rlorad i h�lsans och v�lm�endets namn. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jul 02, 2021 1:35 pm Rubrik: |
|
|
Var i K�penhamn i tv� dagar. Bes�kte Brygghuset Apollo, alldeles invid Tivoli och samplade deras egna �l. Bes�kte Brewpub p� Bredgade, inte s� l�ngt d�rifr�n och samplade ett par av deras sorter. P� Told og Snaps hade de �l fr�n N�rrebro Bryghus, som fick ett bes�k f�rra �ret. Sedan blev det n�gon bornholmsk IPA-variant ocks�, samt Tuborg gr�n och en spansk pale ale p� flaska.
En ny snapsbekantskap stiftades ocks� Bornholmer. Inte pj�kigt. Och Told og Snaps hemkryddade pors- resp timjanssnaps.
Jag ska aldrig dricka mer. Och framf�r allt ska jag aldrig �ta mer. Jag kommer att vara m�tt i en vecka. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: fre jul 02, 2021 10:40 pm Rubrik: |
|
|
Cava. F�r att fira k�ket. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jul 02, 2021 10:46 pm Rubrik: |
|
|
Ros� f�r att.... ja varf�r inte? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: m�n jul 05, 2021 9:41 pm Rubrik: |
|
|
N� man skulle ta jobb som ambulansf�rare eller n�t annat som kr�vde nykterhet. S� kanske man kunde l�ta bli det h�r j�vla drickandet som bara fortg�r. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 862 Ort: S�der om S�der
|
Postat: m�n jul 05, 2021 10:16 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | N� man skulle ta jobb som ambulansf�rare eller n�t annat som kr�vde nykterhet. S� kanske man kunde l�ta bli det h�r j�vla drickandet som bara fortg�r. |
Men hur skulle det d� g� med v�ra stark�lsluncher? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: m�n jul 05, 2021 10:30 pm Rubrik: |
|
|
Det �r ok att ha en gul dag d� och d�, �ven om man �r toknykter lite f�r ofta. _________________
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: m�n jul 12, 2021 11:18 pm Rubrik: |
|
|
Oud Beersel. Gammal sur spontanj�st �l. Med mer �n en aning av grapefrukt. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 354 Ort: Sandviken
|
Postat: tis jul 13, 2021 5:10 pm Rubrik: |
|
|
Coca Cola. Sen blir det vatten! _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|