F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 321 Ort: G�vle
|
Postat: s�n feb 14, 2022 5:45 pm Rubrik: Moggning |
|
|
Vad �r moggning...?
Suck....jag m�ste nog hitta en bra f�rklaring till i morgon. Det var n�mligen s� att jag hade lite br�ttom i fredags n�r jag mailade till chefen och skrev ordet "moggning" i �mnesraden.....!!!
N�r jag tr�ffar chefen i morgon skulle jag kunna (om han undrar) s�ga att Fredrik Lindstr�m menar att "spr�ket lever och f�r�ndras" och att moggning �r ungdomsslang f�r ...........?
hj�lp!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n feb 14, 2022 6:07 pm Rubrik: |
|
|
Moggning �r att f�rs�ka f� n�gon att k�nna sig underl�gsen och "d�lig" genom att jogga, ofta, l�nge och oavsett hur kallt och regnigt det �r. Eller? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n feb 14, 2022 6:24 pm Rubrik: |
|
|
S�ngaren i bandet UFO hette Phil Mogg, s� det l�ter som han har varit i farten och st�llt till med n�got.
Alternativt kan det r�ra sig om den sn�lla varianten av gremlins, mogwai.
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2091 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n feb 14, 2022 7:51 pm Rubrik: |
|
|
G ligger n�ra B, jag gissar mobbning. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 321 Ort: G�vle
|
Postat: s�n feb 14, 2022 10:38 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Moggning �r att f�rs�ka f� n�gon att k�nna sig underl�gsen och "d�lig" genom att jogga, ofta, l�nge och oavsett hur kallt och regnigt det �r. Eller? |
Mycket bra f�rslag (eftersom jag avskyr att jogga)!!!
J�rgen, ja Phil Mogg kan ha st�llt till med n�got (men vad???).
Sven, jag skulle ju f�rst�s kunna s�ga att moggning �r ungdomsslang f�r mobbning (ja, det var en "slarvstavning")! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 696 Ort: Ume�
|
Postat: tis feb 16, 2022 4:37 pm Rubrik: |
|
|
Gnistan skrev: | Robert_Hultman skrev: | Moggning �r att f�rs�ka f� n�gon att k�nna sig underl�gsen och "d�lig" genom att jogga, ofta, l�nge och oavsett hur kallt och regnigt det �r. Eller? |
Mycket bra f�rslag (eftersom jag avskyr att jogga)!!!
J�rgen, ja Phil Mogg kan ha st�llt till med n�got (men vad???).
Sven, jag skulle ju f�rst�s kunna s�ga att moggning �r ungdomsslang f�r mobbning (ja, det var en "slarvstavning")! |
Jag t�nker p� det engelska ordet mogging..
http://www.yourdictionary.com/mogging
m a o att bara stolpa p�... att mogga �r allts� att k�ra p� i gamla hjulsp�r, om man vill.
ps: sl� inte upp vad det betyder i "the urban dictionary" om ni �r det minsta kr�smagade... nu har jag varnat er! ds _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|