F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n feb 07, 2022 10:47 pm Rubrik: Bushman, fel l�t vann! |
|
|
Den h�r nissen kom tv�a i Bushmans �rliga videot�vling, men jag tycker nog han borde ha vunnit efter att ha sett (eller framf�rallt h�rt) vinnarbidraget...
http://www.youtube.com/watch?v=DuWgx0EnZnY
Och s� h�r s�g vinnarvideon ut: http://www.youtube.com/watch?v=zzPgw7OCeO4 _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2092 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n feb 07, 2022 10:57 pm Rubrik: |
|
|
Bra jobbat av tv�an. Men han skrev detta:
Citat: | Thanks to the great Maurice Ravel for having written this magnificent piece of music, and for having done it in C, that makes it confortably playable for ukuleles in the original tune. |
och det var lite tjockt.
Och vinnarl�ten och -videon fokuserade ju mer p� hur j�vla glad man blir av ukulele. Alltid ett bra knep.
Good Cop _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:03 pm Rubrik: |
|
|
Ja, de verkade ju verkligen vara ett g�ng j�tteroliga typer och ha j�ttekul tillsammans vilket videon verkligen f�rmedlade - en glad och rolig k�nsla... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:05 pm Rubrik: |
|
|
L�ttad �ver att �ntligen ha slutat kr�kas efter den f�rsta videon b�rjade kaskaderna igen s� fort den andra b�rjade.
F�r crazy f�r mig.
Axlar som guppar upp och ner i takt med musiken, vaggande g�ng och fladdrande �gonbryn och l�tsat f�rv�nade uppsyner har aldrig gjort det f�r mig. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:06 pm Rubrik: |
|
|
Lysande Bolero-tolkning!
OCH en lysande video!
Edit: � va m�nga T-shirts han har! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:12 pm Rubrik: |
|
|
Om n�gon skulle vilja vinna en Bushman n�sta g�ng, s� kan jag bist� med ljudeffekter fr�n min slidewhistle, det borde g�ra susen. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:12 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | L�ttad �ver att �ntligen ha slutat kr�kas efter den f�rsta videon b�rjade kaskaderna igen s� fort den andra b�rjade.
F�r crazy f�r mig.
Axlar som guppar upp och ner i takt med musiken, vaggande g�ng och fladdrande �gonbryn och l�tsat f�rv�nade uppsyner har aldrig gjort det f�r mig. |
Nu m�ste jag kosta p� mig n�gra smilies:
Boleron tyckte jag var r�tt sk�n, inga kr�kreflexer d�r, men den andra (vinnarvideon) fick mig att vilja knyta en flanellskjorta runt midjan, flytta till n�got riktigt regnigt st�lle, b�rja skjuta heroin och lyssna p� m�rk, knepig, neggo-grunge i timmar.
hrlarson skrev: | Om n�gon skulle vilja vinna en Bushman n�sta g�ng, s� kan jag bist� med ljudeffekter fr�n min slidewhistle, det borde g�ra susen. |
Nu kom jag att t�nka p� det d�r kn�cket om ucke som skulle dyka upp i Svenskan om n�n vecka. Jag b�var... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 862 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n feb 07, 2022 11:58 pm Rubrik: |
|
|
[quote="Mange"] hrlarson skrev: | ..den andra (vinnarvideon) fick mig att vilja knyta en flanellskjorta runt midjan, flytta till n�got riktigt regnigt st�lle, b�rja skjuta heroin och lyssna p� m�rk, knepig, neggo-grunge i timmar.
Nu kom jag att t�nka p� det d�r kn�cket om ucke som skulle dyka upp i Svenskan om n�n vecka. Jag b�var... |
Ja fy faaaaan! Jag blir arg p� riktigt n�r jag ser s�n skit - det �r s�na som ger oss ukkespelare d�ligt rykte! _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5648 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n feb 08, 2022 12:15 am Rubrik: |
|
|
Den som kom tv�a har jag sett f�rr och blev f�rst impad, sedan lite uttr�kad
Vinnaren. Tja efter att ha l�st era kommentarer t�nkte jag f�rst att s� farligt var det v�l inte. Sen blev det det. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n feb 08, 2022 12:15 am Rubrik: |
|
|
Jag m�ste nog lyssna p� vinnarl�ten ocks�, som v�cker s�na k�nslor. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n feb 08, 2022 12:19 am Rubrik: |
|
|
N�. Den var v�l fin. Vinnarl�ten. Jag gillar den. Eller videon. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4581 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n feb 08, 2022 9:33 am Rubrik: |
|
|
Efter att ha tittat 10 sekunder p� vinnarvideon s� s�ger jag - n�e.
D� var tv�an b�ttre.
Om man �r riktigt popul�r (har 1000+ facebookv�nner) eller �r riktigt m�nga som spelar s� vinner man. Sv�rare �n s� kan det v�l inte vara? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1365 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: m�n feb 08, 2022 1:04 pm Rubrik: |
|
|
Var det inte n�gons mamma som korade segraren?
Jag tyckte Boleron var bra. Det s�g ut som att det kryllade av en massa Sven:nar. _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
|
Postat: m�n feb 08, 2022 5:00 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | ...Och vinnarl�ten och -videon fokuserade ju mer p� hur j�vla glad man blir av ukulele. Alltid ett bra knep.
Good Cop |
http://nwt.se/dalsland/article655903.ece _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n feb 08, 2022 5:11 pm Rubrik: |
|
|
Citat: | Det �r ett l�tt och glatt instrument som alla kan l�ra sig |
Vilken trevlig slutkl�m p� den trevliga artikeln om detta glada lilla instrument.
_________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|