Forumindex Ukulelekommissionens forum

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Årets första ukuleleträff, torsdagen den 28/1-10!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ukuleleklubben Gävle
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Gnistan

Registreringsdatum: 12 september 2021

InläggPostat: mån jan 18, 2022 9:13 pm    Rubrik: Årets första ukuleleträff, torsdagen den 28/1-10! Svara med citat

Ja, nu drar vi igång igen med ukulelespelandet här i Gävle!

Torsdagen den 28/1 klockan 19.00 ses vi som vanligt i Musikhuset/Sjömanskyrkan. Skicka gärna pm till mig om låtförslag, (det är jag som har ansvaret denna gång, men sedan fortsätter Katja med att ha huvudansvaret).

Du som läser denna tråd för första gången, du är också välkommen, men glöm inte ukulelen!

Peps låt "Jag spelar för livet" är självskriven denna kväll som en fin inledning på det nya året!!! Cool

åsså går vi på puben efteråt som vanligt!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Katja

Registreringsdatum: 13 februari 2009

InläggPostat: ons jan 20, 2022 7:55 pm    Rubrik: Svara med citat

Sjömanskyrkan i Gävle är nu bokad - dvs. sista torsdagen i varje månad t.om april!
Tyvärr kan jag inte vara med nästa torsdag - ska på körfest och sjunga och dricka vin.....ja......eller dricka vin och kanske sjunga om man hinner......

En liten solskenshistoria så här i början på ukuleleåret:
Jag har ju 2 grabbar som tycker det är töntigt med ukulele och coolt med elgitarr och hårdrock.
Nu i veckan berättade min tolvårige son att hans kompis skulle köpa en........ukulele!!!! En kväll satt de båda hemma hos oss och klinkade på varsin ukulele - grymt!!!!
Det finns hopp om de små liven!
Härligt med ett nytt ukuleleår!
Gnistan

InläggPostat: ons jan 20, 2022 10:28 pm    Rubrik: Svara med citat

Vad bra att du har fixat bokningen Katja!

Stackars dig som missar ukulelespelet men körfest och vin låter trevligt ! Ni kanske till och med hinner med lite stämsång på festen. Förresten så börjar det väl bli dags för det nu på våra träffar, stämsång ihop med ukulelespel alltså! Hade du inte några Beatleslåtar med stämmor som du kan ta med? Jag ska leta bland mina gamla körnoter efter stämarr. som passar till ukulele!

Katja skrev:

!

Ja, nu börjar det verkligen bli coolt med ukulele (trots mammor som spelar). Min son som fick en ukulele i julklapp för något år sedan (och inte kom igång med spelet) föreslog faktiskt att jag skulle köpa en ukulele till hans flickvän denna julen - så det finns hopp!
Till överst på sidan
Zack

Registreringsdatum: 25 maj 2007

InläggPostat: tor jan 21, 2022 6:14 am    Rubrik: Svara med citat

Katja skrev:
Sjömanskyrkan i Gävle är nu bokad - dvs. sista torsdagen i varje månad t.om april!
Tyvärr kan jag inte vara med nästa torsdag - ska på körfest och sjunga och dricka vin.....ja......eller dricka vin och kanske sjunga om man hinner......

Jag har ju 2 grabbar som tycker det är töntigt med ukulele och coolt med elgitarr och hårdrock.
Nu i veckan berättade min tolvårige son att hans kompis skulle köpa en........ukulele!!!! En kväll satt de båda hemma hos oss och klinkade på varsin ukulele - grymt!!!!

Trevligt att höra! Smile

Det finns ju annars el-ukuleles om nu grabben inte vill spela akustiskt Wink här finns några - http://www.thomann.de/se/search_dir.html?xsid=b4a928dd424e658af17be80a8b312b60&sw=eleuke&x=0&y=0
Till överst på sidan
Sverker

Registreringsdatum: 05 januari 2010

InläggPostat: tor jan 21, 2022 9:01 am    Rubrik: Svara med citat

Katja skrev:

Samma sak med min son...
Han har spealat elgitarr ett par år. I julas fick han en akustisk i julklapp. Dagarna efter jul dammade jag av en gammal ukulele och strängade upp den. Min son har nu tagit över min ukulele och vill att jag skall köpa en åt honom... ganska så kul faktiskt... Vet bara inte vad jag skall satsa på om jag skall köpa en barritone, sopran, eller tenor...

Synd att ni är i Gävle... lite långt att åka.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Gnistan

InläggPostat: tor jan 21, 2022 9:22 pm    Rubrik: Svara med citat

Sverker skrev:

Ja, men vi får planera in en spelkväll/fest så småningom (i anslutning till någon helg) så kanske du kan komma och spela med oss. Belzebukke kanske också vill komma ner ifrån Sundsvall och kanske nån mer. Sängplatser kan vi nog fixa!

Det går mot ljusare tider....!
Till överst på sidan
ronald

Registreringsdatum: 08 april 2022

InläggPostat: tor jan 21, 2022 9:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Jag kan varmt rekommendera ett besök. Minns fortfarande den första träffen som några av oss tjockhultare våldgästade.
Gnistan

InläggPostat: fre jan 22, 2022 2:47 pm    Rubrik: Svara med citat

ronald skrev:
Jag kan varmt rekommendera ett besök. Minns fortfarande den första träffen som några av oss tjockhultare våldgästade.

...och charmade alla....! Wink

Det bästa var, tycker jag personligen, att vi spelade så mycket - långt in på natten!!!
Till överst på sidan
Belzebukke

Registreringsdatum: 05 juni 2007

InläggPostat: mån jan 25, 2022 8:39 am    Rubrik: Svara med citat

Jag dyker gärna upp om det är en passande helg! Smile
Sverker

InläggPostat: mån jan 25, 2022 10:59 am    Rubrik: Svara med citat

Gnistan skrev:
Sverker skrev:

Ja, men vi får planera in en spelkväll/fest så småningom (i anslutning till någon helg) så kanske du kan komma och spela med oss. Belzebukke kanske också vill komma ner ifrån Sundsvall och kanske nån mer. Sängplatser kan vi nog fixa!

Skulle verkligen vara superkul...

Känner dock att jag måste kunna hantera instrumentet något bättre än vad jag gör i dagsläget innan jag ger mig på något sådant.
Till överst på sidan
hrlarson

Registreringsdatum: 23 augusti 2007

InläggPostat: mån jan 25, 2022 12:16 pm    Rubrik: Svara med citat

Men där tänker du fel Sverker. Man lär sig andras sällskap och the aloha spirit tar hand om skämset.
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Sverker

InläggPostat: mån jan 25, 2022 1:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Är det även Aoha Spririt som tar emot skämset på söndagsmornar också?

I så fall kanske jag vågar mig på att träffas i grupp. I värsa fall får ajg väl mima och låtsas spela...
Till överst på sidan
Gnistan

InläggPostat: mån jan 25, 2022 8:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Belzebukke skrev:
Jag dyker gärna upp om det är en passande helg! Smile

Kul, vi får fixa ett bra datum så småningom!

hrlarson skrev:
Men där tänker du fel Sverker. Man lär sig andras sällskap och the aloha spirit tar hand om skämset.

hrlarson har rätt (som vanligt) Sverker, du får träna ett tag till och sen får du komma hit på ukkefest - det är bra att ha ett mål att jobba mot! Cool
Till överst på sidan
Gnistan

InläggPostat: tor jan 28, 2022 11:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Torsdagsspelningen och pubrundan blev bra!
Det är ju så roligt att spela ukulele ihop med andra, hade nästan glömt bort det !!!

Vi spelade "För livet", Peps text(er) är verkligen otroligt tänkvärda!
Nu är jag förresten jättesugen på att skaffa en sån där flöjt som Sofia Karlsson har i en spelning från Malmö/Pildammsparken (YT), är det någon som vet vad det är för sort och hur den är att spela på?

Göstas "Jag spelar min ucke ändå" spelade vi för första gången, den var både rolig att spela och hade en superbra text! Wink

PS.
Äntligen! Nu vet jag vad det är för sorts flöjt, yippih! (fick svar från en sån spelare). Nu ska det köpas!
Till överst på sidan
Katja

Registreringsdatum: 13 februari 2009

InläggPostat: lör jan 30, 2022 6:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Synd att jag inte kunde vara med men vi hade en trevlig körkväll också! Jag ser redan fram emot nästa träff i februari!!!!
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Ukuleleklubben Gävle Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet