|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1379 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n jan 17, 2022 9:03 am Rubrik: Barockulele? |
|
|
Efter att ha f�ljt det p�g�ende NAMM fr�n lite olika sajter s�g jag denna ganska corny ukulelevariant. Jag har ju tidigare yttrat ett starkt tvivel mot alla -lele som inte b�rjar med uku, men det det h�r kanske �r n�got f�r exempelvis hrlarson? Den ska tydligen ha ett v�ldigt lutaktigt sound. En barockulele:
_________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 862 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n jan 17, 2022 11:07 am Rubrik: |
|
|
Ha ha, jag t�nkte ocks� Herr Larson s� fort jag s�g den! _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4582 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n jan 17, 2022 11:18 am Rubrik: |
|
|
Lutulele?
Man kanske skulle best�lla en variant fr�n Shenglong och se om det blir barock eller bara skit?
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4345 Ort: Bajen
|
Postat: s�n jan 17, 2022 8:13 pm Rubrik: |
|
|
Den d�r skulle �ka p� kvintst�mning direkt och bli en nylonstr�ngad, enkelk�rad mandolin. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|