F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1385 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: l�r dec 19, 2021 11:44 pm Rubrik: Fan fan fan! |
|
|
Hemkommen fr�n ett trevligt julbord. Lillan sover, frugan har somnat p� soffan framf�r n�got d�ligt tv-program. F�ljande alternativ uppenbarade sig i undertecknads skalle:
A. G� och l�gga sig.
B. Kolla vidare p� d�lig TV
C. Spela in en Th�str�m-tolkning p� ucke.
Sj�lvklart v�ljer jag C. Klockan var mycket s� n�got ov�sen kunde jag inte f�ra, det var bara att ta en l�gm�ld l�t och sjunga och spela s� f�rsiktigt att grannarna inte tar fram facklorna och h�gafflarna...
Tv� uckar, en plockad Pono tenor b�de mickad och lajnad via en Vox-st�rkare med chorus och reverb och en snustorr Kamaka sopran i en lite friare roll.
P� med lite orgel och smygs�ng - voila!
Fan fan fan (Th�str�m)
Ingen tysk-grekisk menuett-zobratolkning denna g�ng, utan jag h�ll mig r�tt n�ra originalet fast med lite julbordsd�st seg s�nginsats och n�gra textmissar (tror jag). _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5668 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 19, 2021 11:59 pm Rubrik: |
|
|
Fan lysande. En av de b�ttre fr�n Skebokvarnsv�gen och en av de b�ttre fr�n Bajen. Den �kte just r�tt in i spelaren f�r upprepad avlyssning i Frnakfurt eller �ver Sibirien eller n�t. Originalet finns redan d�r, s� jag kan j�mf�ra. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4368 Ort: Bajen
|
Postat: s�n dec 20, 2021 12:11 am Rubrik: |
|
|
Mycket vackert! Jag �r inte helt�nd p� Th�str�m, men du tolkar l�ten med den �ran. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5853 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 20, 2021 12:13 am Rubrik: |
|
|
H�r �r en till som inte �r s�rskilt f�rtjust i Th�str�m (n�rmast tv�rtom). Men du g�r den h�r l�ten bra Mange. Orgeln �r d�rtill en riktig f�rh�jare. Pricken �ver i, liksom. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1385 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n dec 20, 2021 12:20 am Rubrik: |
|
|
Tackar!
Jag har aldrig tidigare lyssnat p� Th�str�m solo, bara lite Ebba Gr�n n�r man var die hard punkare i ton�ren. Jag snubblade �ver Skebokvarnsv�gen-plattan p� Spotify h�romdan och blev helt fr�lst. Vilken skiva! _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4610 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 20, 2021 12:23 am Rubrik: |
|
|
Jag sitter ordl�s. Fan ass�! Jag har en massa k�nslom�ssiga bonds till de hoods som
Th�str�m beskriver s� jag �r en sucker f�r alla uttolkningar.
Jag hade en j�vla crush p� skivan n�r den kom.
Edit: Mitt f�rsta kommissionsm�te pr�glades f.�. av ett knackigt framf�rande av S�ndgm�ndags�ng. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Zack
Registreringsdatum: 25 maj 2007 Inl�gg: 221
|
Postat: s�n dec 20, 2021 6:26 am Rubrik: |
|
|
Trevlig inspelning.
Sj�lv �r jag r�tt torsk p� l�ten "the haters" fr�n samma platta, den brukar jag spela. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|